משפט

קניון TLV תובע את קפה קפה בסכום של כ-14.5 מיליון שקל

קניון TLV בתביעת ענק נגד קפה קפה בסכום של כ-14.5 מיליון שקל. טענת התביעה מייחסת לרשת קפה קפה הפרה של הסכם בין הצדדים בעניין המסעדה בקניון, שהובילה להפסדים
אביחי דלאל |  1
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן, ויקיפדיה, פייסבוק/ קפה קפה)
קניון TLV, שבבעלות קבוצת רבוע כחול של מוטי בן משה, תובעת את אסף לב, רונן נימני ורשת בתי הקפה "קפה קפה". לפני יומיים (שני) הוגשה תביעת הענק על סך 14,417,724 שקל.
"עניינה של תביעה זו הוא בהתנהלות פסולה, מפרה ומעוולת של הנתבעים, בניגוד לדין ולהסכם, בחוסר תום לב, תוך גרימת נזקים חמורים לתובעת, בשלל מובנים ותוך התעשרות שלא כדין על ידי התובעת", כתבו מטעמם של קניון TLV במכתב התביעה.
לפי כתב התביעה, ב-28 במרץ 2019 הבעלים של בית הקפה, אסף לב ורונן נימני, חתמו על הסכם השכירות בכדי להפעיל מסעדה איטלקית. במסגרת ההתקשרות לב ונימני חתמו על ערבות. ארבעה חודשים לאחר ההסכם, הקניון שלח כתב התחייבות מטעמם של הקניון ושל הרשת להפקיד את הערבות הבנקאית ולערוב להתחייבויות של המסעדה. בהתאם לאותו ההסכם, הרשת הפקידה לפקודת הקניון סכום של כ-210 אלף שקל.
אלא שלטענת קניון TLV, "מראשית הדרך לא עמדה השוכרת בתחייבויותיה לפי ההסכם והפרה אותן, בשלל מובנים". לפי אחד הסעיפים של ההסכם התחייבה קפה קפה להעמיד לקניון בטחונות ושטר חוב בחתימת שני הערבים בסך של 630 אלף שקל בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה. למרות הפניות של הקניון, המסעדה לא העמידה את שטר החוב שהתחייבה למסור, ובכך הפרה את ההסכם בהפרה יסודית.
אותה הפרה למעשה ביטלה את כל ההסכם בין השניים, והקניון החל בתהליך של פינוי מושכר, אלא שבמסעדה סירבו לפנות את הנכס והמשיכו לפעול מהחלטת בית המשפט בנושא ביוני 2020 ועד לאוגוסט 2020, אז הוחלט להעביר את המחלוקות הכספיות להליך נפרד.
בקניון TLV תובעים על אי העברת מלוא מסמכי התכניות לגבי עבודות ההתאמה במושכר, אי השלמה של ביצוע עבודות ההתאמה במועד, ביטול ההרשאות לחיוב חשבון בתחילת חודש פברואר 2020 והפסקת התשלומים, אי העמדת מלוא הבטחות ההסכם, איחור של למעלה מחודשיים בפינוי המושכר והחזרת החזקה במושכר לתובעת מבלי שהוחזר למושכר הציוד שהוצא ממנו וסירוב התשלומים.
אלא שבקפה קפה הגיבו לתביעה במתקפה כי "במקום לשקם את תדמיתו הכושלת של קניון TLV ולאייש את עשרות החנויות הריקות שבקניון, אשר לא בכדי הוציאו לקניון TLV את כינויו "קניון רפאים", עסוק קניון TLV בלהגיש תביעות (סרק) מנופחות כנגד שוכריו (לשעבר) שהינם מהקבוצות החזקות ביותר במשק, ואז לצאת לעיתונות ולהתרברב בעצם הגשתן".
הרשת המשיכה במתקפה: "הקניון אינו מסתפק בהליכים המשפטיים שמתנהלים כנגדו, רק בשנה האחרונה, על-ידי קבוצת קסטרו, רנואר, א.ל.מ, פוקס, הקפיטריה, ועוד שוכרים רבים. כדי להתמודד עם תביעת הענק שהוא יודע שקבוצת קפה קפה מתעתדת להגיש כנגדו מיד לאחר פגרת בתי-המשפט, כפי שקבוצת קפה קפה הודיעה מעל כל במה אפשרית שתעשה כן, לרבות במסגרת כתבה טלוויזיונית ששודרה לאחרונה, סובר הקניון הכושל, כי בהקדימו להגיש תביעת סרק מנופחת אשר אינה נשענת על דבר, יקנה הוא לעצמו יתרון דיוני, טקטי כלשהו. זה שיודע שאין לתביעתו על מה לסמוך, נדרש ללהטוטים ולהוצאת ידיעות סרק לעיתונות".
עוד תקפו כי: "בהקשרו של קניון TLV הכושל, אשר שוכריו טוענים כנגדו טענות זהות בדבר הפרת הסכמים, התנהגות חסרת תום-לב ומניע נסתר כנגדם, קבוצת קפה קפה אינה נדרשת ליתרון דיוני טקטי, באשר הראיות, חוו"ד כלכליות שנערכו עבורה, ההלכות המשפטיות והדין הנוהג, כולם, לטובתה, ואלה כולם יוצגו בתביעת הענק שתוגש על-ידה, ואשר תתברר, כמקובל, בערכאה המוסמכת ולא מעל גבי העיתונות הכתובה".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמינות
    אפונה וגזר 07/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניון רפאים.הנהלה שטנית,מדינה פרוצה,עולם אכזר
    סגור