משפט

ח"כ טלי גוטליב: "לא אצביע לחוק שמעניק פטור קטגורי לחרדים"

ח"כ טלי גוטליב בריאיון ל-ice קורעת את מסכת הצביעות הבינלאומית ומפנה אצבע מאשימה לבריטניה ולא חוסכת את שבטה מהנשיא ביידן אחרי שהפנה עורף לישראל במועצת האו"ם: "ביידן באי הטלת וטו באום חיזק את חמאס על פני עם ישראל ופגע תוך כך במשא ומתן להשבת החטופים". על מחאת החטופים: "קריאות 'עכשיו עכשיו' מחזקות את חמאס ומרחיקות את סיכוי השבת החטופים"
דוד זולדן |  3
טלי גוטליב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ח"כ טלי גוטליב בריאיון ל-ice קורעת את מסכת הצביעות הבינלאומית ומפנה אצבע מאשימה לבריטניה ולא חוסכת את שבטה מהנשיא ביידן אחרי שהפנה עורף לישראל במועצת האו"ם. בנוגע לסוגיית הגיוס הנפיצה היא קוראת להוריד מסדר היום את הנושא אבל לא עושה הנחות לחרדים ואומרת בקול רם וברור: "לא אצביע לחוק שמעניק פטור קטגורי לחרדים".
האם את בעד פשרה בחוק הגיוס?
"‏פשרה אינה מילה גסה. אך גם כדי להגיע לחקיקה הולמת יש צורך בליבון והגעה לנוסח חקיקה מוסכם. כפי שהצהרתי אני לא אצביע לחוק שמעניק פטור קטגורית לחרדים. מבחינתי זה כשל מוסרי בטח בימי מלחמת מצווה. הצעתי כי ממשלת ישראל, הייעוץ משפטי לממשלה, שופטי בג"ץ ואזרחי מדינת ישראל על כל גווניהם ודעותיהם יסכימו על דחיית הדיון בבג"ץ לתקופה של מספר חודשים במהלכם נשב יחד וננסח חוק שיכלול בתוכו את כולנו תחת האלונקה בשירות צבאי או לאומי. אנחנו בעת מלחמה. מלחמה מורכבת. יש להוריד מסדר היום בצוק העיתים את העיסוק בחוק הגיוס המשסה והמפלג. עוד קראתי לאחיי החרדים כי מצופה מהם להתגייס ולקחת חלק במלחמת המצווה בה אנו מצויים מרצונם בגודל השעה ולמען קידוש ה׳. ‏בסופו של דבר פטור משירות קטגורית לחרדים ממילא לא יעמוד במבחן בג"ץ. זו העת וזו השעה להסכים לדחות הדיון בבג"ץ ולהגיע לחוק מאחד ומוסכם, וזו פשרה בתפארתה".
 
המצור המדיני על ישראל הולך ומתהדק ונדמה שהוא מלווה גם בתקריות דיפלומטיות מכוערות. מה דעתך על האיום הבריטי לבקר את מחבלי הנוחבא שלווה בלא מעט חוצפה מעוד ידידה שלנו?
"עם פרוץ המלחמה אמרתי כי ישראל ורק ישראל תגן על עצמה מפני אכזריות האויב, וככל שנחפש את דעת אומות העולם ניחלש. לצערי צדקתי. ‏כך לדוגמא  שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון איים על ישראל ברוב חרפתו כי באם  לא יהיו ביקורים למחבלי הנוחבה שרצחו ואנסו ושחטו והתעללו בבני ובנות עמינו, לא יאפשרו העברת נשק לישראל. קמרון העז והוסיף שישראל לא תופתע אם יוכרז אמברגו נשק על ישראל באירופה כולה. אגב בריטניה עקבית עוד בגירוש ספרד סירבה לקלוט יהודים, ובימי שואת היהודים מנעה העפלתם של יהודים ושלחה אותם תוך כך אל מותם". 

אני מניח שאת מאוכזבת מהפניית העורף לישראל מצד הנשיא ביידן?
"הנשיא ביידן מראשית המלחמה התערב בלחימה ואופן הלחימה תוך איום סמוי כי ללא תמיכת ארה״ב ישראל לא תוכל לאויביה. כך דרש העברת סיוע הומניטרי ודלק בכמויות אדירות שהגיעו לידי חמאס המרצח. ביידן באי הטלת וטו באום חיזק את חמאס על פני עם ישראל ופגע תוך כך במשא ומתן להשבת החטופים. אנחנו לבד ורק לבד ננצח. אמרתי משחר המלחמה אנחנו לא כוכב בדגל ארה״ב ולא קולוניה. ‏מדינת ישראל מגלה שאין ידידות ואין אהדה לישראל ויש גלוריפיקציה לחמאס האכזרי. ‏אמרתי מהיום הראשון למלחמה האיומה בה אנו נתונים. העולם יכבד אותנו רק אם יזהה את נחישותנו ועוצמתנו מול אויבינו".
 
עסקת החטופים מתרחקת והדאגה לשלומם גוברת. לו הדבר היה תלוי בך כיצד ישראל היתה צריכה להגיב לעסקת חמאס?
"חיילנו ולוחמינו הגיבורים עזי הרוח נלחמים ומבינים את חשיבות הלחימה להשבת הביטחון והחוסן והגאווה הלאומית לאזרחי מדינת ישראל ואני נושאת תפילה לתפארת גבורתם. מתוך דאגה עמוקה לחטופינו ובעיקר מתוך התחשבות מופלגת ברגשות משפחות החטופים אזהר במילותיי ואתייחס לעסקת השבת חטופים. החמאס המרצח מצוי בתודעת ניצחון שמשמעותה כי הוא לא ייסוג מעמדותיו. חמאס מבין כי סוגיית השבת החטופים קורעת את העם ומחרבת את עוצמת המדינה. חמאס מבין כי מטרתו להוביל  לחידלון המדינה קרובה להגשמה. כל שהוא צריך לעשות זה להתנגד לעסקה, לכל עסקה ולהמתין לחורבן מדינת ישראל".
האם "לשחרר עכשיו" היא קריאה שמחבלת בסיכוי לשחרור החטופים והאם משפחות החטופים הפכו לבנות ערובה בידי "תומכים" ששיקוליהם הפוליטיים לא תמיד עולים בקנה אחד עם טובת החטופים?
"אני מאמינה בלב שלם כי מתוך עוצמה ופגיעה אנושה באויב נצליח להביא לשחרור חטופינו. קריאות 'עכשיו עכשיו' מחזקות את חמאס ומרחיקות את סיכוי השבת החטופים. יש לפעול מול ארגוני הטרור ממקום של חוזק ועוצמה. לא מתוך התרפסות. האויב האכזרי והסדיסטי נהנה מאד מצער בני ישראל. האויב מבין כוח ורק כוח. רק בעוצמה ובפגיעה מתישה ללא רחם את האויב נשחרר את חטופינו. במגילת אסתר אותה קראנו השבוע נאמר: ״ואיש לא עמד בפניהם כי נפל פחדם על כל העמים״. כך תחינתי ותקוותי. ״ועוברה התקופה על פנינו הנה היא רועה תימורה״ כדברי אלתרמן ונאמר אמן!
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רוב העם איתך
    טלי אוהבים אותך 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמשיכי ככה
    סגור
  • 2.
    סמרטוטה של שרה
    אבי 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    פה גדול ואין מה לאכול
    סגור
  • 1.
    היא תצביע כפי שביבי או שרה יאמרו לה להצביע. (ל"ת)
    הצופה 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור