משפט

רוטמן עיכב חיילים 20 דקות: זו הסיבה שביקש להרוויח זמן

שר הביטחון גלנט ממשיך לבדוק את גבולות נציגי הימין במהלכיו ובהחלטותיו הפרובוקטיביות שנוגדות לרוב את הלך הרוח בליכוד ומתפרשות כמימוש מדיניות שמאל. יו"ר ועדת חוקה ומשפט זעם הפעם על כך שגלנט שלח לפנות מאחז בעיצומה של "תענית אסתר" ולא היסס לפנות ישירות לחיילים
דוד זולדן | 
שמחה רוטמן (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
כוחות גדולים של לוחמי מג"ב הגיעו לישוב נוקדים בגוש עציון כדי לעקור עצים ולפנות מאחז לא חוקי. תושבים נהרו לשטח וביקשו למנוע מהלוחמים את מלאכת הפינוי. התושבים הורחקו על ידי לוחמי המג"ב ונרשמו עימותים אלימים. ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית חש לנקודת האירוע והפציר בלוחמים להמתין 20 דקות עד לבירור ההנחייה מול לשכת  שר הביטחון וראש הממשלה. לאחר שהעלה חרס בידו הכוחות החלו בפינוי ובעקירת העצים. 
יו״ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן זעם על מחטף הפינוי של גלנט ביו"ש ואמר: ״אל תאמינו למי שאומר לכם שחסר לצה"ל כח אדם. יואב גלנט שולח באמצע יום צום, למעלה מ-30 חיילים ושוטרים, כדי לעקור כמה שתילים בתוך היישוב נוקדים! ‏כמה מטרים מפה, הרשות הפלסטינית בונה עיר שלמה בתוך שמורת טבע בניגוד להסכמי אוסלו, והמנהל האזרחי לא עושה דבר! ‏השתגענו לגמרי״.
 
ובתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, השתתף אמש בכנס תוכנית עבודה שנתית של משרד הביטחון ושוחח עם בכירי המשרד על הכיוונים וההיערכות הנדרשת לשנה הנוכחית, בנוסף התייחס לסוגיית חוק הגיוס: "אנחנו נצטרך גיוס של כל חלקי העם וכל חלקי החברה שיכנסו 'מתחת לאלונקה'".
"שנת 2024 תהיה שנה של מלחמה וגם שנה של ניצחון, אנחנו נידרש אל מול האתגרים האלה לכולם", פתח השר את דבריו והוסיף: "אנחנו נצטרך את כל החיילים שלנו – בסדיר ובמילואים, כל אחד בתורו".שר הביטחון התייחס לעניין גיוס החרדים וציין: "אנחנו נצטרך גיוס של כל חלקי העם וכל חלקי החברה שיכנסו 'מתחת לאלונקה'. זה נכון צבאית, ביטחונית, חברתית ומדינית, מכל סיבה שהיא. אנחנו נצטרך להבטיח את היתרון האיכותי שלנו וגם את היתרון הכמותי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה