משפט

ביהודה ושומרון משלמים יותר? כך הסתיימה תביעה מעניינת במיוחד נגד חברת א.ל.מ

בית משפט השלום בירושלים פסק סכום פיצוי על סך 10 אלף שקל בגין הטעיית הצרכן נגד חברת מוצרי האלקטרוניקה א.ל.מ. התביעה הגיעה לאחר שהחברה סירבה לשלוח מוצר ליהודה ושומרון ללא עלות משלוח, על אף שבאתר צוין אחרת
ארנולד נטייב |  1
רשת א.ל.מ (צילום יחצ)
בית משפט השלום בירושלים פסק היום (שלישי), סכום פיצוי על סך 10 אלף שקל בגין הטעיית הצרכן נגד חברת מוצרי האלקטרוניקה א.ל.מ, לאחר שהוגשה תביעה על ידי עובד ומאור פרל.
על פי כתב התביעה נטען כי השניים רכשו תנור באתר האינטרנט של החברה בחג פסח, כאשר נכתב שהמשלוח חינם. כאשר לחברה נודע שהשניים גרים ביישוב נריה, ביהודה ושומרון. התובעים טוענים כי הופלו על ידי א.ל.מ בניגוד להוראות חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבורים, וכי הוטעו על ידה בניגוד לחוק הגנת הצרכן. 
הרשם הבכיר אהרן אורנשטיין פסק כי לא מדובר באפלייה, כי הדבר אינו חל מחוץ לבית העסק והדרישה עבור תשלום למשלוח ליהודה ושומרון אינה פסולה על פי החוק. אך למרות זאת הוא מצא שיש הפרה של חוק הגנת הצרכן.
עוד הוסיף: "חוק הגנת הצרכן קובע איסור הטעיה בכל עניין מהותי בעסקה. "המקום שאליו יסופק לצרכן הנכס או השירות, לרבות הספקה לאזור..." נקבע כעניין מהותי. משכך, שתיקה בעניין תוספת המחיר אותה יש לשלם עבור הובלה ליהודה ושומרון והעלאתה של הדרישה לאחר שהתובעים ביצעו את התשלום ובטרם אספקת המוצר, כפי שעשתה הנתבעת בענייננו, עולה כדי הטעיה".
מרשת א.ל.מ נמסר בתגובה: צר לנו על החלטת בית המשפט. החברה סבורה כי פסק הדין שהתקבל שגוי ובכוונתה לערער עליו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הכי משתלם לספק ליהודה ושומרון
    אדי ולדיסלבסקי 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הרבה התעסקות, בלבול מוח, עלויות עודפות וכו'. לא משתלם. אחרי זה עוד משגעים אותך אם אמרת 'שטחים' במקום יהודה ושומרון. לא שווה את זה. ויתרתי ואני לא מצטער.
    סגור