משפט

ניצן הורוביץ הגיב לעתירה בבג"ץ למתן זכויות פונדקאות לגברים להט"בים

בג"צ שלח היום מכתב עדכון בנוגע לעתירה לבג"צ על זכויות גברים להט"בים בחוק הפונדקאות באמצעות קידום חקיקה. הורוביץ: "משרד הבריאות לא יתנגד שבית המשפט ייתן פסק דין משלים"
אביחי דלאל |  3
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90)

שר הבריאות ניצן הורוביץ' הגיב היום (שלישי) לעתירה בבג"צ של איתי ויואב פנקס-ארד יחד עם עוד  אנשים וארגונים מקהילת הלהט"ב. הערב בהודעת העדכון כאמור עמדתו של השר ניצן הורוביץ בנושא.

הורוביץ כתב: "שקלתי את מכלול הנסיבות שהביאו למתן פסק הדין החלקי. פסק הדין האחרון קובע חד משמעית כי ההסדר החוקי הנוכחי לוקה בהפליה בלתי חוקתית, עמדתי היא, וכך אבקש לעדכן את בית המשפט העליון, שמשרד הבריאות  לא  יתנגד שבית המשפט ייתן פסק דין משלים, אשר במסגרתו יורה על סעד אופרטיבי".
המשמעות בדבריו של ניצן הורוביץ היא שבממשלה הנוכחית יהיה קשה להעביר את הנושא בחוק במיוחד לאחר התבטאויות רע"מ בנושא וככל הנראה הורוביץ ביקש את עזרת בג"ץ בכדי לקדם את זכויות הגברים הלהט"בים.
 

איתי ויואב פנקס ארד, העותרים בבג"ץ הפונדקאות עם "אבות גאים" ו"תמוז", בתגובה על הודעת העדכון מטעם המדינה הערב: "אחרי כ-12 שנים, הגענו לשלב שאפילו המדינה כבר רומזת לבג"ץ לגאול אותה מתיקון האפליה בפונדקאות ולייצר את השוויון בעצמו. אנחנו ממתינים ומקווים שהנשיאה חיות וחבריה להרכב יוציאו את ההחלטה הזו במהרה בימים הקרובים, בהתאם להכרעה שלהם בתיק מלפני שנה וחצי. הגיע הזמן שלכולם יהיה ברור שמשפחה להט"בית וגם משפחה חד הורית של אם או אב - כולן משפחות".

עו"ד חגי קלעי ממשרד קלעי רוזן ושות' התייחס ואמר: "הודעת המדינה מהיום מדברת בשני קולות. הראשון, של שר הבריאות, שהבהיר כי מקום שבו כבר נקבע בפסק דין שהחוק מפלה, ושאין התכנות פוליטית לתיקון המעוות, חובה על בית המשפט לתת סעד אפטיבי לעותרים. השני, של היועץ המשפטי לממשלה, שמבקש מבית המשפט לתת סעד דחוי ומושהה. מצטער לראות, כי גם מקום שבו הדרג הפוליטי מבקש לפעול בהתאם למצוות משפטנו החוקתי, הדרג המקצועי מציב לכך בלמים. אנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט יתן סעד מלא ואפקטיבי, שימגר את ההפליה החמורה והבוטה בחוק הסכמים לנשיאת עוברים".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פונדקאות זה ניצול - חד וחלק. לא משנה אם זה לזוגות
    מפה ומשם 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שלישיות או רביעיות או כל קומבינציה אחרת שהפרוגרסיבים ממציאים
    סגור
  • 2.
    הבהמה חיות תציל את ההומואים....
    Abdullah II 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרימינלית בזכות עצמה - היא ובן זוגה הרסו את עמודי התמיכה במרתף ביתם, מתוך תאוות בצע להגדיל שטח בנוי, פעלו נגד חוקי בינוי והעמידו בסכנת קריסה את המבנה כולו. אבל הבהמה שופטת, אז אין מי שישפוט אותה. עד סוף הקדנציה שלה בלבוש פינגווין, היא תדאג להגיע עם מטלית ספוגה אלכוהול, למשרד הבריאות ולשכת השר, ולנגב לו את פי-הטבעת. מנוולת שלא ברא השטן.
    סגור
  • 1.
    מי שמופתע מהדרישה שבג"צ יחוקק , שיקום (ל"ת)
    שלטון הפקידים לשיא 07/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור