משפט

הקהילות היהודיות בבלגיה בהלם, ביהמ"ש פסק: השחיטה הכשרה אסורה

פגיעה קשה בחופש הדת של הקהילות היהודיות בבלגיה, לאחר שבית המשפט החוקתי במדינה דחה את עתירת הקהילה היהודית באירופה כנגד החלטת בתי הפרלמנט הבלגים במחוזות וולניה ופלנדריה
כפיר אדר | 
משפט (צילום freepik)
בית המשפט החוקתי בבלגיה דחה את עתירת הקהילה היהודית באירופה כנגד החלטת בתי הפרלמנט הבלגים במחוזות וולניה ופלנדריה: "החלטות הפרלמנטים הבלגיים בנושא שחיטה כשרה חוקיות. חל איסור לבצע שחיטה כשרה במחוזות וולוניה ופלנדריה שבבלגיה".
בדצמבר 2020 פסק בית המשפט לזכויות אדם של האחוד האירופי בלוקסמבורג כי החלטת הפרלמנט הבלגי לאסור שחיטה כשרה בשני מחוזות במדינה, וולוניה ופלנדריה, אינן נחשבות לפגיעה בחופש הדת ע"פ חוקת האיחוד האירופי והן תקפות וחוקתיות.
בעקבות החלטה זו, עתרה הקהילה היהודית בבלגיה, בראשות הרב הראשי של בלגיה ונציג ועידת רבני אירופה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי, לבית המשפט החוקתי בבלגיה בכדי לבחון האם הקביעה נוגדת את החוקה הבלגית והאירופית. היום (חמישי) בית המשפט החוקתי בבלגיה החליט ליישר קו עם החלטת הפרלמנטים לפיה: "חל איסור לבצע שחיטה כשרה במחוזות וולוניה ופלנדריה".
בכך בית המשפט החוקתי בבלגיה יישר קו עם הקביעה לפיה אין באיסור שום פגיעה בחופש הדת ע"פ החוקה בבלגיה, שכן אם היהודים חפצים בשחיטה עצמאית עליהם לשחוט תוך הימום הבהמה, עובדה הנוגדת את ההלכה היהודית.
בעקבות החלטת בית המשפט החוקתי בבלגיה בדבר חוקיות האיסורים על שחיטה במחוזות וולוניה ופלנדריה בבלגיה, נשיא ועידת רבני אירופה והרב הראשי במוסקבה פנחס גולדשמידט, הוציא את ההצהרה להלן: "למרות שאנו מאוכזבים מפסיקת בית המשפט, אנו בהחלט לא מופתעים, מכיוון שהוא שומר על הסטטוס קוו בבלגיה. פסיקה זו מאשרת את האיסור על שחיטה דתית ומעמידה את בלגיה עם אותן מדינות מעטות אחרות שאיסורן על שחיטה נובע מהתקופה הנאצית. הסרת היכולת של הקהילה היהודית להיות עצמאית, מעבירה מסר ברור לגבי האופן שבו רואים את יהודים בבלגיה וכיצד השלטונות רואים את עתידם. ההשפעה היא עצומה וההשפעה מזיקה ליהודי בלגיה. כעת, כשהסתיים ההליך המשפטי, אנו מקווים כי חברי פרלמנט ינהלו קשר משמעותי עם הקהילות הדתיות, ותקוותנו היא שיהיה ניתן לאפשר את הליך השחיטה בבלגיה בקרוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה