משפט

עוזי דיין מחדד עמדות: "טרוריסטים צריכים לשבת במאסר עד יום מותם"

אלוף (מיל') עוזי דיין יו"ר מבטחי - פורום מפקדים לאומי, לשעבר סגן הרמטכ"ל וראש המל"ל בריאיון ל-ice: "הריסת בתי המחבלים וגירוש בני המשפחה הם העונשים המרתיעים ביותר" וכשנשאל לאן לגרש? הוא משיב: "לעזה, כמובן"
דוד זולדן |  5
עוזי דיין (צילום ללא קרדיט)
האלוף (מיל') עוזי דיין יו"ר מבטחי - פורום מפקדים לאומי, לשעבר סגן הרמטכ"ל וראש המל"ל בריאיון ל-ice הוא מדבר על דרכי הפעולה נגד פיגועי "מחבלים בודדים" בעקבות הפיגועים האחרונים ומשיא עצות ליורשיו בצמרת הביטחונית לקראת הרמדאן. 
הרמדאן מתקרב ואתו גל פיגועים המכונים "בודדים" - האם צריך לשיטתך להגדיר את המונח מחדש לאור העובדה שלמחבל בודד יש מעגלי תמיכה נוספים? 
"'מחבלים בודדים' אינם בודדים כלל - יש להם סייענים ובני משפחה ומי שהסית במסגד או ברשת ומי שידע ולא מנע ומי שמשלם להם בכלא או למשפחתם אם חוסלו. לא קשה לבצע פיגוע וכל פיגוע שגרם נזק ופרסום תקשורתי גדול, מעודד עוד מרצחים לבצע עוד פיגועים".
 
כיצד ניתן לצמצם את הפיגועים ולהתמודד נכונה עם עלייתו של גל הטרור הנוכחי?
"זכורה האמרה 'כל הארץ חזית וכל העם צבא' – עלינו להמשיך בחלוקת נשק לכל מי שמבקש וסומכים עליו. רוב הפיגועים מכוונים נגד אזרחים והם גם הראשונים המגיעים למקום האירוע. לכן חשוב שיהיה נשק בידי הציבור ושמי שיש לו יישא אותו אתו לכל מקום ציבורי. נכון הדבר גם לחיילים שאת חלקם הצבא מכריח להפקיד את נשקם לפני יציאה הביתה וכבר נתקלתי בקבוצה של לוחמים מיחידה מובחרת במדים בלי נשק אישי כי: "בדיוק אנחנו חוזרים מ"חופשה רגילה"".
מה עשוי להרתיע מחבל שנכון להקריב את היקר מכל - את חייו?
"הניסיון מראה שהגורם המרתיע ביותר מחבלים אינו שיחוסלו אלא מה יהיה גורלם של בני משפחתם. לפיכך הריסת בתי המחבלים וגירוש המשפחה הם העונשים המרתיעים ביותר. מדובר בנקיטת צעדים חמורים מבחינה משפטית אבל המצב חמור ואנחנו לא סתם עוצרים מישהו בסביבה אלא משפחה שיש לה אחריות לפחות של אי מניעת מעשי הטרור. עונשים אלה צריכים להתבצע במהירות – שבועות בודדים ולא חודשים ארוכים גם מטעמי הרתעה וגם כי פיגוע שמצליח גורר עוד מפגעים"
האם המצב החדש ברצועה מאפשר הגליה לעזה?
"היום ניתן להגלות לרצועת עזה ולהפוך אותם לצד אחיהם 'הפליטים המקצועיים' לפליטים באמת. יש להחמיר בעונשים לכל הטרוריסטים - בלי 'על תנאי', בלי קיצורים, בלי חנינות ובלי קציבת עונש שכידוע אינו נדרש ע"פ החוק. ושמאסר עולם יהיה כשמו - לעולם".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בדרך זו
    ישראל 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק בדיוק כך!!!!
    סגור
  • 3.
    במאסר עד יום מותם?
    חיים 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והחטופים ישבו עד יום מותם? איך הוא הגיע להיות סגן הרמטכ"ל זה גם לא ברור.
    סגור
  • 2.
    לא לסיוע הומניטרי לעזה עד שיחרור החטופים והנעדרים !
    יחד ננצח 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לסיוע הומניטרי לעזה עד שיחרור החטופים והנעדרים ! אזרחי ישראל נבגדים כל פעם - משנות השבעים - בגלל מזימות בינלאומיות של המערב נגד ישראל והיהודים - כאשר הפוליטיקאים, בכירי הצבא, והתשקורת משרתים את שונאי ישראל ולא את אזרחי ישראל... ישראל חייבת לייצר עצמאית כמויות גדולות של תחמושת, פגזים לטנקים ולתותחים ופצצות למטוסים!!! מאוחדים משמאל ומימין ודורשים למחוק את רצועת עזה ודרום לבנון ולספח נקי לישראל. למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיילי צהל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטעני נפץ, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור ולא יוכלו שוב לפגוע ביהודים, אלא יעברו לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא יירצחו יותר יהודים מרצועת עזה
    סגור
  • 1.
    עוזי דיין
    אני 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא שאני לא מסכים עם דבריו אבל מעוזי דיין לא ייתי קונה מכונית משומשת . אופורטיוניסט מהסוג הרע , שכל קידומו האזרחי נישען על חברותו במיפלגת השלטון . אז לקשקש הוא יכול , מותר לו , אבל אסור לקחת אותו ברצינות . גם כשהו צודק
    סגור
  • אוייי
    ישראל 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה פשר
    סגור