משפט

רמי לוי יצא בזול? כך הוכרעה תביעת המיליונים נגדו

רמי לוי נתבע בשלושה מיליון שקלים לאחר שהרבנות הראשית הודיעה כי אחד המוצרים שמוצג ככשר, אינו כשר. אתמול אושר הסכם הפשרה בעניין התביעה הייצוגית. רמי לוי יצא בזול?
אביחי דלאל |  8
רמי לוי שיווק השקמה (צילום יחצ)
אתמול (שני) התקבל פסק דין ואושר הסכם הפשרה בתביעה ייצוגית נגד רמי לוי וגורי ע.ע.ע. בע"מ. התביעה הסתיימה  בהסכם פשרה שיוזיל את אחד המוצרים עד להשלמת הסכום המבוקש.
התובעת, תושבת כפר עציון, רכשה קורנפלקס ממותג "רמי לוי", מדובר בקורנפלקס המיוצר על ידי חברת נקסקוב מיל פודס מדנמרק ומיובא על ידי גורי ע.ע.ע. בע"מ. לאחר אחת הרכישות, באוגוסט 2020, גילתה התובעת לפי חשיפת האתר הדתי "כיפה" כי הקורנפלקס רמי לוי אינו כשר לפי הודעת הרבנות הראשית לישראל למקות שעל גב המוצר מוצג כי המוצר קשר. כתוצאה מכך, הוגשה תביעה ייצוגית בסכום של 3 מיליון שקל נגד החברות ב-13 באוגוסט 2020. 
 
בתביעה שהוגשה ע"י עו"ד נועם צוקר, התובעת דרשה מתן צווים הצהרתיים לפיהם הנתבעות הפרו את הוראות הדין. צו מניעה מידי והפסקה לאלתר של שיווק המוצר שמוצג עליו אישור כשרות, החזר כספי מתאים לכלל הלקוחות ופיצוי ממשי לכלל הלקוחות. בפסק הדין שניתן אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת גילה כנפי-שטייניץ, אישרה את הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים. לפי פסק הדין, רמי לוי וגורי ע.ע.ע. בע"מ שיווקו מוצר הכולל מצג כשרותי על אף שאישור הכשרות לא היה בר תוקף. 
 לפי הסדר הפשרה, הקבוצה שהוגדרה היא כלל הלקוחות והצרכנים שומרי הכשרות שרכשו את המוצר החל מתחילת 2018 ועד ל-3 בספטמבר 2020, התקופה בה לא הייתה תעודת כשרות מהרבנות. הצדדים הסכימו כי תינתן הטבה כספית לציבור רוכשי המוצר בגובה של 252,450 שקל, הטבה שתיעשה באמצעות הוזלת המחיר בשלושה שקלים ל-8.90 שקל. התובעת תקבל פיצוי של 15 אלף שקל והנתבעים ישלמו שכר טרחה של 52 אלף שקל.
כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי יש מקום לציין את דבר ההנחה במסגרת חשבונית הקניה תוך שיובהר שמדובר בהנחה הניתנת כחלק מהסדר פשרה בתובענה ייצוגית. בנוסף, לעכב את שכר הטרחה במטרה שעו"ד צוקר יפקח על ביצוע ההסדר. כמו כן, השופטת הורתה לפרסם את פסק הדין בתוך שבועיים בשני עיתונים יומיים בשפה העברית כשהחברות הנתבעות יצטרכו לשלם את עלויות הפרסום. 
מעו"ד נועם צוקר נמסר ל-ice בתגובה: "סמוך לאחר הגשת התביעה התחיל מו"מ יעיל בין הצדדים, כאשר לשמחתנו, פגשנו בצד השני רצון טוב. בסיומו של שיג ושיח יעיל שהתנהל עוד לפני שהתקיים דיון בבית המשפט, הבאנו לצרכני הקורנפלקס ממותג 'רמי לוי' הטבה של ממש במחיר הקורנפלקס, המתבטא בהנחה משמעותית ביותר במחיר המוצר, למשך תקופה לא קצרה. לצד ההטבה הכספית, התובענה הזו הביאה ליתר - מודעות לסוגיית אישורי כשרות של מוצרים, בפרט מוצרים מיובאים. שני היבטים אלה, מלמדים שוב על חשיבותה של התובענה הייצוגית, ועל התועלת שהיא מביאה לציבור הצרכנים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הבעיה זה הרבנות הראשית
    איש 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שהם מנפיקים אישורי כשרות על מוצרי יבוא לעיתים פג כבר התוקף שלהם
    סגור
  • 6.
    בושה
    יוד 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קונה אצל רמי לוי. פעם האמנתי לו. בושה.
    סגור
  • 5.
    מקווה שגם עליכם ישקרו במשהו שחשוב לכם (ל"ת)
    שמוליק 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    למה לא יצא אש מהשמײם? למה האדמה לא בלעה אותם?
    בארי 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נגעו בעיקר: תעודות כשרות של הרבנות הם ישראבוף.
    סגור
  • 3.
    עוד סחטנות של דתיים
    הדר 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מתן הכשרות זה תעשיה של כסף הרי. רבנים שמתעשרים על חשבון עסקים. מתי הם יתחילו לעבוד כמו בני אדם וירוויחו את לחמם בכבוד?!
    סגור
  • 2.
    אבוי
    בד"צי 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשו יהיה לה מלא כסף לקורנפלקס ..השיגעון לכשרות הפך את הגורמים לכך לעסקנים לא קטנים.קנית בחו"ל לקחת בחשבון שהפועל ליש מכונת הקורנפלקס אכל בצהריים כריך שינקיין ושתה כוס חלב..האם המשגיח שם אמין? או מקבל שלמונים?
    סגור
  • 1.
    כרגיל, היחיד שיוצא ברווח הוא עורך הדין (ל"ת)
    ניר 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • תכלס (ל"ת)
    איש 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור