נדל"ן ותשתיות

קליש רותם מגיבה לסערה בחיפה: "סולם העדיפויות שלהם שונה"

על רקע המהומות סביב סגני ראש העיר בשכר והסאגה סביב ישיבת המועצה בנושא, ראש עיריית חיפה פירסמה את אחד הפרוייקטים שאמורים להגיע לעיר וספגה ביקורות ברשת: "לא בושה להגיד נכשלתי וללכת" 
אביחי דלאל | 
עינת קליש-רותם, ראש העיר (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)

הדרמה בעיריית חיפה נמשכת והבוקר (חמישי) ראש עיריית חיפה החליטה להשיב אש לאופוזיציה ופירסמה על פרוייקט שיגיע לעיר למרות ההתנגדויות של האופוזיציה ורוב חברי מועצת העיר בפוסט בפייסבוק שבו היא  טעתה בשם השכונה ותיקנה והתושבים תקפו את ראש העיר.

קליש-רותם כתבה הבוקר בדף הפייסבוק שלה: "זהו סיפור על אולם ספורט חדש בנאות פרס, העומד לקום בתמיכת כספי המדינה, ועל התנגדות חברי האופוזיציה, שבגללה לא אישרה בשבוע שעבר מועצת העיר חיפה להעביר לטובת הבנייה 13 מיליון שקל. אחריות, כבר אמרנו? אמרנו. מסתבר שיש חברי מועצה שסולם העדיפויות שלהם שונה. ועוד מתברר, שאנחנו דווקא יודעים לעבוד מצוין עם גורמי הממשל, ולהביא משאבים לחיפה. במפתיע או שלא, הבעיה היא עם אלה שאמורים לרצות בטובת החיפאים, בשבילם לכאורה הם באו – 17 חברים במועצת העיר. ואולם מכיוון שהפרויקט הזה חיוני לרמת פרס ולתושביה, חיוני לעיר, אנו פונים בימים אלה לכל גורמי הממשל הרלוונטיים כדי שיבטלו החלטה לא עניינית ולא מיטיבה זו".
לאחר מכן, קליש-רותם סיפרה על הפרוייקט: "אולם הספורט של רמת פרס ימנה 2,500 מושבים, ארבעה חדרי ספח וטריבונות מתקפלות וייבנה בשיטות בנייה חדשניות המבטיחות יעילות וחיסכון אנרגטי. המתחם ייתן מענה בו זמני ל-7-6 חוגים, ישרת את בית ספר הסמוך וכמובן את השכונה. הוא יהיה ערוך לארח אירועים עירוניים כמו טורנירים ואפילו אירועי תיירות, שיש להם נגיעה לאירועי ספורט שונים. אין היום בכל העיר מבנה דומה".
קליש רותם הוסיפה: "כשהתחלנו לתכנן פרויקט זה עמדה עלותו ההתחלתית על 60 מיליון שקל ללא עמלות ומע"מ, וללא שינויים. אחרי תוספות שהיו חשובות לנו מאוד, העריכו אנשי מקצוע את המחיר הסופי בכ-80 מיליון שקל, תמחור ברוח תמחורים מנופחים רבים שראינו בעבר. האתגר שלנו היה לצמצם עלויות ככל האפשר. ניגשנו שוב למלאכת התכנון, ולאחר תכנון מחדש, הגענו למחיר האמיתי – 31.5 מיליון שקל בלבד. את הסכום הזה כולו גייסנו ממקורות חיצוניים: כ-8 מיליון שקל ממנהל הספורט, 10 מיליון שקל ממפעל הפיס, 13 מיליון שקל רמ"י. הכול מכספי מדינה".
לאחר מכן שוב חזרה להסיט את האש לכיוון חברי המועצה המתנגדים: "חלק גדול מחברי המועצה שהצביעו נגד תקציב בניית האולם פנו בחודשים האחרונים לעירייה 'מודאגים', וביקשו למצוא מקום לאימונים לקבוצות ספורט רבות, שברחו בשנים האחרונות לנשר, לטירת הכרמל וכו', בגלל מחסור במתקנים ואולמות בחיפה. האם כשהחליטו להרים את האצבע ולהצביע נגד, עדיין זכרו את אותה 'דאגה' לתושבים שבגללה אז פנו לעירייה? האם חשבו על האנרגיה המתבזבזת ועל כך שבזמן שאנחנו נדרשים לטפל בניסיונות ההתנגחות שלהם, יכולנו לגייס תקציב לעוד פרויקט חדש? נעשה כל מה שנדרש כדי לתקן את ההחלטה הרעה הזו".
אמנם למרות העשייה והדאגה של ראש העיר, קליש-רותם התבלבלה בשם השכונה לאחר שכתבה במקור רמת ספיר ולא נאות ספיר  ואחת התגובות מיני רבות העירה לה על כך. זו לא הייתה התגובה היחידה, תגובות נוספות תקפו את ראש העיר: "מנהיגה טובה היא זו שמצליחה לאחד מתחתיה את כל השורות. זו שמצליחה לשלוט בכאוס שנוצר כרגע. בטוחה שבאת עם כוונות טובות. לא לכולן זה מתאים. הכאוס שנוצר בתקופת כהונתך הוא תחת אחריותך הבלעדית. זה לא היה בעבר ולא משנה מה הביקורת למנהיגות הקודמת. מה שקורה כרגע בעיר לא היה. וחסר תקדים בחומרתו. מנהיגה טובה שמבינה אחריות מה היא, צריכה לדעת גם לקחת אותה ולהודות שכשלה. זו לא בושה ואפילו סוג של הירואיות להודות בכשלים ולשאת בתוצאות ובהשלכות הניהול הכושל. להאחז בציפורניי חתול במה שכבר כמעט ולא קיים לא מועיל ,לך כאדם ובטח לנו כתושביי העיר".
תגובה נוספת טענה: "עייפנו מהסברים על מה שהיה בעבר. הגיע הזמן לראות תוצאות בשטח. השעון דופק כבר 3 שנים ואפילו טרקטור אחד לא עלה על הקרקע. עד עכשיו לא הצלחנו להזיז כלום?? מה זה אומר? אני מבינה קטנה בפוליטיקה אבל מבינה גדולה בתוצאות. ובצורה הכי פשוטה וברורה - אין שום תוצאה, 0 תזוזה. בשום מישור בשכונה שלנו וגם לא בעיר בכלל".


לא כל התגובות היו שליליות והיו כאלה שטענו שלא הגיוני שהפעילות הפוליטית גוברת על האינטרס הציבורי בחיפה: "אסור לערבב אינטרסים פוליטיים בהחלטות ענייניות והכרחיות. היעלה על הדעת שרופא יחליט שיש מטופל שהוא לא מציל כי הוא לא נמצא במפלגה שלו?? מה נהיה פה? זה עוול וצחוק כלפי המערכת העירונית שעבדה ללא לאות לגרום לזה לקרות"
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה