משפט

פרשת רפאל אדנה: הכרעת הדין של הנהגת בוטלה; המשפט יימשך

קרול פסלר בת ה-80 אמנם הודתה והורשעה בדריסתו של הילד באותה תאונת פגע וברח, אלא שהיא לא הודתה "ביסוד הנפשי לביצועה". הפרקליטות ביקשה לקיים הליך הוכחות, והשופט קבע: "התנהלות הנאשמת מלמדת על ניסיון לניצול הפרוצדורה הפלילית על מנת לחמוק ממשפט צדק". המשפחה מסרה: "אפשר לקחת אוויר, נחדש את המחאה"
מערכת ice | 
מחאת "צדק לרפאל" (צילום אבשלום ששוני/פלאש 90)
צדק לרפאל? בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה הורה הבוקר (שישי) על ביטול הכרעת הדין של הנהגת קרול פסלר, שהודתה והורשעה בדריסתו והפקרתו של הילד רפאל אדנה ז"ל בתאונת פגע וברח בנתניה בחודש מאי. פסלר, בת 80, הודתה בעבירה, "אבל לא ביסוד הנפשי לביצועה". כלומר, היא לא הרגישה שפגעה בו ברכבה.
​בעקבות כך, הפרקליטות ביקשה לבטל את ההרשעה ולקיים הליך הוכחות במשפט. השופט טל פרי אף קיים דיון מיוחד בשאלה אם לבטל את הכרעת הדין והציע לפסלר לחזור בה, אך היא נשארה בעמדתה. כעת, החליט השופט לבטל את הכרעת הדין וקבע: "עסקינן בעבירה חמורה אשר בצידה עד שבע שנות מאסר ומן הצדק כי הנאשמת לא תורשע בדין שעה שהיא אינה מודה, הלכה למעשה, ביסוד הנפשי המיוחס לה".
 

קרול פסלר (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
השופט פרי גם העביר ביקורת בהחלטתו על התנהלותה של פסלר: "במקרה שלפני, התנהלות הנאשמת וסנגורה מלמדים על ניסיון לניצול הפרוצדורה הפלילית על מנת לחמוק ממשפט צדק. כפי שצוין לעיל, הסנגור טען, ושב וטען, כי אין לו כל טענה מקדמית ביחס לפגם או פסול בכתב האישום. עוד טוען הסנגור כי הנאשמת הודתה בכל עובדות כתב האישום ואולם, באותה נשימה כופר הסנגור בביצוע העבירה המיוחסת לנאשמת בכתב האישום וטוען כי יש להרשיעה בעבירה אחרת, קלה עשרות מונים". המשך המשפט יעבור לדיון הוכחות, במקום הסדר טיעון, בבית המשפט לתעבורה. 
 
על פי כתב האישום, ב-6 במאי בשנה שעברה נהגה פסלר ברכבה בשעה 17:00 אחר הצהריים בשדרות בן גוריון בנתניה, פגעה בסבא תמיר צגאי ושני נכדיו מתן ורפאל. רפאל נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים ובהמשך נקבע מותו. למחרת היום איתרה המשטרה את הרכב במוסך בעת תיקון הפגיעה. תחילה עיכבה המשטרה לחקירה את פסלר ואת בתה, שכן הרכב רשום על שם הבת.
 
תגובת עו"ד רוני אלוני-סדובניק: "מערכת המשפט עושה הכל כדי להוציא את ד"ר היידי פסלר ואמא שלה מחובתן לתת את הדין על חלקן בגרימת מותו של רפאל, ביטול הרשעה בידי אותו שופט שהרשיע מלמדת שהמערכת תעשה הכל כדי שאף אחת ממשפחת פסלר לא תורשע בהריגה, משפחת אדנה- צגאי לא תוותר על הצדק שמגיע לרפאל ונוכיח שהתיק הזה הוא תיק הריגה שמוסמס בכוונת מכוון. כשהראיות יחשפו בסופו של יום לעיני הציבור, הרבה גבות יורמו בתדהמה לנוכח טיוח הפרשה".
 
רותם טוני, בשם משפחת אדנה: "המשפחה לא מתנחמת מהצעד התקדימי של ביטול הודאתה. נהפוך הוא, המשפחה קיבלה גושפנקא סופית לקומבינות שמתנהלות על גבה ועל זיכרו של רפאל. לראשונה מזה כשנה אפשר לקחת אוויר עם קבלת האישור שאיננו משוגעים אלא שהמערכת רקובה ומושחתת.  האוויר שאנחנו לוקחים אגב ישמש אותנו לחידוש המחאה. זה מה שרציתם נכון?  אז הנה.. תקבלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה