משפט

דרמה במשפט: קצין המשטרה שירה בסלומון טקה זוכה מכל אשמה

דרמה בבית משפט השלום בחיפה - קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה זוכה מכל אשמה. השופט פנה למשפחת טקה: "הזיכוי אין משמעותו שבנכם לא מת כתוצאה מהירי"
מערכת ice | 
סלומון טקה (צילום טוויטר: עדכוני ynet)
שופט בית משפט השלום בחיפה, ד"ר זאיד פלאח, זיכה היום (שלישי) את קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה. השופט פלאח זיכה את קצין המשטרה מכתב האישום שהאשים אותו בגרימת מוות ברשלנות. משפחת טקה דרשה שהוא יואשם בהריגה.
השופט פלאח הסביר את הכרעתו: "עדויות הנערים, שהיו עדי ראיה לאירוע, עשו עלי רושם בלתי אמין, הם סתרו אחד את האחר וסתרו חומר ראיות. חלקם אף הכחישו לגמרי שזרקו אבנים על הנאשם. בנוזלי גופו של המנוח נמצא ריכוזים שונים של אלכוהול, חומצת חשיש ו-THC. לפי מומחים החומר יכול היה לפגוע בשיקול הדעת ויכולת מוטורית."
עוד הוסיף כי: "הנאשם תיאר את ההתנהלות שלו, האיום שחש לחייו שהוביל אותו לבצע ירי והסביר מדוע נמנע מלירות לכיוון האוויר. כל אימוני הירי שעבר הנאשם ושוטרים אחרים לא כללו ירי הרתעתי לרצפה.
גרסת הנאשם נמצאה על ידי אמינה ונתמכת בראיות פורנזיות. שוכנעתי שעל אף שהיה נתון בסכנת חיים כלפיו ומשפחתו ולמרות שקמה לו הסמכות לירות לגוף הסכנה, דהיינו לגופו של סלומון טקה, החליט לירות לצידו של המנוח בתקוה שיגרום לסכנה לחלוף עם מינימום נזק".
השופט פנה למשפחתו של טקה ואמר: "הזיכוי אין משמעותו שבנכם לא מת כתוצאה מהירי שביצע הנאשם. אלא שהנאשם בהתנהגותו לא עבר על החוק, למרות התוצאה הטרגית שנגרמה. יתכן ויהיה קשה לכם לקבל את החלטת ביהמ"ש ויתכן שתחוו תחושת ניכור כעס ואולי גם חוסר צדק וחשש שמא האמת לא הושגה. כפי שהודעתי, הצדק לא פועל רק לצד אחד אלא לשני הצדדים, במובן זה כששם שהצדק יכול היה להוביל להרשעת הנאשם, אותו צדק יכול גם להוביל לזיכויו כפי שקרה במקרה זה".
עו"ד יצחק, המשנה למנהלת מח"ש: ״בית המשפט קבע היום כי הגשת כתב האישום על ידי מח"ש היתה מוצדקת וכי מח"ש פעלה כראוי ובאופן מקצועי, הן בניהול החקירה והן בעת ההחלטה על הגשת כתב האישום וניהול התיק. עם זאת, בית המשפט מצא שיש מקום לזכות את הנאשם ממספר נימוקים. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה