משפט

אילן ישועה: "לא ידוע לי על קשר בין אלוביץ' לנתניהו"

מנכ"ל וואלה לשעבר השיב לשאלת עו"ד ז'ק חן בנוגע למכירת אתר יד2. עו"ד חן: "אתה לא נראה כמתנגד או כמי שלוחצים עליו לעשות את זה". ישועה: :הנכונות שלי לשתף פעולה נמצא כבר משנה לפני"
מערכת ice |  3
אילן ישועה ושאול אלוביץ' (צילום דוברות וואלה/יחצ)
בצל ההסלמה במצב הביטחוני נמשכת בבית המשפט המחוזי בירושלים חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה במסגרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. החקירה מתמקדת באישור עסקת אתר יד2  במאי 2014 לתאגיד אקסל שפרינגר ממנה הרוויח ישועה בונוס של 15 מיליון שקל.
עו"ד ז'ק חן המייצג את שאול ואיריס אלוביץ' מנסה להראות כי למרות המעורבות של ישועה בדרישות משפחת נתניהו לסיקור באתר וואלה, הוא לא ראה בעיה בפנייה אקטיבית לראש הממשלה על מנת שישפיע על היועצת המשפטית של משרד התקשורת בעניין הרגולטורי של עסקת יד2.
ישועה: בעדותי הראשית כשאמרתי ׳הטבה רגולטורית׳ התכוונתי ל׳החלטה רגולטורית׳
עו"ד חן פתח בחקירה על החודשים אפריל-מאי 2014, וניסה להראות כי ישועה יזם בעצמו את הסיקור האוהד ולא אולץ לפעול כך בכל הנוגע לעסקת יד2.  ישועה טען כי חן הציג לו חלקי דברים.
עו"ד חן שאל את ישועה: "האם אתה מאפיין את ההתנהגות של אלוביץ' ושלך כסיקור מוטה תמורת הטבה רגולטורית בכל הנוגע להתנהלות לקראת עסקת יד2?"  ישועה השיב כי ההחלטה בעניין יד2 הייתה "החלטה רגולטורית טכנית, ולכן אני לא חושב שמדובר בהטבה".
לאחר מכן ישועה סיפר כי ביקש מינון מגל, עורך וואלה דאז, להעלות כתבות ידידותיות לפני אישור עסקת יד2. השופט משה ברעם פנה לישועה ושאל אם כאשר הוא ביקש ממגל כתבות אוהדות בנוגע ליד2 זה היה בניסיון לרצות את אלוביץ'? ישועה השיב כי היה מדובר באישור טכני הנוגע לעסקת יד2, וכי הוא לא ראה בכך הטבה רגולטרית.
חן פנה לישועה וטען :"אנחנו עוסקים בתקופת יד 2 ואני מנסה להראות את פועלך. מה שמשנה הוא שאתה כבר לא עושה את זה כמי שמתנגד או שלוחצים עליו לעשות את זה. לא מאלצים אותך לעשות את זה״ ישועה ענה: ״אמרתי כבר, הנכונות שלי לשתף פעולה נמצא כבר מינואר 2013, שנה לפני״.
על עסקת יד2, אמרה השופטת פרידמן-פלדמן לישועה: "אני מבינה שיד 2 צריך היה לקרות, ולא קשור למה שאתה מכנה הסיקור המוטה". ישועה השיב לה: ״נכון. זה היה קורה בכל מקרה בלי שום קשר״.
במהלך החקירה אישר ישועה כי לא ידוע לו על שיחות שהיו לשאול אלוביץ׳ עם רה״מ או גורמים אחרים בלשכתו בנושאים במכירת יד2. כנשאל ישועה על שיחות שהיו לאלוביץ׳ עם ראש הממשלה או גורמים אחרים בלשכתו בנושא מכירת יד2 השיב ישועה: "לא ידוע לי על שום שיחה כזו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איני מבין, לא , אני לא מבין
    אחד מהעם 05/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגובה א' ככה ככה, אבל מציק לי מדוע לא העמידו את ישועה לדין בעוון רמיה והונאה, אם את יד 2 מוכרים בגלל כתבות אוהדות על האתר, זאת אומרת שישועה רימה הונה וגנב, למה זה שונה מאינפורמציה מטעה לגבי מניות בבורסה שעל ידי כך מריצים אותם ומעלים את מחיריהם ? או להיפך כתבה משחירה כאשר בעל מניות מבקש לאסוף את מניותיו? ישועה לדין
    סגור
  • 1.
    15 מיליון ש''ח לישועה תמורת סיקור אוהד לביבי?
    יעקב 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז למה ישועה לא עומד לדין אם קיבל 15 מיליון ש''ח. וביבי כן עומד לדין אם מדובר בשוחד של סיקור אוהד. על מי הם עובדים בפרקליטות. העם טיפש!!!!???
    סגור
  • ברור שהעם טיפש, איזו מן שאלה??
    יוצר מן הכלל 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תראה איזה שטויות אתה כותב, והרוב כמוך. טמבלים
    סגור