משפט

כתבה "אישה הזויה" בוואטסאפ והסתבכה בתביעה: כמה תשלם הנתבעת?

תביעת לשון הרע בסך 15 אלף שקל הוגשה לבית משפט השלום בקריות. לטענת התובעת, כשביקשה מהנתבעת להסיר את ההודעה הפרטית ששלחה בקבוצה משותפת, הגיבה הנתבעת בהשמצות: "שמישהו יאמר לאמא הזו שהבן שלי טהור, שאלוהים יעזור לך" ואף הוסיפה: "פשוט לחסום, כולם חסימה, אישה הזויה".
מערכת ice |  2
וואטסאפ (צילום pixabay)
אירוע שיכול להדאיג כמעט כל משתמש בוואטסאפ. תושבת הקריות הגישה השבוע תביעת לשון הרע בסך 15 אלף שקל נגד תושבת אחרת, בגין השמצות כביכול שפורסמו בקבוצת ווטסאפ של הורים בבית ספר יסודי, כך על פי פרסום במיינט קריות.
על פי כתב התביעה שהוגש, התובעת ומשפחתה עברו לאחרונה לאחת מהקריות, בעוד הנתבעת עזבה את העיר קודם לכן. הסכסוך החל לאחר שבנה של הנתבעת הציק לבנה במסיבת יום ההולדת. התובעת טוענת כי פנתה לנתבעת בהודעה פרטית על מנת להעלות את הנושא, אך הנתבעת פרסמה את ההודעה הפרטית בקבוצת ההורים שמנתה 33 משתתפים.  
 
לטענת התובעת, כשביקשה מהנתבעת להסיר את ההודעה הפרטית מהקבוצה, הגיבה הנתבעת בהשמצות: "שמישהו יאמר לאמא הזו שהבן שלי טהור, שאלוהים יעזור לך" ואף הוסיפה: "פשוט לחסום, כולם חסימה, אישה הזויה".
התובעת טוענת כי הדברים הפוגעניים לא נמחקו וגרמו לה לבושה ושפלה עמוקות. מאז המקרה היא נמנעת מלהגיע לאירועים בבית הספר, ואף הגיעה לאסיפת הורים בשעה נפרדת מחשש להיתקל בהורים שנחשפו לדברי הנתבעת.
בתביעה נטען כי "דברי לשון הרע נכתבו ברוע ובזדון, מתוך כוונה לפגוע בשמה הטוב ולהשפילה ולבזותה". התובעת שלחה מכתב התראה בדרישה להתנצלות ופיצוי מינימלי לצדקה, אך לא נענתה. לטענת התובעת, פרסומיה של הנתבעת פגעו קשות בשמה ותדמיתה, עד כדי טלטול נפשי עמוק. היא מצאה את עצמה "מטרה לבוז" מצד הורים אחרים השותפים לקבוצה.  טרם הוגש כתב הגנה מטעם הנתבעת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא לוותר לערסיות,רק דרך הכיס ילמדו (ל"ת)
    ששון הלוחם בדרכים 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טוב מאוד. ישלמו ה״טהורים״! (ל"ת)
    מסבירפנים 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור