משפט

משפחות ניצולי הנובה בתביעת ענק: "השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר"

קרובי המשפחה של קורבנות פסטיבל המוזיקה ברעים שהתקיים בעוטף עזה, הגישו תביעה לבית משפט בפלורידה נגד סוכנות הידיעות האמריקנית AP. לדבריהם, "צלמי הסוכנות השתתפו בטבח, ו-AP ידעה, או לכל הפחות הייתה צריכה לדעת, שהאנשים שהיא משלמת להם משויכים לחמאס"
מערכת ice | 
הטבח במסיבה ברעים. מתוך מצלמות הראש של מחבלי חמאס (צילום השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
קרובי המשפחה של קורבנות פסטיבל המוזיקה נובה שהתקיים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר הגישו תביעה לבית משפט בפלורידה נגד סוכנות הידיעות האמריקנית AP, בטענה כי צלמיה "השתתפו בטבח 7 באוקטובר ומשויכים לחמאס". לדבריהם, "צלמי הסוכנות השתתפו בטבח, ו-AP ידעה, או לכל הפחות הייתה צריכה לדעת, שהאנשים שהיא משלמת להם משויכים לחמאס".
בתביעה מוזכרים שמותיהם של ארבעה צלמים, בהם עלי מחמוד שתיעד את חטיפת גופתה של שני לוק, וחאתם עלי שתיעד את חטיפתה של יפה אדר. עם הגעת המחבלים לגדר ב 7 לאוקטובר, הגיעו גם צלמים של רויטרס, CNN והניו יורק טיימס. העיתונאים תיעדו רצח, לינץ' בחייל וחטיפות של ישראלים לעזה.
ארגון HonestReporting, שפועל נגד סיקור אנטי-ישראלי, ערך את התחקיר והעלה את שאלה: האם הגעתם הייתה בתיאום עם חמאס? ב-CNN השעו את הקשר עם אותו צלם, אך ב AP סירבו לפעול באופן דומה: "תפקידנו לאסוף מידע. כן, גם על אירועים נוראיים", נמסר מטעמם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה