טלוויזיה

לראשונה: פאודה תשודר בגרסה מונגשת לעיוורים ולקויי ראייה

חברת yes יוצאת ביוזמה מיוחדת לרגל יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראיה בישראל ומקימה ערוץ מיוחד ללקויי ראיה ועיוורים שיוכלו לראשונה להנות מהסדרה המצליחה "פאודה" באופן מונגש
שירה יום טוב | 
פאודה (צילום אלייה ספינופולוס)
לרגל ה"הבליינד דיי", יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל, שחל היום,  ה-6.6, Yes משיקה את "בליינד דיי" - ערוץ פופ אפ מונגש לעיוורים וללקוי ראייה. הערוץ ישדר סרטים ישראלים אייקונים מכל הזמנים, את פרקי הסדרה האהובה 'פאודה' ומהדורת חדשות 12 – כולם מונגשים לעיוורים וללקוי ראייה באמצעות תיאור קולי.
חברת yes תשדר במהלך היום תכנים ישראלים אהובים מונגשים לעיוורים וללקויי ראייה באמצעות תיאור קולי. לצורך כך, חברת yes פעלה בשיתוף "הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות ראייה" כדי להנגיש את התכנים. ליוזמה נרתמו כל חטיבות החברה ובמרכזן חטיבת ההנדסה, על מנת להתאים את התכנים והתיאור הקולי ולהביאם לשידור.
איך עובדת הנגשה בתיאור קולי? מדובר בתוספת קריינות שמלווה את התוכן הטלוויזיוני ומתארת את המראות, הפעולות וההתרחשויות שאינם נגישים לאדם העיוור. התיאור הקולי משתלב בין שורת טקסט אחת לשנייה כך שאינו פוגע כלל בתוכן המקורי. תוספת הקריינות מאפשרת לאנשים הזקוקים לכך לקבל את כלל האינפורמציה שביקש היוצר להעביר, כולל זו הוויזואלית.
במהלך היום ישודרו מגוון מהסרטים הישראלים המצליחים מכל הזמנים מבית יונייטד קינג כמו "השוטר אזולאי", "הלהקה", "הערת שוליים", "סיפור גדול", "פלאות" וארבעת הפרקים מתוך העונה הראשונה של הסדרה הישראלית המצליחה בכל הזמנים 'פאודה', שהונגשו בשיתוף "הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות ראייה", כמו כן תוגש מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 12 מונגשת בתיאור קולי גם כן בשיתוף "המרכז לעיוור בישראל".
קרן גלייכר, סמנכ"ל התוכן של yes: "אנו שמחים להירתם לפרויקט חשוב זה ולקחת חלק בפעילויות יום הבליינד דיי, לכן חברת yes התגייסה ונערכה מראש מבחינה תוכנית והנדסית על מנת להנגיש תכנים ללקוחותינו העיוורים ולקויי הראייה בכל הפלטפורמות שהחברה מציעה, הלוויין ושירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט של החברה yes+  ו- STINGTV".

התכנים יעלו בערוץ ייעודי, "ערוץ בליינד דיי", באפיק 26, ויהיו זמינים ללא תוספות תשלום ללקוחות הלוויין, yes+ ו- STINGTV.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה