משפט

קנסות לבנקים וסנקציות: הצעת החוק שתשים סוף למשכורות מחבלים

הצעת חוק חדשה תנסה למצוא פתרון חקיקתי שיצליח למנוע העברת תשלומי משכורות למחבלים, על ידי הטלת קנסות על בנקים המעבירים כספים לרשות הפלסטינית לטובת זאת, וכן לבנקים בעולם המקושרים לכך
דורון בלוך |  1
כלכלת העולם (צילום shutterstock)
השבוע (רביעי) תעלה להצבעה טרומית הצעת חוק שמטרתה תהיה הטלת קנסות על הבנקים מהם מועברים כספים לרשות הפלסטינית, כאשר הכספים הללו מיועדים להעברה בהמשך עובר תשלום המשכורות למחבלים.
בתוך כך, הצעת  החוק כוללת בתוכה גם כוונה להטלת קנסות על בנקים בעולם אשר מקושרים לבנקים פלסטיניים, המבצעים העברות תשלומי משכורות למחבלים. כל זאת מתוך מטרה שחשיפת הבנקים לקנסות, תקדם את עצירת העברת הכספים המגיעים בסוף למחבלים.
מתוך נסיון לעצור את העברת הכספים מהרשות הפלסטינית לתשלומי משכורות למחבלים, בעבר הנושא עלה לחקיקה בארצות הברית, וכך חוקק חוק טיילור פורס, המתנה את הסיוע לרשות הפלסטינית בעת סיום העברת הכספים והתשלום למחבלים. בתקופת טראמפ הממשל בארצות הברית פעל לפי חוק זה, ולפיו עצר את המימון לרשות הפלסטינית, אך בתקופת  ממשלת ביידן הסיוע לרשות הפלסטינית חודש.
הצעת החוק הזו תנסה לתת מענה בתוך החקיקה הישראלית, ועל ידי כך לעצור את העברת הכספים מהגעה למחבלים.
יוזם הצעת החוק, דן אילוז (הליכוד): ''אף בנק בעולם לא רוצה להיות מקושר לטרור, ולכן ההצעה תגרום לבנקים לנתק קשר עם הרשות הפלסטינית. הקנסות הללו ישמשו כלי הרתעתי חשוב במאבק בטרור''.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז הם יעבירו במזוודות (ל"ת)
    יוספוס 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור