נבחרת אייס

כך ניצחתי את תביעת ההשתקה של הנוכל שעקץ קשישים | סיון כהן

אחרי מאבק משפטי מייגע ורווי בהשמצות ואיומים שנמשך 7 שנים (!), השופטת חנה קלוגמן גם דחתה את תביעתו של הנוכל נגדי על הסף וגם חייבה אותו בתשלום 35,000 שקל הוצאות משפט. טחנות הצדק טוחנות לאט אבל אני שמחה להגיד שלפחות נעשה צדק. הנה לכם נקודה שחייבת להיות ברפורמה המשפטית ולא קיימת בכלל - ייעול המערכת וטיפול בסחבת וברעות החולות שפוגעות באזרח הקטן
סיון כהן
סיון כהן |  21
סיון כהן (צילום vecteezy, shutterstock, ענבל מרמרי)
צדק צדק תרדוף. תביעות השתקה הפכו לפרקטיקה מקובלת. זה כבר לא רק נגד כלי תקשורת ועיתונאים, בימים של רשתות חברתיות וכוח פרסום לכל אזרח לעבריינים, נוכלים או סתם ביריונים הכי קל לאיים ש״יתבעו לכם את הצורה. שאתם תתחרטו על הרגע. שיגררו אתכם לבתי משפט ולהוצאות שלא חלמתם עליהם״. הרוב מוותרים ומתקפלים. וזה די ברור למה.
המשפט המפורסם אומר: ״אתה יודע איך אתה נכנס לבית משפט, אתה אף פעם לא יודע איך תצא ממנו״.  7 שנים לא ידעתי איך תסתיים תביעה שלכל הדעות הייתה צריכה להידחות על הסף.  לתפוס את הראש ולא להאמין. התובע הוא האיש שעומד מאחורי אחת מחברות הנוכלויות הראשונות של עוקץ הקשישים. הוא היה נחוש, מפחיד, וחסר בושה. 
ולפחות בדבר אחד הוא עמד בהבטחתו - איים שיגיש נגדי אישית תביעת ענק של 2 מיליון שקל וזו הוגשה גם הוגשה. לא האמנתי ולא הבנתי איך הוא לא מפחד להגיש תביעה כזאת? ארכי נוכל! נעקצים הגישו נגדו תלונות למשטרה (שכמובן לא עשתה דבר) איך הוא לא מתבייש? הוא לא. ממש לא. נוכחתי לגלות ולראות שדווקא נוכלים, גזלנים ורמאים לא חוששים להגיע ולהשתמש בבתי המשפט שלעיתים אף נכנעים להם משלל סיבות, כמו עצלנות או חוסר הבנה ואת התופעה הזאת צריך למגר. את הזעם הגדול והמוצדק של האזרחים מפנים עכשיו לכותרת הגדולה ״הקרב על הרפורמה המשפטית״. עוד נגיע לזה. 
הסיפור מאחורי החברה הזאת היה קורע לב. חריג בהיקפים, חריג בשיטה. קשישים סיפרו איך התקשרו נציגים מסבירי פנים, הציגו עצמם ממחלקת ״ההטבות״ של חברת האשראי, הבטיחו מתנות ופינוקים ובפועל גזלו מהם את הכסף לאוכל ולתרופות. כשביקשו לבטל את כל ״הטוב״ שהרעיפו על כרטיס האשראי שלהם השיחות הפכו לאיומים שלא מביישים את המאפיה הסיציליאנית. הכל כמובן בשימוש לגיטימי לכאורה ב״חוק״. תחשבו מה זה עבור קשיש חסר ישע שצועקים עליו ומאיימים שעוד רגע הכל עובר לעורכי דין ולהוצאה לפועל. 
והוא, מבויש ומפוחד, בכלל לא מבין איך הסתבך בצרה הזאת עם החברה שהתחזתה למחלקת ההטבות של ישראכארט. לפעמים הבושה גדולה יותר מלהודות שנציגים ערלי לב פשוט הפילו אותך בפח. שמעתי את הסיפורים והלב שלי נקרע! איך אפשר?! ראיתי את ערימות ״המתנות״, את פירוטי כרטיס האשראי, את הנוכלות שכוונה בדיוק למטרה והניבה רווחים קלים ויפים. 
הם הטרידו אנשים באשפוז בבתי חולים, על ערש דווי, עם דמנציה, דוברי רוסית ומה לא. 
הכל הולך, כל עוד יש איזו קצבה או חשבון לקחת ממנו כסף. אני זוכרת שתפסתי את הראש, ממש. המשפחות שכן נכנסו לתמונה העבירו לנו שיחות מוקלטות הזויות לגמרי. התחזות, הפחדה, ושקרים. מי לעזאזל מתנהג ככה?
הייתי חייבת לצאת לסיפור הזה בעצמי. לא כתבים, לא תחקירנים, רציתי להסתכל בלבן של העיניים לאיש שעומד מאחורי הדבר הזה. כשהגעתי לבניין מול הים בו התגורר הוא ממש לא היה בעניין של להתנצל. הוא שלף מיד את איומי תביעת ההשתקה ומאז לא הפסיק לאיים. הבטיח שימרר את חיי בכל דרך אפשרית ואכן עשה זאת (מדובר באשף טלמרקטינג שבמשפט הוכח שגם כאן הוא עובר על החוק). 7 שנים!!!
ברשותכם, נחזור לרפורמה. שיא החלמאות, בלשון המעטה כמובן, הייתה כשבמהלך התביעה שניהל נגדנו הפסיד בתביעות אחרות, של קורבנות שתבעו אותו. פסקי הדין היו חד משמעיים וכמובן שנפסקו פיצויים לנערצים ומשפחותיהם. אלא שכשהתובעים ביקשו לקבל את שפסק עבורם בית המשפט הסבירו להם שאי אפשר להשיג אותו!
מצליחים להבין את גודל האבסורד? הבן אדם מנהל תביעה של 2 מיליון שקל נגד ערוץ טלוויזיה, מופיע במערכת בהליך שמתנהל, מופיע לדיונים אבל כשהוא מפסיד בינתיים בתביעות אחרות אומרים ש ״אי אפשר להשיג אותו״ והקורבנות נשארים בלי כלום. גם גזלו מהם, גם הלכו לבית משפט כדי לדרוש את שלהם וזכו, והם גם לא יכולים לקבל את שמגיע להם כי אותה מערכת לא מוצאת את הידיים והרגליים שלה. 
הנה לכם נקודה שחייבת להיות ברפורמה המשפטית ולא קיימת בכלל. בזמן שכולם בפסקת התגברות לצערי אני לא שומעת שיח על ייעול המערכת, טיפול בסחבת וברעות החולות שפוגעות באזרח הקטן. אחרי מאבק קשה רווי בהשמצות ואיומים השופטת חנה קלוגמן גם דחתה את תביעתו על הסף וגם חייבה אותו בתשלום 35,000 שקל הוצאות משפט. 
לזכותה ייאמר ששלטה בחומר, בחנה את הדברים לעומק (לעיתים אפילו חשבתי שמדי אבל אני שמחה על כך) הקשתה על שני הצדדים, שאלה את השאלות הנכונות ובסופו של דבר החליטה מה שהחליטה. אם הייתי מקבלת שקל על כל פעם בה הציעו לי להתפשר איתו הייתי מקבלת אולי את אותו הסכום. הכי קל להתפשר: זה סיוט לנהל הליך משפטי. מי צריך את כאב הראש, מי צריך את ההוצאות המשפטיות וסביר להניח שאם לא היה מדובר בגוף תקשורת עם גב כלכלי לא הייתה לי ברירה. 
אבל זו הייתה מלחמה על צדק! תיק דגל! על בסיס התחקיר הזה קמה הזעקה הגדולה נגד עוקץ הקשישים שהגיעה עד לתכנית ממשלתית. טחנות הצדק טוחנות לאט אבל אני שמחה להגיד שלפחות נעשה צדק. עורך דין בכיר מאוד וידוע מאוד אמר לי לא מזמן שאם אני מחפשת צדק עדיף לי לא להגיע לבתי משפט. הלוואי וזה ישתנה, הלוואי ונראה יותר ״חנה קלוגמניות״, כי לפעמים, הצדק מנצח, אל תאבדו תקווה.
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    סיוון יקרה. כמה קשה ומייאש
    ליאנה 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתחילה להרגיש פראיירית. מדינה שבה " שוכנים" נבלים כמו שסיפרת ולא באים על עונשם בגלל מערכות מסואבות- איך נחנך את ילדינו? אני שומרת חוק פראיירית.
    סגור
  • 20.
    זאת לא ההיא שיצאה נגד שרה נתניהו?
    שחף 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיקרה על שרה וגם הפסידה מולה בבית משפט אחרי ששרה תבעה אותה!! לא מאמין לך לכלום אישה ביזיונית וכלומניקית שמחפשת תשומת לב. יותר מתאים לך לעבוד כברמנית אולי חחחח
    סגור
  • 19.
    נוכלים כאלו יש לתלות על העץ הראשון שרואים (ל"ת)
    גרשון גרשייגץ 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מערכת המשפט חולה
    לילוש 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך את רוצה שמערכת המשפט תעבוד אם כמעט מיליארד מתקציב המדינה הלך על חקירות ותחבולות סרק להפיל ראש ממשלה והכל מותר וכשיר מערכת משפט פושעת.
    סגור
  • 17.
    נוכלות נגד קשישים - תביעה של סיון כהן
    ליליאן שואעי 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראשית, יישר כח לסיוון, שאי ברכה את ומשפחתך על המלחמה למען העוולות שנעשות נגד חלשים. הלוואי ויצאו למחות על המערכת המשפטית הקלוקלת והפחות יעילה, שישפרו את זמני ההמתנה והיחס לאזרח הפשוט והחסר יכולת להתגונן,
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    חייב רפורמה. אל תצעקו סתם נגד ביבי (ל"ת)
    תתעוררו 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    סיון
    Chery 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אלופה. אמיצה ושוחרת צדק
    סגור
  • 14.
    סיוון
    פנחס 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש כוח סיוון על הצלחת בתביעה בעופקצים צריך עוד אנשים כמוך בחיפה ו יותר זמן שידור
    סגור
  • 13.
    בתי המשפט זה לעבריינים פושעים
    אמרנו 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נוכלים מתוחכמים שיש להם המון זמן לתכננן תוכניות לאדם שאין לו זמן
    סגור
  • 12.
    בתי המשפט לפח
    אמת ויציב 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ם אותי סחבו נוכלים לבית המשפט פעם אחר פעם והם המתעללים הראשיים
    סגור
  • 11.
    הוא שילם ? או שצריך עוד כמה שנים של הוצאה לפועל כנגדו ? (ל"ת)
    תום 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    העוקץ והרפורמה
    חנה 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנושאים מסויימים חייבים לנער את המערכת המשפטית. דוגמא טובה המקרה הנ"ל.ויש עוד. אבל בנושאים מסויימ ים יש להזהר מאוד במיוחד בחלקים של שליטה אבסולוטית של פטליטיקאים במערכת המשפטית. לכן, יש צורך דחוף בהדברות ובפשרה .
    סגור
  • 9.
    נקנס רק ב 35,000 שח?!!
    אלון 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טרטר אותך ואת בתי המשפט 7 שנים, גרם לסחבת מכוונת, התברר שאכן עקץ, וזה מה שקיבל?? רק 35,000 ?? איזה הרתעה יש כאן? אם היה מקבל קנס של מיליון שקל, הוא כבר היה נזהר
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד לסיון כהן
    יוסף א 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לסיון כהן. פעלת ביושר, באומץ ובשכל להפיל עוד נוכים
    סגור
  • 7.
    יותר מפליא מהחלאות דוד סוזי ומור, העו"ד שהגן עליהם (ל"ת)
    הדרך לגיהינום .... 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    סליחה שאיני שותף להתלהובתך
    אזרח 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוצאות משפט מצחיקות. גם אם היה משלם 100k היה שוה לו כל שקל על ששתה לך ת'דם עם קשית.
    סגור
  • 5.
    אני ניצלתי מעוקץ
    אחת, כאן בארץ 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק בזכות זה שהם התקשרו אלי מחברה לא ישירות אלי
    סגור
  • 4.
    ולכן חייבים את הרפורמה. (ל"ת)
    נעמה 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    שופטים נרפים עצלנים וחסרי מוטיוואציה (ל"ת)
    שחר מאיו 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    רפורמה כאן ועכשיו
    המעיר 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמו שאומרים אין הרתעה אחלה להיות עבריין בישראל מאוד משתלם.
    סגור
  • 1.
    לצערי הפכנו לרפובליקת בננות מדינה של נוכלים?
    אנטיאל שלפר 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה שקורה היום שכולם מנסים לרמות את כולם ?חברות לגיטימיות עם אנשי מכירות אגרסיביים מוכרים שקרים ללקוחות תמימים .ולאדם הפשוט קשה להיתמודג איתם .יש את הקבוצה של הנןכלים המיקצוענים שאותם צריך למגר יודעים מי הם ומה הם עושים וכמו בכתבה של משפט הזוי שלקח 7 שנים בזמן שחקירה של המשטרה יכלה ליסגור את הנןשא בהעמדה לדין על הונאה וגנבה מחסרי ישע .אבל במדינתו זה לא מענין אף אחד .
    סגור