נבחרת אייס

התחלנו בחיים עצמם - סיימנו בנתניהו, כרגיל | סיון כהן

השנה האחרונה קרעה לכל בית ממוצע בישראל את הכיס כאשר הכל עולה - החשמל, הארנונה, הדלק והקניות בסופר, אז איך בכל זאת בדרך לקלפי הנושאים האלו נזנחים ונושאי הביטחון ו'כן ביבי - לא ביבי' תופסים את הזרקור?
סיון כהן
סיון כהן |  12
סיון כהן, בנימין נתניהו ויאיר לפיד (צילום ענבל מרמרי, פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני , shutterstock)
השנה האחרונה קרעה לכל בית ממוצע בישראל את הכיס. הכל עולה - החשמל, הארנונה, הדלק וכמובן הקניות בסופר. ״אצלנו זו עלייה של כמעט 30% עם הגנים של הילדים, החוגים והכל. אנחנו מרוויחים טוב יחסית ולא מצליחים לסגור את החודש״, סיפרה לי לא מזמן חברה טובה. 
אז למי את מצביעה? שאלתי. והופ, כאילו במטה קסמים היא התחילה לדבר איתי על נתניהו כן או לא, מחבלים, בן גביר והאיום האיראני. מדהים. באבחה אחת מי שקיטרה (ובצדק) לפני שנייה על החיים עצמם עברה לדבר על הסבך הבטחוני אסטרטגי משל הייתה רמטכ״ל בפנסיה
פניה השתנו וגם המלל כאילו זו לא היא שלפני רגע שיתפה שכנראה לא תהיה לה ולמשפחתה דירה בבעלותה בחיים. אנחנו אמורים להיות מורגלים אבל בכל זאת, שניה לפני שהיא פורסת תכנית מקצועית בטחונית בהשראת פאודה, לא הצלחתי להתאפק ועצרתי אותה. ״איך בדיוק הנושאים שמטרידים את מנוחתך 24/7 נעלמו?״, שאלתי. ״זאת את שממש לא מזמן הגיעה לרמת קינאה עזה במשפחה שהופיעה בטלוויזיה אחרי שהיגרה לפורטוגל וחיה את החלום, ועכשיו, שנייה לפני שאת משלשלת את הפתק בקלפי את רואה מולך רק את נסראללה והדיון האין סופי כן ביבי לא ביבי״. 

היא חייכה וענתה בייאוש: ״עזבי נו, נראה לך שמישהו מהם ייתן לי בית במתנה? יוריד את המחירים בסופר? כולם אותו …״. האבסורד הוא, שדווקא במובן המדיני בטחוני הפערים בין לפיד לנתניהו או גנץ מינוריים ובזירה הזאת מה שהיה הוא שיהיה. כל המועמדים משחקים פחות או יותר באותם קווי גזרה. 
ובגזרת החיים עצמם? בתחילת הקמפיין (כשזה היה אופנתי) כל מועמד ומפלגה סיפרו איך יתקפו את הבעיה הכלכלית והבטיחו הבטחות מכאן עד לסופר בו צילמה הדר מוכתר סרטוני השוואת מחירים כשחיה בגרמניה. מה בפועל? הבחירות בפתח והיועצים האסטרטגים כבר מזמן זנחו את קמפיין הקופה הרושמת. 
ומה שהרבה יותר חמור מזה, אף מפלגה גדולה לא מציעה מצע אמיתי, רציני ומעמיק עם פתרונות אפקטיביים לטווח רחוק במלחמה ביוקר המחייה. מפלגות סקטוריאליות דואגות לציבור שלהן וכל שאר הציבור יכול לדבר ללמפה. הכל פופוליסטי, הכל סובב סביב הישגים לטווח קצר, הכל כלול או יותר נכון הכל חלול בסל ההבטחות שאין בו בעצם דבר למעט הישגים קטנים ולא משמעותיים שישרתו את הקמפיין הבא המדינה בה בכל שנה יש בחירות. 
משבר הרפואה הציבורית, הדיור כמובן, קצבאות הזקנה, התחרות בבנקים ועוד. כל זה פחות חשוב. אז בפעם הבאה שאתם מקטרים על הדירה שלא תהיה לכם או על האוברדראפט שעולה מול הריביות החונקות של הבנקים תזכרו שגם אתם חלק ממה שכנראה לעולם יאפיין את בחירת המנהיגים והפוליטיקאים בישראל - ביטחון, ביטחון ושוב ביטחון. 
וכן הצבעה סביב מה שההורים והסבים הצביעו בימי מח״ל והמערך. רוצים לשנות? זה באמת בידיים שלכם, השאלה אם אתם מסוגלים.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אתם
    אני 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את וכל שאר התקשורת ששונאת שנאת חינם את נתניהו גרמו לכך. תסתכלי בראי וזאת התשובה למה.
    סגור
  • 11.
    ברור שאם החברה היתה אומרת שמצביעה לפיד לא היתה כתבה...
    ר 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לי ממש ברור שאם החברה היתה אומרת שמצביעה לפיד לא היתה כתבה... אמרה נתניהו, ימין - זה ממש מפריע לכתבת...
    סגור
  • 10.
    סיווני לאן נעלמת מהכול כלול-מצ'עמם
    עמך ישראל 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאן נעלמת מהתוכנית הכול כלול? הלעדייך זה לא אותו דבר!!!
    סגור
  • 9.
    סיוון, נתניהו הגדיל את יוקר המחיה לעומת ה- oecd
    ישראלי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליברמן צמצם את הפערים באופן משמעותי. מליברמן ולפעד נקבל תוצאות, ומנתניהו נקבל ספורים, בדיות והשמצות.
    סגור
  • 8.
    עם של נתינים, לא אזרחים
    הישיש הנרגן 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצביעים שבטית, מוותרים מראש וממש מצפים מהנבחרים להיות מושחתעם ולא לראות ממטר את הבוחרים וזו התוצאה.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    אם אחרי השמה האחרונה אנשים לא מצביעים ליכוד. שום קמפיין
    ביביסט 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור
    סגור
  • 6.
    רק מחל
    האדם החושב 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי זו התקווה היחידה כעת אחרי יוקר המחיה, הדלק, החשמל, השתייה המתוקה, החד פעמי, המשכנתאות.... ועוד ועוד, שהביאו על ראשנו הממשלה הנוראית הנוכחית. כל מי שהיה חלק בממשלה זו לא ראוי.
    סגור
  • 5.
    למה הציבור לא קולט שביבי הביא אותנו למצב המחורבן הזה?
    יפית 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה עוד שוקלים בכלל להצביע לו??!! לו ולהמשפחה הקלוקלת שלו למרות כל הראיות במו פיהם ובעולם??!! משהו לא תקין בעם הזה! צריך להחליף אותו!! 3 בני המשפחה הזו אומרים את האמת, סוחטים אותנו, מפלגים ומסכסכים ויש כאלה המפחדים מהם, חוששים מהם או אוהבים אותם. על מה??!! שיעופו לנו מהחיים כבר
    סגור
  • 4.
    הבחירות התפוח אדמה הלוהט זה בי
    Mtlk 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בין בן גביר ללפיד. הכתובת על הקיר ממזמן. אתם פשוט לא רוצים לראות אותה
    סגור
  • 3.
    בחירות
    איכפתניק 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רצינו שינוי..טיילנו לשינוי...ומה קיבלנו? אין ביטחון. אין כלכלה..אין כלום. המחירים קפצו בכל תחום...ביטחון אישי לא קיים. טרור חוגג באין מפריע...משטרה מיואשת עם מחסור אדיר בכח אדם. מעניין כולם שותקים...אין הפגנות...רק ציוני שבח לממשלה לא מתפקדת בשום תחום. העיקר לא ביבי. אז הכל נפלא..עלינו במחלה שאין לה מרפא. והיא מחלת השנאה היוקדת שאין לה הצדקה..מה יהיה? איני נביא....אבל כל מי שיש לו עיניים בראש ומי חושב יבין שחובה עלינו לבטל את השנאה..את החרמות..להבין שאין לנו אפשרות להמשיך בדרך הקלוקלת שלא תביא אותנו אל ךמורק לאבדון. אנחנו על פי תהום. חובה לעצור מיד.
    סגור
  • 2.
    עם (ל"ת)
    עם מטומטם 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    ראיינת אישה טיפשה אז אלו התשובות
    אירית 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מי שלא מסונוור מיש או אין ביבי רואה שיוקר המחייה בתקופה האחרונה עלה עד מאוד והבטחון האישי ירד עד מאוד ולפיד לא מציע תכנית כלכלית ובמידה וייבחר, יהיה נתון למפלגה סחטנית תומכת טרור רק הכסא חשוב לו. לכן אסור לבחור בו.
    סגור