משפט

אייל גולן נגד ראש עיריית עכו: מדוע נתבע ב-200 אלף שקל?

ראש העיר הנכנס של עכו, עמיחי בן שלוש, עשה שימוש בקמפיין הבחירות שלו בלחן השיר "עיר נמל" ללא רשותו של גולן. עכשיו הוא נתבע באלפי שקלים על ידי יוצרי השיר

מערכת ice | 
אייל גולן (צילום יוטיוב/ ערוץ 24)
עמיחי בן שלוש, ראש העיר הנכנס של עכו, נתבע ונדרש לשלם 200 אלף שקל על שימוש בלחן של הלהיט של הזמר אייל גולן "עיר נמל". בן שלוש השתמש בשיר המוכר ללא רשותו של הזמר לקמפיין הבחירות שלו, זאת על פי מאקו.
כעת, יוצרי השיר "עיר נמל", רותם חן ודביר קהלני,  תובעים את ראש העיר על שימוש הלהיט ללא רשותם. במכתב ההתראה לפני התביעה שהוציאו השניים נגדו, המלחינים דורשים לא פחות מ-200 אלף שקל, לאחר שהשתמש בשיר ללא רשותם לקמפיין שלו.
 
מנתנאל מויאל נמסר בשמו של הכתב רותם חן על המקרה: "אכן נעשה שימוש בלתי חוקי בלחן של השיר 'עיר נמל' ללא כל אישור מטעם היוצרים שהם בעלי הזכויות. לצערנו, על אף פניות רבות וחוזרות לראש העיר ומי מטעמיו בחרו שלא להסיר את הסרטונים המדוברים והמשיכו להשתמש בלחן כנגד החוק ונאלצנו לפנות לעורכי דין להמשך טיפול משפטי".
"עיר נמל", זהו שירו הפותח את אלבומו ה-27 של אייל גולן, שיצא לאור ב2023. השיר נכנס ישר למקום ה-13 במצעד ה"היטליסט" של מאקו. כמו כן, השיר זכה להצלחה רבה גם ברדיו, כשנכנס למקום ה-20 במצעד המדיה פורסט, עם 47 השמעות. בנוסף, הלהיט הגיע בשיאו למקום החמישי במצעד הרישמי של גלגלצ ולמקום השלישי במצעד העשירייה של כאן גימל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה