משפט

עסקת רכישת BLU מסתבכת: זו הדרישה מהרוכשת המיועדת

כרמל קורפ תידרש לגיוס הון משמעותי ודילול הבעלות הקיימת על מנת לממן את הרכישה הגדולה. עם יתרת מזומנים צנועה של כ-43 מיליון שקל, צפוי כי החברה תנקוט בגיוסי הון ממשקיעים חדשים לצד לקיחת מימון בנקאי
מערכת ice |  3
BLU, יקבי כרמל (צילום shutterstock, מתוך אתר carmelwines)
חברת כרמל קורפ על מזכר הבנות לרכישת מותג משקאות האנרגיה הבינלאומי בלו (BLU) מקבוצת SFS בתמורה פוטנציאלית של 450 מיליון שקל בסך הכל, עורר גלי תגובות. שווי העסקה המשמעותי, הגבוה בכ-27% משווי השוק של כרמל קורפ עצמה, הוביל לירידה של 6.6% במחיר מניית החברה בד בבד עם זינוק מחזורי המסחר.
על פי כלכליסט, משקיעים חוששים כי כרמל תידרש לגיוס הון משמעותי ודילול הבעלות הקיימת על מנת לממן את הרכישה הגדולה. עם יתרת מזומנים צנועה של כ-43 מיליון שקל, צפוי כי החברה תנקוט בגיוסי הון ממשקיעים חדשים לצד לקיחת מימון בנקאי.  
 
אם מזכר ההבנות יבשיל לעסקה מחייבת, תבוצע התשלום לשמשום, בעל השליטה בקבוצת SFS, בשני שלבים - מיידי ושני כעבור שנה, לפי עמידה באבני דרך שייקבעו. התמורה נקבעה לפי מכפיל EBITDA של 6.25, המשקף רווח תפעולי-תזרימי של כ-72 מיליון ש"ח לפעילות הנרכשת.  
עם זאת, לכרמל קורפ תהיה תקופת בדיקה של 90 יום לבחינת הנתונים, כולל בדיקה משפטית, עסקית ופיננסית מקיפה, שעלולה להוביל לתיקון התמורה בהתאם לממצאים. כמו כן, במסגרת העסקה יועברו לכרמל פעילויות השיווק וההפצה בלבד, בעוד הייצור יושאר בידי קבוצת SFS בארץ.  
הצדדים יידרשו להגיע להסכמות מפורטות בנוגע להסדרי הייצור והתשלום עבור כל יחידה, מה שעלול להוות מוקד מחלוקות עתידיות. כרמל קורפ, בניהולו של נדב ארנס ארד, החלה בשנה האחרונה בהתרחבות לתחומי משקאות נוספים מעבר ליין, כגון הפצת בירות זרות, במטרה להגדיל את פעילותה.
יצוין כי מנכ"ל קבוצת SFS, ענאן שמשום, נחקר לאחרונה בחשדות למרמה כלכלית חמורה במסגרת דיווחים כוזבים למשרד להגנת הסביבה, במטרה להתחמק מקנסות בנוגע לאיסוף מכלים למחזור
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יותר זול לבנות מותג מחדש, זה מה שענאן עשה
    איציק 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעבר לזה שאם הוא יצטרך לשלם את הקנס של ה100 מיליון , רוב הסיכויים שהוא יהיה מוכן להוריד את המחיר. לטעמי כרמל נכנסת למיטה חולה מאוד.
    סגור
  • 2.
    בלו בלון
    דין דין 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחילו לשתות רק בלו כדי לממן את העיסקה לחברה הרוכשת. 450 מיליון עם הון של 43 זאת משכנתה סופר מסוכנת.
    סגור
  • 1.
    שווי הזוי למותג משקאות (ל"ת)
    יוסי 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור