משפט

חנוך דאום חושף: זו הסיבה שאני בעד עסקה לנתניהו

איש התקשורת מסביר בטורו השבועי מדוע הוא בעד סיום המשפט ע"י עסקת טיעון לרוה"מ לשעבר נתניהו: "אני ממש מפחד מכך שביבי ילך לכלא. זה באמת ישבור אותי." ומוסיף שבפן הלאומי "ישראל זקוקה לפרק חדש"
מערכת ice |  8
חנוך דאום (צילום פייסבוק/חנוך דאום)
הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום פרסם את טורו השבועי במוסף "7 ימים". בטור הוא מסביר מדוע הדבר הכי טוב לדעתו שיכול לקרות בתיקי נתניהו הם סיומם בעסקת טיעון.
דאום פותח בהבהרה: "תנוח דעתכם. ברור לי שאני בעמדת מיעוט מזהירה. ראיתי את הסקרים ושמעתי את הקולות, ואני מבין ששונאי ביבי יקראו את זה ויגחכו או יתעצבנו, כשם שאוהביו יתעצבנו, כשיקראו שאמרתי שאני לא מבין באופן רציונלי איך משפ' נתניהו לא מבקשת מההמונים לחדול מהתרומות".
לדעתו 2 הצדדים הקיצוניים בוויכוח על תיקי נתניהו מאוחדים בדעתם להמשיך את המשפט, וכך הוא כותב: "משני הצדדים עומדים הניצים, שבעיניי התמכרו קצת לוויכוח, ומבקשים לאחוז בו ולא לתת לו להתפייד מחיינו. אני לא אומר זאת בזלזול: הוויכוח על נתניהו מגדיר אותם. הרי יש פה נושאים כבדי משקל. שלטון החוק, ישראל הראשונה והשנייה, הרבה עניינים ורעיונות שמגולמים בסיפור הזה."
 
דאום חושף את דעתו מדוע המשפט צריך ללכת לעסקת טיעון: "אבל אני טוען שגם ויכוח חשוב יכול להיות ויכוח שמוצה. צריך לדעת לסיים." כותב דאום וחושף: "יש כמה עורכי דין בכירים שאני מחזיק מעמדתם האובייקטיבית ושואל לדעתם מעת לעת. ויש לי את המחשבה שלי על התיקים, אבל אחסוך אותה מכם."
אך יש משהו אחד שדאום כן מגלה לגמרי: "אומר רק את זאת: אני ממש מפחד מכך שביבי ילך לכלא. זה באמת ישבור אותי. אני רואה את אלה שאומרים שצריך לברר את הצדק עד הסוף, גם תומכיו וגם מתנגדיו, ואני רוצה להגיד להם: לא נכון. לא חייבים. יש דברים שצריך לתת לזמן להגדיר."
לבסוף דאום מסכם: "אני בעד הסדר טיעון. אני יודע שישראל זקוקה לפרק חדש, ונתניהו ומשפחתו זקוקים לפרק חדש, והשיח הישראלי חייב לעבור נושא, כי לפעמים בחיים יש בעיות שהפתרון היחיד שלהן הוא להניח להן ולהמשיך קדימה. יש רגע בחייה של אומה שבו היא כבר לא מנהלת ויכוח, אלא הוויכוח מנהל אותה. הגיע העת להמשיך הלאה."
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    למי אכפת מהטיפש הזה שמאמין בחבר דמיוני וגונב בדיחות מכל
    מיקה 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הבא ליד.
    סגור
  • 4.
    דאום, אי אפשר להחזיק את המקל מ-2 קצותיו
    עזרא קרדן 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אתה טוען "שישראל זקוקה לפרק חדש, ונתניהו ומשפחתו זקוקים לפרק חדש, והשיח הישראלי חייב לעבור נושא, כי לפעמים בחיים יש בעיות שהפתרון היחיד שלהן הוא להניח להן ולהמשיך קדימה" - אוקיי... אבל ברמה המעשית, בלי קבלת קלון בהסכם הטיעון שום דבר מכל אלה לא יקרה גם ככה. אז או שיש עסקת טיעון בלי הנחות סלב או משפט עד הסוף. כמו תמיד במקרים כאלה, שרה תצטרך לבחור.
    סגור
  • 3.
    ללא קלון, ופרישה שנה מפוליטיקה בלבד. (ל"ת)
    עמיר 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 2.
    קול שפוי שכל כך חסר
    אביעד 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 4
    גם אני לא מסוגל לחשוב שאיש שתרם כה רבות ישב מאחורי סורג ובריח מצד שני, אני אפשר להמשיך ולחוג סביב אותה הנקודה
    סגור
  • תרם רק לחשבון הבנק שלו (ל"ת)
    מיקה 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אולמרט הפציץ את הכור הסורי ועדיין ישב בכלא - נכון?
    עדה 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ביבי כבר קיבל מספיק מתנות. נגמר.
    סגור
  • אולמרט הפציץ קופסאת נעליים ברבה לפני כור
    יהודי ולא שמאלני 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אולמרט היה עבריין עם מעטפות מלאות בכסף,היועמ״ש דרז וויתר לו על מתנות בשווי מיליון ומאתיים אלף,סגרו לו את הולילנד ובסוף מרוב שהיה רקוב ועלוב נתפס עם מעטפות כמו אחרון הסוחרים וברור שיישב בכלא. את ביבי תופרים על הפרת אמונים בגלל סיגרים שוחד יורד מהפרק. השמאל יצליח לתפור את ביבי בכלום בגלל שהושקעו מיליונים ואין כלום להבדיל מהמושחת אולמרט. ביבי ישר כמו סרגל ואוכפי החוק עקומים כמו בננה. מדינת ישראל הראשונה נגד מנהיג ישראל השנייה. לא נשכח ולא נסלח ואנחנו ננצח בסוף בעתיד שנהיה הרוב בזכות הולדת ילדים יהודים בזמן שהשמאל הערבי מסרס את עצמו. לא נשכח ולא נסלח לעולם לישראל הראשונה!!!!
    סגור
  • 1.
    דעתו של דאום
    ח״ן 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חנוך דאום מגלה את דעתו כי הדרך של ביבי לכלא רצופה המון ״כלום״ ושום כוונות טובות -
    סגור