משפט

סירי עשויה לעלות לאפל בשורה של תביעות ענק

שופט פדרלי קבע בצעד תקדימי כי העוזרת המופעלת באמצעות הקול של המשתמש, פוגעת בפרטיות המשתמשים, משום שהחברה הקליטה וחשפה את תוכן השיחות של משתמשיה לצד שלישי כולל מפרסמים
כפיר אדר | 
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
פסיקה תקדימית עשויה לפגוע קשות באפל. שופט פדרלי קבע אמש (חמישי) כי חברת אפל תהיה חייבת להתמודד עם כמעט כל תביעה ייצוגית בטענה כי העוזרת 'סירי', המופעלת באמצעות הקול של המשתמש, פוגעת בפרטיות המשתמשים.
השופט המחוזי ג'פרי ווייט אמר שהתובעים יכולים לנסות להוכיח שסירי רשמה באופן שיגרתי את שיחותיהם הפרטיות בגלל "הפעלות בשוגג", וכי אפל חשפה את השיחות הללו לצדדים שלישיים, כגון מפרסמים. עוזרי קול בדרך כלל מגיבים כאשר בעלי מכשירים ניידים משתמשים ב"מילים חמות" כגון "היי, סירי".
משתמש אחד של סירי אמר כי שיחותיו הפרטיות עם הרופא שלו על "טיפול כירורגי בשם המותג" גרמו לו לקבל מודעות ממוקדות לטיפול זה, בעוד שניים אחרים אמרו כי דיוניהם על נעלי ספורט של אייר ג'ורדן, משקפי שמש וכו' גרמו להם לקבל מודעות עבור אותם מוצרים.
"אפל מאשימה את התובעים בכך שהם לא טענו לתוכן התקשורת שלהם, אבל המסגרת הפרטית בלבד מספיקה כדי להראות ציפייה סבירה לפרטיות", כתב וייט. השופט מאוקלנד, קליפורניה, אמר כי התובעים עשויים לדון בטענות לפיהן אפל הפרה את חוק האזנת הסתר הפדרלי וחוקי הפרטיות בקליפורניה, וביצעה הפרת חוזה. אך גם דוחה טענת תחרות בלתי הוגנת.
אפל, שבסיסה בקופרטינו, קליפורניה, לא הגיבה מיד לבקשות להערה. עורכי הדין של התובעים לא נענו מיד לבקשות דומות. התביעות עלולות להצטרף לאלו שקיבלו משתמשי העוזרת החכמה של גוגל ואמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה