משפט

גאולה אבן חזרה לתאגיד, והיועמ"ש מגביל את סער

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה פרסם היום את הסכם ניגוד העניינים של שר המשפטים גדעון סער, אלה שני הנושאים המרכזיים שיאלץ לא לעסוק בהם בפעילותו כח"כ ושר
מערכת ice |  2
גדעון סער (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
המשנה ליועמ"ש, גיל לימון פרסם היום (שני) את הסכם ניגוד העניינים של שר המשפטים גדעון סער, ובמרכזו עיסוקים הנוגעים לנושא ליבה של "תקווה חדשה" – הקנאביס, וכן נושא תאגיד השידור הציבורי.
ההסכם התייחס לאחד מנותני הערבויות של המלפגה בבחירות לכנסת – יונתן קולבר שהעביר למפלגה ערבות של כ-4 מיליון שקלים. קולבר משמש כיו"ר דירקטוריון של "פנאקסיה", שמחזיקה בנתח של 35% מהיבוא החוקי של קנאביס בישראל.
"נבקש כבר עתה להתייחס באופן פרטני לאחד מן הערבים - מר יונתן קולבר", נכתב בהסכם, "לפי המידע שהתקבל ממשרד הבריאות, החברה היא אחת החברות הוותיקות העוסקות בתחום הקנאביס לשימוש רפואי בארץ ונמסר כי בהערכה גסה פעילות הייצור של החברה מהווה כ-35% מפעילות הייצור של מוצרי קנאביס בארץ".
ההסכם הגביל את פעילותו של סער בנושאי הקנאביס, שעומדים כנקודות מפתח במצע של תקווה חדשה. בין היתר נדונים בכנסת חוקי הלגליזציה, חוק אי ההפללה, וייצוא קנאביס. כיום, נושא זה מקודם על ידי משרד האוצר ולא על ידי משרד המשפטים, ואף זאת שלא במסגרת קידום חקיקה חדשה. לכן, ממילא לא נראה כי בשלב זה צפוי שתהא לך נגיעה כלשהי לעניין. עם זאת, ככל שהיבטים הקשורים לרפורמה יקודמו בחקיקה, והנושא יגיע לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה". סער התייחס לסעיף ואמר שיימנע מלעסוק בתחום מחשש למראית עין.
עוד התייחס ההסכם לתאגיד השידור הציבורי, שם משמשת אשתו גאולה אבן-סער כמגישה ותיקה. במשך תקופת הבחירות היתה אבן-סער בחופשה בשל ניגוד עניינים, אך לאחרונה חזרה להגיש אחרי שקיבלה לידיה את הגשת חדשות סוף השבוע במקום ירון דקל.
 
בהסכם נכתב בעניין, "עליך להימנע לטפל בעניינים הנוגעים במישרין לתאגיד השידור הציבורי. נוסף על כך, עליך להימנע מלקבוע את זהות גופי התקשורת שבהם יפורסמו תשדירים לשירות ציבורי והודעות חסות מטעם משרד המשפטים, אף אם הדבר מתבקש באופן רגיל זאת ועוד, עליך להיוועץ עם החתום מטה טרם הטיפול בעניינים רוחביים בעלי השפעה משמעותית על ההכנסות של תאגיד השידור הישראלי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה עם ניגוד העניינים של גאולה אבן? (ל"ת)
    חנן 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ולמה יש לך מצח כזה נמוך וקטן (ל"ת)
    מצח 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור