משפט

העובדת חשודה בגנבת מסמכים סודיים, פייזר הגישה תביעה

עובדת פייזר לשעבר מסן דייגו חשודה שהורידה למחשבה הפרטי קבצים סודיים שהכילו מידע קריטי ולאחר מכן עברה למתחרה Xencor, שופט קבע תאריך של 9 בדצמבר שבו לי תופיע בדיון בצו מניעה מקדמי לצד עורכי הדין של פייזר
מערכת ice | 
אלברט בורלא מנכ"ל פייזר (צילום Magma Images, ויקיפדיה, טוויטר/ אלברט בורלא)
פייזר מגישה תביעה פדרלית נגד עובד סן דייגו. החברה טוענת כי העובדת הפרה את מדיניות החברה והורידה אלפי קבצים המכילים מחקר רפואי. המועסקת לשעבר מואשמת בהורדה של אלפי קבצים לחשבון אישי, שחלקם הכילו סודות מסחריים ומידע סודי.
פייזר הגישה שלשום (רביעי) תלונה פדרלית נגד צ'ון שיאו לי, וביקשה משופט להורות לה לשתף פעולה בחקירה. חלק מהמסמכים שלי שמרה בחשבון Google Drive שלה הכילו מחקר רפואי על חיסון הקורונה שלה, נוגדנים חד שבטיים ועוד, לפי פייזר. התביעה טוענת שהיא שיתפה פעולה בתחילה בחקירה, אבל אז הודיעה לפייזר שהיא מתפטרת מהחברה.
NBC 7 Investigates שוחחה עם לי ביום רביעי. היא סירבה לראיון מול המצלמה אך אמרה שמעולם לא התכוונה להוריד את הקבצים ומאז מחקה אותם. לי גם מפריכה את הטענות שהמסמכים הכילו מחקר רפואי. היא אישרה שהיא לקחה עבודה אצל מתחרת פייזר Xencor, ואמרה שהיא עדיין לא שכרה עורך דין.
ביום שלישי העניק השופט חלק מצו מניעה זמני לבקשת פייזר. בית המשפט הורה ללי לא לחלוק מידע סודי או סודות מסחריים, לא להרוס או לעשות מניפולציות בקבצים, לא להרוס או לזרוק כל מכשיר שאולי הכיל את הקבצים, ולהחזיק בכל עותקים מודפסים של המידע. לאחר מכן, השופט קבע תאריך של 9 בדצמבר שבו לי תופיע בדיון בצו מניעה מקדמי לצד עורכי הדין של פייזר.
פייזר שלחה את ההצהרה הבאה: "פייזר חוקרת ומבצעת תביעה אזרחית נגד עובד שלדעתנו הוריד באופן לא תקין אלפי מסמכים לפני יציאה מתוכננת מהחברה. פייזר לוקחת ברצינות רבה את השמירה על מידע רגיש וסודי. הגנה על המידע הזה היא קריטית לחדשנות מדעית, מה שמאפשר בסופו של דבר. לנו לספק פריצות דרך למטופלים". החברה בה מועסקת לי סירבה להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה