משפט

רשת "גולדה" חוטפת תביעה ייצוגית: "נבצע בדיקה מעמיקה"

רשת הגלידריות משווקת שלושה טעמי גלידה אשר אינם מכילים סוכר. עם זאת, מבדיקת מעבדה שבוצעה נמצא כי הטעמים הללו מכילים כמות סוכר העולה פי 13 מהכמות שבגינה ניתן להגדיר מוצר ללא סוכר. בחוות הדעת שצורפה לתביעה נכתב כי "הגדרת מוצר המכיל לקטוז כמוצר ללא סוכר היא כוזבת ומטעה"
מערכת ice |  5
גלידה גולדה (צילום צילום אינסטגרם)
רשת הגלידריות הפופולרית "גולדה" פרוסה בכל רחבי הארץ עם לא פחות מ-138 סניפים אשר משרתים צרכנים רבים. אחת מנקודות החוזק בהן הרשת מתהדרת, היא העובדה שהם מציעים לקונים גם טעמי גלידה ללא סוכר, כמו אגוזי לוז, קפה ושוקולד. תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה מעלה חשש כבד בדבר הימצאות סוכר בגלידות אלה, בניגוד לטענות הרשת.
ע"פ פרסום של חדשות ערוץ 12, אחת הלקוחות שרכשה גלידה ברשת החליטה לבצע על דעת עצמה בדיקה, והיא שלחה דוגמית מהגלידה לבדיקת מעבדה, בה נמצא כי היא מכילה פי 13 מהכמות שבגינה ניתן להגדיר מוצר ללא סוכר. כמו כן, בחוות הדעת שצורפה לתביעה נכתב כי "הגדרת מוצר המכיל לקטוז כמוצר ללא סוכר היא כוזבת ומטעה".
 
מנהל יחידת סוכרת בבית החולים וולפסון, פרופ' חוליו וינשטיין, הסביר כי "קיים תקן המגדיר את הלקטוז כסוג של סוכר אשר נמצא בחלב. כאשר צורכים אותו הוא הופך לגלוקוז, ובכך מעלה את רמת הסוכר בדם". עורך הדין שמטפל בתביעה אמר כי הגלידה מכילה בין שישה לשבעה אחוז סוכר, ומדובר ב"הפרה בוטה של חוק הגנת הצרכן".
מגולדה נמסר: "הבקשה לאישור התביעה ייצוגית הוצגה לנו לפני שעה קלה ומטבע הדברים אין באפשרותנו להתייחס בשלב זה לגופם של דברים. אנו כמובן נבצע בדיקה מעמיקה בעניין, וככל שיעלה שנפל פגם כלשהוא – נפעל לתקנו ללא דיחוי".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חוצפה
    רותי 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה חוצפה אני סוכרתית ואכלתי הרבה מהגלידה שלהם ללא סוכר
    סגור
  • 4.
    לא מכיל סוכר?
    אני 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם אחת ניסיתי, לאחר שראיתי את השלט "ללא סוכר". הקפיץ את רמות הסוכר כאילו אכלתי גלידה רגילה. לא נוגע יותר.
    סגור
  • 3.
    שיעשו בדיקה לגלידה הרגילות תופתעו מהמצאים ?
    שי 03/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חובת בדיקה
    סגור
  • 2.
    גולד
    ממ 03/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גלידה גרועה ורשת שמעלה מחירים כל הזמן. איכס.
    סגור
  • 1.
    אכלתי שם וחשבתי שאין סוכר
    רמאים 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתבר שרימו אותי שנים. מוכרים רעל למי שאסור לו לצרוך סוכר במסווה של גלידה ללא סוכר. צריך לחייב אותם לתלות טבלא עם הרכיבים התזונתיים של כל המוצרים למען יידע הציבור מה הוא מכניס לגוף. מי העורך דין שתובע? אני מעוניין להצטרף לתביעה
    סגור