משפט

פאודה תחת מתקפה: האם ההפקה עוברת על החוק?

הפקת פאודה מעוררת סערה בעקבות פעילות ליהוק הניצבים שנעשית בימים האחרונים: "בושה שאין כדוגמתה, מה הלאה, בסדרת הצילומים הבאה הניצבים יתבקשו לשלם בעצמם סכום סימלי"?
מערכת ice |  7
פאודה (צילום אלייה ספינופולוס)
הסדרה המצליחה של Yes, נמצאת בשלבי צילומים אחרי שבשבועות האחרונים דווח על הליהוקים החדשים של העונה הרביעית. במסגרת צילומי העונה גייסה ההפקה ניצבים שימלאו את הסט בסצנות השונות, אלא שהליהוק של האנונימים נעשה ללא תמורה עבור המשתתפים מלבד הוצאות נסיעה של כ-50 שקלים למשתתף.
בהודעה שנשלחה מהמלהקים נכתב, "אנחנו מצלמים החל מאמצע נובמבר עד ינואר החל מיום אחד ומעלה נה שתרצה ושיהיו תפקידים שיתאימו לך. התפקיד הוא ללא תשלום, יש החזר נסיעות של 50 ש"ח ליום, באמת מדובר בסט מאוד גדול ועבודה עם השחקנים וחוויה ממש שווה. במידה ומעניין אותך אני אוכל בהמשך להעביר לך תאריכים"
משתמשי פייסבוק שנחשפו להודעה בקבוצת ליהוק, זעמו על תנאי הליהוק ותקפו בחריפות, "איזה חוצפה יש לאנשים! מי שמשתף פעולה עם הדבר הזה, שותף לדבר עבירה. וכן זה עבירה", משתמש נוסף כתב, "בושה שאין כדוגמתה. ובכל זאת יש מי שמשתף עם הדבר הזה פעולה בשביל פריים וחצי על המסך. ומה הלאה, בסדרת הצילומים הבאה הניצבים יתבקשו לשלם בעצמם סכום סימלי? כי סט מושקע ושחקנים מוכרים? פשוט בושה".
העובדה שפאודה לא מתכוונת לשלם למשתתפים מעוררת סערה ברשתות החברתיות ורבים זועמים על ההפקה שמנצלת את הפופולאריות שלה כדי לזכות בניצבים ללא כל צורך בתשלום, רק בתמורת הנאה מאבק הכוכבים על הסט. 
הבוקר דווח כי הזמר לואי עלי שפרץ בשנה שעברה של תוכנית "הכוכב הבא" בקשת 12, לוהק לסדרה, לצד לוסי איוב, ענבר לביא ובר ברימר שלוהקו לאחרונה לתפקידים חדשים בעונה הרביעית של הסדרה המצליחה.
 
פעילות התנדבותית, כפי שמלהקי פאודה מגדירים את אופי הליהוק, היא פעילות שמותרת לעמותות וארגונים שמוכרים לצורך פעילויות אלו, ולא לגורמים מסחריים כמו במקרה הזה, מה שהופל את הסוגיה לתמוהה אף יותר.
בנאסולי הפקות מסרו הערב לרן בוקר באותו עניין: "תחילת צילומי 'פאודה' מעוררת עניין רב בקרב הציבור, ובין היתר גם רצון לקחת חלק בהפקה. הנושא ייבדק וייפתר עד לתחילת הצילומים באופן שמכבד את כל המשתתפים בצילומים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כבר קרה בעונה 3
    סער 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בעונה הקודמת שצולמה (עונה 3) עשו את זה עם הסעות לצאלים למאל"א.. אז מה נזכרתם עכשיו?
    סגור
  • 6.
    כשספנסר טוניק מבקש אלפי דוגמני/ות עירום חינם, שתקתם
    ספונסר טוזיג 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צבועים
    סגור
  • 5.
    צבועים
    אלון 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאילו שזה הסדרה היחידה שלא משלמת שקל לניציבים שמעתי על הרבה שהיו ניצבים ולא קיבלו והלכו בשמחה מה אתם נופלים על פאודה
    סגור
  • 4.
    ליאור רז הקקי
    ראובן 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ליאור רז הקקי וישמן ישורון ויבעט
    סגור
  • 3.
    חארות קטנים שכמוהם, מקווה שמישהו יתבע להם ת'תחת (ל"ת)
    אח שלו 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    הנאה שווה ממון היא
    אייל 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למי שלא יודע... מותר גם להתחתן עם אתה מפורסם בלי להביא טבעת...כי עצם המאה להתחתן עם מפורסמים זה שווה ממון כמו טבעת....( גמרא מסכת קידושין)
    סגור
  • 1.
    זה לא רק 'פאודה'.גם 'מנייאכ'
    עוד ניצב 11/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בעונה החדשה מחפשת ניצבים בחינם. ככה גם 'קופה ראשית' 'צומת מילר' ו'שנות התשעים' שצולמו לאחרונות חיפשו מעריצים יבואו להיות בימי צילומי שנמשכים לרוב כ 12 שעות ללא תשלום .ניצול!
    סגור