משפט

החיסון לשפעת עלה ביוקר: שני אחים הורשעו בשימוש במידע פנים בפרשת ביונדווקס

הנאשמים טל ורועי כהן הורשעו בכך שעשו שימוש במידע פנים בנוגע להתקשרות צפויה של ביונדווקס עם משרד הבריאות האמריקני לגבי ביצוע ניסוי משותף במוצר החברה - חיסון אוניברסלי לשפעת. השימוש במידע סייע לנאשמים לגרוף יותר מ-100 אלף שקל לכיסם 
שרון טל | 
איש נדל"ן מוכר נעצר בחשד להונאה (צילום להמחשה דוברות המשטרה)
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את האחים טל ורועי כהן בעבירות שימוש במידע פנים במניית חברת ביונדווקס. הנאשמים הורשעו בכך שעשו שימוש במידע פנים בנוגע להתקשרות צפויה של ביונדווקס עם משרד הבריאות האמריקני לגבי ביצוע ניסוי משותף במוצר החברה - חיסון אוניברסלי לשפעת - תחת חסותו ובמימונו של המשרד. בצד ההרשעה ברוב העבירות, זוכה טל כהן מעבירה אחת של מסירת מידע פנים שיוחסה לו בכתב האישום.
טל כהן, רו"ח במקצועו, שהעיד על עצמו כ"משקיע אקטיבי", היה בעל מניות בחברת ביונדווקס והשקיע בה את כל כספו הפנוי. הוא יצר קשר עם מנכ"ל החברה, רון בבקוב, קשר שבית המשפט הגדיר בהכרעת הדין כ"חריג ביותר ובלתי פוסק, שגרם לבבקוב ללחץ וקושי". כחלק מקשר חריג זה, חלק בבקוב עם טל את מידע הפנים האמור. לטל לא היו אמצעים כספיים להשקעה נוספת בחברה ועל כן פנה בבקשת הלוואה מאחיו, רועי, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת סטנפורד שעבד אז כמנהל צוות בחברה ציבורית.
תחת ההלוואה, וכשבידיו מידע הפנים, החליט רועי להשקיע בעצמו כ-244,000 שקל במניית ביונדווקס, תוך סיכום מוקדם בין האחים שככל שהשקעתו של רועי תצלח, הוא ישלם כ-15% מרווחיו לטל. זמן קצר לאחר הדיווח המיידי, מכר רועי את מלוא מניותיו ברווח של כ-114,000 שקל. בהתאם לסיכום המוקדם ביניהם, לאחר מכירת המניות שילם רועי לטל 13,000 שקל בגין רווחיו.
טל כהן הורשע גם במסירת חוות דעת על ביונדווקס בזמן שהחזיק במידע פנים לגורם נוסף שרכש מניות בסמוך לדיווח המידי. על מי שמחזיק במידע פנים חל איסור למסור חוות דעת, כגון המלצה לקניה, גם ללא פירוט של מידע הפנים. טל אף האיץ בגורם שלו מסר את המידע למכור את מניותיו לאחר הדיווח המידי, דבר שהוביל להפקת רווח בסך כ-30,000 ₪. בצד זאת, זוכה כהן באירוע אחר שבו הואשם במסירת חוות דעת לגורם נוסף.
בית המשפט קיבל את עמדת התביעה לפיה המידע שנמסר לטל כהן, והועבר על ידו לגורמים נוספים, לא היה מידע פומבי, ודחה את טענות ההגנה שלפיהן המידע נמסר בכנס משקיעים של החברה בישראל. כן קבע בית המשפט כי עדויות האחים בבית המשפט היו בלתי סבירות ובלתי אמינות.
התיק נוהל על ידי עו"ד סתיו גינת ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה