משפט

עסקת טיעון מתגבשת: הליכוד רוצה יורש, הפגנה נגד העסקה

הפרסומים על עסקת הטיעון המתגבשת עולים מדרגה. הפגנת ענק נגד העסקה מצד אחד, ובצד השני פוליטיקאים מהליכוד נוהרים לאולפנים ומספרים על היום שאחרי
מערכת ice |  10
נתניהו בכנסת היום (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
בשבוע האחרון החלו להתפרסם פרטים לגבי עסקת טיעון של בנימין נתניהו בתיקי האלפים. לקראת סוף השבוע, כך לפי הפרסומים של בן כספית, בנימין נתניהו שלח את עו"ד בעז בן צור המייצג אותו לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, וביקש את תמיכתו בעסקת הטיעון. 
פרסומים נוספים מבהירים את הנקודה של אהרן ברק שטוען שהעסקה הכרחית במיוחד לסיום השסע והפילוג בעם לשתי המחנות. כשהיועץ המשפטי לממשלה יחתום על העסקה, ברק הבהיר כי הוא יתמוך בה בפומבי. אהרן ברק חשף בין היתר, כי נתניהו, אחד ממבקריו הגדולים של ברק והאקטיביזם השיפוטי, הוא זה שיזם את הפנייה לברק במטרה לחתום על עסקה. 
הפגנות בלפור חוזרות?
לבינתיים, בצד אחד, מקיימים הפגנה עם מאות משתתפים נגד עסקת הטיעון. ארגוני מחאת בלפור מפגינים כעת בכיכר גורן בפתח תקווה, הסמוכה לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. ההפגנה, תחת הכותרת 'לא לעיסקת טיעון עם נתניהו!' בעקבות הפרסומים על מגעים לעיסקת טיעון בין פרקליטות המדינה לעורכי דינו של הנאשם בנימין נתניהו, אותה מוביל מנדלבליט.
בין הארגונים המפגינים: 'קריים מיניסטר', 'קומי ישראל', 'אין מצב', 'הדמוקרטים', 'חקירה עכשיו', 'פינקפרונט' ואחרים. מארגון קריים מיניסטר נמסר: "מנדלבליט משת"פ של נאשם. אחרי שנים של טיוח והנחות סלב, רקם במחשכים עיסקה אפלה להצלת עורו של נתניהו מאחורי גבה של הפרקליטות. אסור לתת לזה לקרות."
תא"ל במיל' אמיר השכל, מראשי הפגנות בלפור מסר כי: "הסדר הטיעון שנרקם מול עינינו הוא פגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק ויריקה בפרצופם של אזרחי המדינה, אזרחים שומרי חוק וחסידי משפט צדק. זו מכת מוות למוסד הפרקליטות ולמערכת המשפט שגם גך נמצאות בשפל חסר תקדים".
מיכל רוזין מסיעת מרצ אמרה: ״חזרנו היום לכיכר גורן להגיד ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לא לעסקת טיעון בלי קלון! האישומים נגד נתניהו חמורים ביותר. הקמנו את ממשלת השינוי להחזיר לציבור את האמון בנבחריו, לא יתכן שתיקים בעלי חשיבות כה גדולה יסגרו במחשכים ובקול ענות חלושה״.
 
מי יעמוד בראש
בעוד מתקיימות הפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, שם משתתפים גם חברי כנסת מהממשלה כמו מיכל רוזין ומוסי רז ממרצ, בליכוד ניצלו את מוצאי שבת בכדי לשוחח על האפשרות שבנימין נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים. הפוליטיקאים נהרו לאולפנים ושוחחו על היום שאחרי. 
לראשונה, שבועות אחרי ישראל כ"ץ, ניר ברקת, יולי אדלשטיין ומירי רגב, אמיר אוחנה הגיע לפגוש את העיתונות עם רינה מצליח וסיפר כי יש סיכוי שגם הוא יצטרף לתחרות על ראשות הליכוד: "לא מן הנמנע שאתמודד על תפקיד יור הליכוד. אני רוצה לראות מי המועמדים האחרים. אני חושב שיש לי מה לתרום. אני מתכוון לעשות את זה בין בראשות הליכוד או בין לחברות בליכוד".
דברים דומים אמרה גם ח"כ מירי רגב, במטה המרכזי עם אילה חסון: " הייתי רוצה שמשפט נתניהו יימשך ללא עסקת טיעון, התיקים מתפוררים. ביום שאחרי נתניהו אתמודד על ראשות הליכוד".
ח"כ מיקי זוהר שיחרר הודעה הערב עם מסר למצביעי המפלגה: "אנחנו ברגעים הכי קריטיים של נתניהו, הימין והליכוד ב 20 השנים האחרונות. ההצהרות וההבהרות לא תורמות לאף אחד, קצת סבלנות לא תזיק".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תודה לאולמרט ולטיטנוביץ׳
    אחת שמבינה 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השבוע בביהמש מול אולמרט ביבי נשבר. הוא הבין שאם הוא רוצה להשאר עם עוד טיפת כבוד, כדאי שיפרוש. עבריין מורשע שבימש קבע שהוא חולה נפש…. זה הסיכון מולו הוא עומד. הרבה בזכות אהוד אולמרט והפרקליט שלו אמיר טיטונוביץ׳. כולנו חייבים להם תודה.
    סגור
  • 6.
    חייב ללכת
    ליכודניק שפוי 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך עיסקת טיעון לסלק את ביבי מהחיים הציבווריים ל10 שנים להחזיר את השפיות למדינה הימין יעלה ימין אמיתי עם אידאולוגיה לא שחקן נהנתן מנופח וגאוותן פאטאטי ביבי לך תיצטלם עם חיסונים. ומישטחים של קקאו
    סגור
  • 5.
    ריקלין, מגל, אראל סגל, ציפורי, בראשי... אתם נושמים?
    פיצה חמה 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מה קרה שהשתתקתם? ההלם הכניס אתכם לקומה? הבנתם כבר שמכרו אתכם?
    סגור
  • 4.
    זהו... הליכוד בדרך למלחמת גוג ומגוג ולהתפרקות כללית
    גפן 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ביבי היה הדבק האחרון שאיחד את כולם במפלגה. אחרי לכתו, אף אחד שם לא יקבל את המנהיגות של האחר. תהיה מלחמה פנימית עקובה מדם וחסרת מעצורים. המנצח ישאר והמפסידים יפרקו את המפלגה ויתפצלו. המפה הפוליטית בישראל הולכת לשינוי עמוק.
    סגור
  • מלחמה
    יודה 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי
    סגור
  • לא נכון
    מאיר 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר ריאשון יערכו פריימריז וכל החנפנים יעלמו ביבי כהרגלו השאיר אדמה חרוכה קרי חובות עצומים מנגנון שהיה משועבד למישפחתו צריך ניקוי אורוות רציני
    סגור
  • 3.
    "לא יהיה כלוב, כי אין כלוב, כי אני חותם על עסקת טיעון'
    ב. נ. 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אה, ועוד מילה לבייס הנאמן שלי: נכון, שיקרתי לכולכם כל הזמן... אבל ככה זה... תודה על שההיתם אידיוטים שימושיים. חה חה חה.
    סגור
  • 2.
    נו... אז מסתבר שבן כספית צדק וביבי שיקר לכולם ובענק
    עמיר 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ביבי מכר בדרך את כל העקרונות, מכר את הבייס שלו, מכר את ההבטחות שלו שלא יהיה כלום כי אין כלום, מכר את ההתחייבות שלו שהתיקים מתפוררים וקורסים בבית המשפט, מכר את ההתחייבות שלו שלא ללכת לעסקת טיעון, מכר את שאול ואיריס אלוביץ שסירבו להצעות לעסקת טיעון ו/או להפיכה לעדי מדינה.... בקיצור, מכר את הכל על מנת להימלט מאימת הדין ומישיבה בכלא.
    סגור
  • 1.
    נו, יאיר נתניהו: מה אתה אומר על המהלך של אבא?
    קובי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אני שואל אותך כי אחרי כל מה שכתבת על אהרון ברק, אבא שלך פנה אליו / השתחווה בפניו / התחנן אליו (בחר אתה את הטרמינולוגיה המדוייקת ביותר) - על מנת שיעזור להשיג לו עסקת טיעון מול מנדלבליט. אני מת לקרוא את הטר הבא שלך בנושא. מה השלב הבא? לבקש מקרן וקסנר שתגייס את אבא להשתלבות בפעילותה?
    סגור
  • יגיב כמו תמיד
    יודה 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעוות כמו הוריו
    סגור