משפט
את מי נדרשה לפצות רשת רמי לוי בחצי מיליון שקלים?
לקוח של רשת המרכולים הידועה גילה כי היא גבתה ממנו סכום הגבוה יותר ממה שמגיע לה. איך הסבירו את זה ברשת ומי יקבל את הפיצוי?
בפסק דין שניתן לפני מספר ימים בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, אושר הסדר פשרה במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה. הבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד בנימין חן, חשפה תקלה טכנית שגרמה ללקוחות לשלם יותר ממה שהיו אמורים לשלם במקרים בהם מימשו שוברי הנחה.
חן טען כי הוא וחברי הקבוצה "שילמו עבור מוצרים שרכשו בסניפי המשיבה תשלום גבוה יותר מזה שהיו צריכים לשלם, לו היה מתבצע חישוב אריתמטי נכון של המבצעים בתנאים (מחיר מבצע בכפוף לקנייה מעל סכום מסוים) בדרך הנכונה".
חן, שנוהג לרכוש בסניף רמי לוי בבני ברק ומחזיק בכרטיס אשראי של מועדון רמי לוי, הגיש את הבקשנ במאי 2023, כשטען להפרות שונות של חוק הגנת הצרכן, הטעיה, עשיית עושר ולא במשפט, הפרת חוזה והפרת חובת תום הלב, רשלנות והפרת חובה חקוקה.
בתגובה לתביעה, רשת רמי לוי לא המתינה להגשת תשובה רשמית, אלא ערכה בדיקה במערכותיה וגילתה כי אכן התרחשה תקלה במשך כשלוש שנים - מינואר 2019 ועד מאי 2022. לטענת הרשת, מדובר ב"תקלה ספציפית ונקודתית שהתרחשה במערכת הקופות", שהשפיעה על לקוחות שמימשו שוברי הטבה מסוג "20 שקלים ברכישה מעל 150 שקלים".
"מקורה של התקלה בכשל במערכת הקופה, בסנכרון בין שוברי ההטבה לבין הקמת מבצעים מסוג הטבת כמות (המותנים בסכום רכישה מינימלי ומוגבלים בק"ג), במקרים בהם במסגרת סל הקניות נרכשו (גם) מוצרים שקילים, כגון פירות וירקות מסוג בצל יבש, סלק אדום, גזר ארוז, עגבניות ועוף טרי", נכתב בפסק הדין.
הרשת טענה כי בתקופה הרלוונטית מומשו בסך הכל 72,752 שוברי הטבה, אך לא בכל רכישה בה מומש שובר התרחשה התקלה. עוד טענה הרשת כי בסמוך לגילוי התקלה, פנתה לכל חברי מועדון כרטיס האשראי שלה באמצעות הדיוור החודשי וקראה להם לפנות אליה לקבלת שובר נוסף בסך 20 שקלים למימוש ללא תנאי.
לאחר משא ומתן בין הצדדים, הוסכם על הסדר פשרה שאושר על ידי כבוד השופט אבי גורמן. במסגרת ההסדר, רשת רמי לוי תשלם לחברי הקבוצה סכום כולל שלא יפחת מ-480,000 שקלים, באופן הבא: הרשת תעניק לכ-250,000 חברי מועדון האשראי הפעילים שובר דיגיטלי בסך 20 שקלים, שיישלח במסרון ויהיה למימוש ללא כל תנאי.
אם בתוך שישה חודשים מהמשלוח לא ימומשו שוברים בגובה הסכום הסכום הזה, תתרום הרשת את ההפרש בין הסכום שמומש לבין 480,000 שקלים בצורת מוצרים לעמותת "עזר לחייל". בחישוב סכום הפיצוי, נקבע כי הנזק הממוצע שנגרם למבקש עמד על 5.64 שקלים, וזה שימש בסיס לחישוב הכולל.
בפסק דינו, קבע השופט גורמן כי "הסדר הפשרה הינו ראוי, הוגן וסביר - וכי סיום ההליך בהסדר פשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת". עוד ציין השופט כי "הסדר הפשרה משיג עבור חברי הקבוצה תועלת של ממש ומגשים את המטרות העיקריות לשמן הוגשו התובענה והבקשה לאישור".
כחלק מההסדר, התחייבה רשת רמי לוי "לקיים בקרה שוטפת במסופיה ובמערכות חיוב הלקוחות, כדי להימנע מהישנותן של טעויות בחישוב אריתמטי בעת רכישת מוצרים במחירי מבצע ובאמצעות שוברים".
בנוסף, קבע השופט כי מגיש הבקשה יקבל סך 18,430 שקלים בתוספת מע"מ ובא כוחו יקבל שכר טרחה בסך 73,730 שקלים בתוספת מע"מ.
עוד ב-
תביעה ייצוגית היא כלי משפטי שימושי כאשר מדובר בתובעים רבים בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת. כך למשל, רק לאחרונה פרסמנו כי רשת קצביות ידועה תפצה את לקוחותיה במיליונים. כמו כן, רשת ידועה שמכרה מוצרים במחירים יקרים יותר דרך וולט, גם כן הגיעה להסדר פשרה. כמו כן, דיווחנו כי יבואנית קיה גם כן תפצה את לקוחותיה במסגרת הסדר פשרה, אך הם יאלצו להיפרד מכמעט 2,000 ש"ח עבור זה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.רמי לוירות יהל 02/2025/25הגב לתגובה זו0 0אני לקוחה ברשת רמי לוי. המוצרים מעולים, והמחירים זולים.סגור



