משפט

תביעה בסך 400 אלף שקל בגלל פאזלים? "יצירות אדריכליות מוגנות"

החברות העירוניות האחראיות על אצטדיוני הכדורגל סמי עופר, בלומפילד טדי ונוספות, הגישו תביעה נגד הבעלים של חברת הפאזלים "מיני מודל", בסך 400 אלף שקל. טענת התובעים: "מבני אצטדיוני הספורט נחשבים כיצירות אדריכליות מוגנות ולא ניתן לעשות בהם שימוש ללא אישור מפורש מהתובעות"
מערכת ice |  1
משפט (צילום shutterstock)
חברת הפאזלים 'מיני מודל' מסתבכת, לאחר שתביעה בסך 400 אלף שקל הוגשה נגדה על ידי מספר חברות עירוניות המפעילות לא מעט אצטדיוני כדורגל. אותה תביעה יוצאת דופן, הוגשה נגד חברת הפאזלים המדוברת בשל הטענה כי "מיני מודל" משווקת פאזלים תלת מימדיים בצורת איצטדיונים שונים ברחבי הארץ, ללא אישור החברות העירוניות. 
על פי הפרסום של "ידיעות אחרונות", החברות העירוניות בחיפה, תל אביב, באר שבע וירושלים, תבעו את חברת הפאזלים בשל סמכותן הרשמי כגופים הרשמיים המנהלים את אצטדיוני סמי עופר, בלומפילד, טרנר וטדי.
מלבד אותה טענה, נטען כי הבעלים של זכויות היוצרים של מבנה האצטדיונים שייך להן, ולכן אלו לא ראו בעין יפה את ייצור הפאזלים המיוחד של חברת "מיני פאזל". התביעה המדוברת שהוגשה נגד בעלים של חברת ,מיני מודל", הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. 
על פי טענת התובעות שצוינה בכתב התביעה, נכתב: "מבני אצטדיוני הספורט נחשבים כיצירות אדריכליות מוגנות ולא ניתן לעשות בהם שימוש ללא אישור מפורש מהתובעות". בעקבות אותה תביעה, חברת "מיני פאזל" מסרה את תגובתה בנושא ל"ידיעות אחרונות": "הפאזלים של 'מיני מודל' מיוצרים ומשווקים לפי כל דין, בעניין זה לשון החוק מדברת בעד עצמה. למדנו על עצם הגשת התביעה דרך התקשורת ונכון למועד זה התביעה טרם התקבלה אצלנו".
עוד נכתב: "לאחר קבלתה, נלמד את הנטען בה ונגיב עליה בבית המשפט, כמקובל. נוסיף, כי בחודשים האחרונים ניהלו הצדדים מו"מ לשיתוף פעולה וברור כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב ובכוחניות במטרה לכופף את ידינו במו"מ".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפעל הפיס נוכלים
    ירוחם 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום שיעודדו
    סגור