משפט

בית המשפט קיפל את קליש-רותם: האם סגני ראש העיר יודחו?

בית המשפט לעניינים  מנהליים  דחה את העתירה של ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם ומועצת העיר תתכנס ותדון בהדחתם של סגני ראש העיר בשכר: "את הכסף שקליש מבזבזת על משכורות פוליטיות למקורבים אנחנו רוצים להשקיע בחינוך"
אביחי דלאל |  2
עינת קליש רותם (צילום פלאש 90)
מועצת העיר בחיפה תתכנס הערב (ראשון) להדיח את הסגנים בשכר של ראש העיר, עינת קליש-רותם לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים דחה את הטענות של קליש-רותם על הסכם פוליטי בין חברי המועצה. כמו כן, קליש-רותם וממלא מקומה וסגנה נחשון צוק יאלצו לשלם הוצאות משפט על סך 12 אלף שקל. 
כזכור, בראשון שעבר קליש-רותם איבדה את הרוב במועצת העיר שמספר חברי הקואליציה חברו לאופוזיציה והקימו את מועצת השינוי והשפיות. לטענת חברי המועצה, ראש העיר מותירה את חיפה ללא ניהול אמיתי ודואגת לעירייה בזבזנית. כתוצאה מכך,  נקבעה ישיבת מועצה שלא מן המניין, ישיבת מועצה מיוחדת בה הוחלט לדון בהדחת הסגנים בשכר של סגני ראש העיר. אולם, ביום רביעי האחרון, קליש-רותם דרשה לדחות את ישיבת המועצה וחברי המועצה בחרו לעתור לבית המשפט והיום הוחלט לקיים את ישיבת המועצה.
במהלך המלחמה המתוקשרת בין השניים, קליש-רותם תקפה את חברי המועצה בכך שהם מלאים באינטרסים פוליטיים ובין היתר פתחה במלחמה קטנה עם מרצ לאחר שנציג מרצ במועצה החליט להצביע נגדה, כתוצאה מכך מרצ תקפה את קליש. כמו כן, נציג הליכוד סיפר בריאיון ל-ice כי האופוזיציה מכוונת ליצור דבר שנחשב כתקדימי בישראל ולהדיח את ראש העיר במועצה.
ממועצת השינוי והשפיות בחיפה נמסר: "את הכסף שקליש מבזבזת על משכורות פוליטיות למקורבים אנחנו רוצים להשקיע בחינוך טוב יותר, בתרבות עשירה ומגוונת ובצרכי התושבים. עיניהם של כל תושבי חיפה נישאות לישיבה הדרמטית שתתקיים הערב שבה יקבעו פניה של העיר חיפה לשנים הבאות. את הכסף שקליש מבזבזת על משכורות פוליטיות למקורבים אנחנו רוצים להשקיע בחינוך טוב יותר, בתרבות עשירה ומגוונת ובצרכי התושבים.״
עוד הוסיפו במועצת השינוי והשפיות כי: ״מצופה מקליש להגיע לישיבת המועצה ולכבד את הרוב של תושבי חיפה, את הרוב במועצת העיר. ראש עיר שמחרימה את התושבים ואת מועצת העיר צריכה להסיק מסקנות".
חברת מועצת השינוי סופי נקש התייחסה ואמרה: ״בית המשפט נתן אור ירוק למועצת השינוי.  היום נתכנס בשעה 18:00 בערב, ונצביע על הדחתם ופיטוריהם של שלושת הסגנים שמינתה ראש העיר קליש. את המשכורות הפוליטיות שלהם אנחנו נפנה לטובת תושבי חיפה: לחינוך, לסלילת כבישים, לתרבות. התחלנו היום סדר יום חדש״.

 

במהלך השבוע עלו טענות של מקורבים לראש העיר כי חברי המועצה מקבלים מימון של גורמים חיצוניים על הקמפיין. מועצת השינוי: "אנו פועלים בכדי לבנות עתיד טוב יותר לעיר חיפה ולשים סוף לעסקנות הפוליטית על חשבון תושבי חיפה. עלויות קמפיין השינוי ממומנות על ידי חברים במועצת השינוי ומסתכמות בעשרות אלפי שקלים בודדים. נמאס לנו לראות את העיר חיפה קורסת לתוך עצמה בשל הניהול הכושל, האטום והעסקני של קליש. הערב נחזיר את חיפה למסלול הנכון״.
נקש סיפרה על כך כי: ״הקמפיין ממומן מהכיס הפרטי שלנו. בעלי הון לא היו, לא יהיו ואינם חלק ממועצת השינוי״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    1
    pHqghUme 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 1.
    למה "להשקיע" בתרבות וכו'
    ברגר 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תורידו מהארנונה, זה יותר חשוב
    סגור