משפט

מועצת בנימינה-עדה נגד המועצה לתכנון ובניה: "התנהגות דורסנית"

מועצת בנימינה-גבעת עדה הגישה צו מניעה ועתירה נגד הפקדת תכנית המתאר הרשותית במוסדות התכנון. המועצה המקומית טוענת להתנהגות דורסנית וחריגה מסמכות של המועצה הארצית לתכנון ובניה. דיון בעתירה נקבע לחודש נובמבר

מערכת ice | 
בנימינה. המושבה הציורית ניצבת בפני עידן חדש (צילום Oyoyoy)
המועצה בנימינה-גבעת עדה, הגישה עתירה ובקשה לצו מניעה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד הפקדה של תכנית המתאר של היישוב. על פי העתירה והבקשה לצו מניעה, טוענת המועצה כי נפלו פגמים קשים בתהליכי קבלת ההחלטות, וחרף העובדה שמתנהלים הליכים משפטיים כנגד המוסדות והמועצה הארצית, בחרו מוסדות התכנון להמשיך לפעול להפקדת התכנית.
המועצה המקומית טוענת להתנהגות דורסנית וחריגה מסמכות של המועצה הארצית לתכנון ובניה והולנת"ע וכי נפלו פגמים קשים בתהליכי קבלת ההחלטות. חרף העובדה שמתנהלים הליכים משפטיים כנגד המוסדות, ודיון בעתירה נקבע לחודש נובמבר, בחרו אלו להמשיך לפעול להפקדת התכנית
 
איתי ויסברג ראש המועצה בנימינה-גבעת עדה: "הולנת"ע החליטה לדרוס את בנימינה-גבעת עדה ולהרוס את צביונה הייחודי שלא בצדק. ההחלטה של המדינה לשנות שינויים מהותיים בתכנית שעליה עמלנו שבע שנים והתחשבה הן בצורך המדינה בפיתוח והן ביכולות הגידול של המושבות, היא לא סבירה ואף הרסנית. לא בכדי תכנית המתאר זכתה לאישור כל הגורמים המקצועיים לרבות צוות הוועדה המחוזית וצוות המתכננים מטעם מנהל התכנון עצמו. לחזור פעם אחר פעם על אותה הטעות ולכפות על ישוב תוכנית מתאר שלא מותאם למידותיו היא בכיה לדורות ולא ניתן לכך יד.  אנחנו בעד פיתוח המועצה והקמת יחידות דיור חדשות, אך לא נאפשר לתכנית רעה זו, כפי שהוגשה, לעבור".
על פי תכנית המתאר שאושרה בוועדה המחוזית, סוכם כי יבנו בין 6-10 יח"ד. יש בכך הרתמות למאמץ הלאומי לייצור יחידות דיור חדשות על ידי שילוש מספר התושבים. אולם עם זאת מדובר במספר יחידות שישתלבו בתמהיל הקיים של המושבה. לעומת זאת, בטענה של התייעלות הקרקע, החליטה הולנת"ע באופן דורסני וללא כל התראה מוקדמת, כי ייבנו 15 יח"ד לדונם ובכך להוביל לגידול של פי 6 באוכלוסייה בזמן קצר, מה שיעמיס על התשתיות הקיימות שלא ערוכות לגידול שכזה.
בנוסף לכל אלו, לא רק שהולנת"ע מבקשת להגדיל פי חמש את האוכלוסייה, היא גם מונעת את פיתוח אזור התעשייה העתידי של שתי המושבות, בנימינה וגבעת עדה, שאמור לספק מקומות עבודה חדשים והכנסות סבירות לגודל המושבות המתוכנן. 
בשינויים שערכה הולנת"ע שאליהן מתנגדת המועצה, ישנו צמצום משמעותי של אזור התעסוקה המתוכנן. צמצום אזור התעסוקה למעשה יביא את המושבה לקריסה כלכלית של מושבות מתרחבות ללא עוגן כלכלי מתאים.
מהמעוצמה נמסר:  "חשוב להדגיש, כי המועצה עמלה במשך שבע שנים על תכנית מתאר בשיתוף התושבים ואשר קיבלה באופן חסר תקדים את ברכתה ואישורה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בחיפה ואושרה להפקדה. למרות זאת, באבחת החלטה אחת, בדיון קצר בולנת"ע בדלתיים סגורות (והריסה של 7 שנות עבודה כאמור) שהגיעה לצורך אישור בוועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון, שונתה באופן מהותי ודורסני על ידי הולנת"ע תוך חריגה חמורה מסמכותה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה