משפט

נציבת שב"ס תקפה: "לא אתפטר" וביצעה צעד חריף

קטי פרי טענה בפני מקורביה: "לא אהיה שעירה לעזאזל אחרי שנים של הזנחה, ה לעזאזל על עשורים של הזנחה, זה לא הגיוני ולא הוגן ולא מנהיגותי ופיקודי להתפטר. אני לא מתעסקת ברעשי רקע אני חזקה ואמשיך בדרכי, ראיתי את הפרסומים. זה לא עושה טוב לאף אחד, מחלתי על כבודי", ומה קרה למפקד כלא גלבוע?
כפיר אדר |  7
קטי פרי בכנסת (צילום פלאש90)
ועדת הבדיקה הממשלתית שתבחן גם התנהלותה של נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי מתקרבת בצעדי ענק, אבל פרי טוענת בפני מקורביה כי אין בכוונתה להחזיר את המפתחות ולהודיע על התפטרותה, כאשר במקביל היא ביצעה צעד חריף.
על פי הפרסום בכאן 11, בשיחות סגורות אומרת פרי לסובביה כי: "אני הולכת לוועדה עם ביטחון גדול ואני לא צריכה להיות שעירה לעזאזל על עשורים של הזנחה, זה לא הגיוני ולא הוגן ולא מנהיגותי ופיקודי להתפטר. אני לא מתעסקת ברעשי רקע אני חזקה ואמשיך בדרכי, ראיתי את הפרסומים. זה לא עושה טוב לאף אחד, מחלתי על כבודי. מאז נכנסתי לתפקיד מיניתי קרוב ל-100 קצינות וקצינים לא הייתה פניה פוליטית אחת. מאחורי הפרסומים עומדת חבורה שיצאה מהארגון ממורמרת כי לא קיבלה מה שרצתה. כל הסגל הנוכחי עומד עכשיו מאחורי".
אחרי הבריחה החליטה הנציבה לנייד את כל אסירי הג'יאהד האיסלאמי בין בתי כלא, מה שהביא למהומות. בשב"כ התנגדו להחלטה. "ההחלטות הן של ראש הארגון שצריך לקבל אותן. אני קיבלתי את ההחלטה", היא אומרת, "הדברים נלקחו בחשבון, אבל אני לא במקום של כיפופי ידיים, אנחנו בשיתוף פעולה טוב עם הארגונים הבטחוניים האחרים, אני רואה בוועדה הזדמנות לפתוח את סוגיית האסירים הבטחוניים. השאלה אם הייתה אחריות מודיעינית גם לגופים אחרים היא חלק מהמנדט של ועדת הבדיקה". 
הצעד החריף של פרי: השעיית מפקד כלא גלבוע בעקבות בריחת האסירים
פרדי בן שטרית הושעה מתפקידו בעקבות בריחת ששת האסירים בתחילת החודש. במקביל, פרי בחנה גם את האפשרות להדיח את בן שטרית. פרי פנתה לייעוץ המשפטי של שב"ס ובדקה אם ניתן להשעות או להדיח את בן שטרית, ושם נאמר לה כי הדבר לא אפשרי. זאת מפני שהייעוץ אסר על שב"ס לערוך תחקיר בעניין בריחת האסירים בזמן שמתקיימת חקירת משטרה - ותחקיר כזה נדרש על מנת לערוך לבן שטרית שימוע. על פי פקודת שב"ס, השעיה של קצין בכיר מחייבת את אישור השר לביטחון הפנים. 
בין היתר, פרי טענה כי עד בריחת האסירים לא ידעה כלל על קיומם של החללים שלא נאטמו מתחת לאגפים בכלא גלבוע - דבר שהיה ידוע לאגף הביטחון ולמנהלי הכלא. מאז הבריחה החל צוות מיחידת יהל"ם (יחידה הנדסית למשימות מיוחדות) של צה"ל עם אנשי שב"ס בבדיקת כלל בתי הסוהר, וגילה חללים דומים בבתי סוהר אחרים. לא ברור אם חללים אלו נגרמו בידי בני אדם או שמא היו במקום לפני בניית בתי הסוהר.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תתפטרי עכשיו.
    צדוק 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחי אחריות. הבריחה היתה במשמרת שלך.
    סגור
  • 6.
    לא קולטת גל"צ
    גדו 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלי תפקידים תמיד אחראים על משמרתם ולכבוד זה הם בתפקיד ולכבוד קיבלת מינוי ודרגה, איזה באסה שנדפקה לך המשמרת. את בארגון 30 שנה אז אל תספרי על הזנחה שאת חלק ממנה.
    סגור
  • 5.
    כל כך צפוי שהיא תפיל את האחריות עליו
    אזרח 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ידעה על החללים במבנה? מה היא כן יודעת? מה עם כל הכתבות שסוהרים חוששים מאסירים? מה לגבי השמועות כי האסירים הביטחוניים מכתיבים את הכללים. תוך בתי הכלא? תתפטרי,ויפה שעה אחת קודם, אל תחפשי את ה- ש.ג
    סגור
  • 4.
    נפלה על הש .ג
    עידן 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתפטרי עוד היום
    סגור
  • 3.
    לא אחראי להתפטר?? חחחחח... יאללה תעופי כבר הביתה, נפל. (ל"ת)
    עליבבה 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פריירים לא נולדים רק מתחלפים
    ששי 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את יודעת שאת צודקת לא לפחד
    סגור
  • 1.
    לאסור מינויים פוליטיים
    אבי 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק מינויים מקצועיים ובלי קשר למפלגה, לא משמאל ולא מימין.
    סגור