נבחרת אייס

הטרור מריח את חולשתה של הממשלה שלא מסוגלת להגיב

 גם בתחום הביטחוני הוכיחה הממשלה כי היא חסרת יכולת, רצון או תעוזה. למרות גל טרור שכבר גבה למעלה מעשרים הרוגים ממשיכה הממשלה לעצום את עיניה. מדינת ישראל היא אחת המדינות הקשות לניהול בעולם. ממשלה חסרת יכולת, מקצועית ופוליטית, אינה המרשם המומלץ למדינה כה מאתגרת
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  5
ירון זליכה על חולשתה של הממשלה (צילום באדיבות המצלם, פלאש 90)
ממשלת השינוי קידשה את חוסר העשייה כאידיאולוגיה המתיימרת לכסות הכול. העיקר שהממשלה עובדת בשקט טוענים תומכיה בצביעות. אולם האמת הפשוטה היא שהממשלה עושה כלום ושום דבר הן בזירה הכלכלית והן בזירה הביטחונית. והתוצאה היא התדרדרות חמורה הן במצב ביטחון הפנים והן במצב הביטחון הכלכלי שלנו. אי אפשר להמשיך כך.
מתחילת כהונתה התרפסה הממשלה בפני בעלי ההון והחברות הגדולות ושפכה עליהם הטבות מס נוספות תוך שהיא מגדילה בלי בושה את נטל המס על הציבור הרחב בכעשרים מיליארד שקלים. בשעה שבורסות העולם עומדות בפני מפולת ובשעה שהחוב הפרטי ממריא לשיאים חדשים הגדלת נטל המס על הציבור היא לא פחות מחוסר אחריות.
 
במקביל, עצמה הממשלה את עיניה נוכח גל עליות המחירים שהובילו המונופולים המקומיים והיבואנים הבלעדיים. האינפלציה מכה בכיסנו, שוחקת את שכרנו, מגדילה את העוני ופוגעת בחיסכון הפנסיוני שלנו. במקום לבטל את כלל המכסים, לפרק את המונופולים מעסקי היבוא שלהם החוסמים את התחרות מצד היבוא, להכריז על יבואנים בלעדיים כמונופולים ולאסור יבוא בלעדי ועוד שלל צעדים נדרשים, הרי הממשלה אך החריפה את המצב.
היא מינתה את הסניגורית הכי טובה למונופולים לתפקיד ראש רשות התחרות ובכך שיגרה מסר של הפקרות למאה המונופולים שאפשר להמשיך ולרמוס אותנו.
זאת ועוד, בשלל הצהרות חסרות אחריות ובצעדים מטופשים של העלאות מיסים והגרלות של דירות שכלל לא נבנו ואף לא תוכננו, הלהיטה הממשלה את שוק הדיור. מחירי הדיור המריאו בשיעור של כחמישה עשר אחוזים והם ממש לא בדרך להיעצר.
 
בתחום השחיתות חלה התדרדרות נוספת כאשר מבול של מינוים פוליטיים לא ראויים שוטף את החברות הממשלתיות, משרדי ממשלה מיותרים הוקמו והחוק הנורבגי הגדיל מאוד את מספר השרים וחברי הכנסת לשיא של כל הזמנים. ההשחתה הזו של התרבות הפוליטית שלנו איננה שינוי אלא צביעות לשמה.
אולם גם בתחום הביטחוני הוכיחה הממשלה כי היא חסרת יכולת, רצון או תעוזה. למרות גל טרור שכבר גבה למעלה מעשרים הרוגים ממשיכה הממשלה לעצום את עיניה. כביכול מדובר בטרור לא מאורגן של יחידים. אולם, אין צירופי מקרים בטרור. זה אינו מקרי שראש החמאס מאיים בפיגוע באמצעות גרזנים ובמוצאי יום העצמאות הוא מתממש. החמאס מסתתר מאחורי פיגועים המתחזים לטרור יחידים אך סביר הרבה יותר שמדובר במערכה מאורגנת ומתוכננת היטב, כולל הסוואתה, שפתחו ארגוני הטרור ובראשם חמאס. זאת, ביודעם כי הממשלה לא מסוגלת להגיב מחשש שהיא תופל בכנסת.
מדינת ישראל היא אחת המדינות הקשות לניהול בעולם. ממשלה חסרת יכולת, מקצועית ופוליטית, אינה המרשם המומלץ למדינה כה מאתגרת. הממשלה איבדה את ההרתעה שלנו הן אל מול ארגוני הטרור והן אל מול המונופולים, בעלי ההון והגזלנים שהפכו אותנו למשק עם שיעורי העוני הכי גבוהים במערב. הממשלה גם נסחטת על ידי רבים מתוכה וכל ממזר בקואליציה הפך למלך.  
כל מי שעיניו בראשו רואה כי הממשלה הצליחה בחוסר היכולת שלה לדרדר את מצבנו בתוך שנה אחת הרחק לאחור. ישראל לא זקוקה לעציצים וגם לא לעציצים חליפיים. אנו לא זקוקים לסיסמאות ריקות מתוכן על עבודה בשקט שמאחוריהן אין כלום ושום דבר. שקט שהוא רפש. הממשלה הזו צריכה ליפול ויפה שעה אחת קודם.
חסידי ממשלת השינוי ימשיכו לצקצק בלשונם ולעצום את עיניהם. אולם כל מי שאינו חסיד שוטה צריך לשאול את עצמו האם זו הממשלה שהוא רוצה כי תנהל את הכלכלה ואת הביטחון שלנו נוכח ההשתוללות בדיור, המפולת המתחוללת בשוקי ההון, גל הטרור וחוסר המשילות?  
הכותב: פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית וראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קל מאוד לבקר.
    צפה 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זליכה מבקר מבלי להציע פתרונות,! אצלנו קראו לאדם כזה "חכם של מה נשתנה"
    סגור
  • 4.
    לתרום את איבריו של כל מחבל מצטט את בעל הרעיון (ל"ת)
    אין לנו מדינה אחרת 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    זליכה צריך פריסת חובות מהליכוד ולכן מפרסם כאן
    ירון 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בושה!
    סגור
  • 2.
    לא מפתיע
    צדק תרדוף 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זליכה הפורטוניסט.שבגלל אגו מנופח התעקש לרוץ עד הסוף בבחירות וביזבז עשרות אלפי קולות של תמימים.מה קרה זליכה, התחלת לקרוץ לליכוד? מריח דם? לא התלוננת על טרור ב 12 שנות החיכוד
    סגור
  • 1.
    כל מילה בסלע
    ליאת 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סופרים את הימים לסוף של הממשלה. מקווה שזה יגיע לפני הסוף שלנו. אבל המצב מעודד..
    סגור