משפט

מרד בממשלה? נחשף האולטימטום של וסרלאוף לנתניהו

השר יצחק וסרלאוף במסר תקיף לרה"מ נתניהו ואומר בין השאר: "ההפגנות בזמן מלחמה - פרס ליחיא סינוואר" על המצב בצפון: ״עד שאין החלטה על הצפון אין לי מה לעשות בישיבות ממשלה"
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו, יצחק וסרלאוף (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במהלך כנס כיפה 'האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה' שנערך היום (ראשון) בירושלים בשיתוף קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות התראיין שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף לכתב הפוליטי של כיפה עמיאל ירחי. 
על תושבי הצפון - "בלי ביטחון הם תושבי הצפון לא יחזרו הביתה. אני רוצה לקוות שאנחנו לא נכנסים ללבנון מטעמים טקטיים ולא מטעמים של חשש או לחץ בינלאומי. אני יודע דבר אחד - החלטה מדינית לא תפתור את הבעיה, היא אולי תדחה אותה בכמה חודשים. אם יהיה הסכם מדיני התושבים לא יחזרו הביתה הם לא יהיו ברווזים במטווח כשכל יום יורים שם נ״ט ותושבים נהרגים. אני רוצה לקוות שהתושבים יחזרו בביטחון וכשהם יקבלו את הביטחון, אני אדאג לפיתוח".
 
על החלטת הממשלה בצפון - ״אנחנו בליווי עם מנהלת תקומה. אני מקווה שתעבור החלטת ממשלה לצפון בקרוב. זאת הסיבה שאני פה ולא בישיבות ממשלה. עד שאין החלטה על הצפון אין לי מה לעשות בישיבות ממשלה. 
אני לא מחלק ציונים. אני יודע דבר אחד - ראש הממשלה ישב עם ראשי הרשויות ואמר להם תוך 10 ימים אני מביא החלטה לצפון. התברכנו בראשי רשויות שיודעים לנהל אירוע אבל הם צריכים את התקציב הזה ואת המענה שלנו כמו חמצן ישלהם תושבים מפונים מהבתים".
"כשאתה בא לשם אז תעמוד במה שאתה אומר. גם ככה כבד להם. או שאל תגיד. תגיד בקרוב, אבל אל תתן להם ציפייה שאתה לא יכול לעמוד בה. חודשיים עברו ואומרים להם שעוד מעט ועוד מעט. אנחנו במלחמה ומי שלא מאמין שיסע למטולה. טנקים בחצרות. אם זה לא מלחמה אז מה זה מלחמה?״
 
על ההפגנות - "ההפגנות בזמן מלחמה - זה פרס ליחיא סינוואר".
על מרכזי החוסן - "יש פערים עצומים במרכזי החוסן ולכן הבאנו תקציבים משמעותיים לרשויות כדי שהם ינהלו את האירוע. אני לא מגיע להחליף את משרד הרווחה אבל הרבה פעמים במיוחד בתקופה לחוצה, ראשי הרשויות צריכים את התקציב והענקנו להם בלי להתערב כי הם מבינים את השטח שלהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גילית שיש קשר בין ממשלה למלחמה
    צפור משונה 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יופי וסרלאופף, למדת שיש קשר בין מלחמה לממשלה. יכולת לימוד מפתיעה.
    סגור