משפט

מהפכה בהוצאה לפועל: שלילת רשיון הנהיגה לחייבים תתבטל?

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת שלמה קרעי, אוסמה סעדי ונעמה לזימי המוצמדת להצעת החוק של שר המשפטים לביטול שלילת הרשיון ככלי גבייה לחייבים 
מערכת ice |  1
ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד ולשכת ההוצאה לפועל (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, ח"כ אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת, ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה המוצמדת להצעה של סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער לבטל את הסמכות למנוע רישיון נהיגה מחייבים בהוצאה לפועל או במרכז לגביית קנסות.  
נכון להיום יש כ-180 אלף בעלי חוב שרישיון הנהיגה שלהם נשלל בעקבות חובותיהם. בהודעה שיצאה מלשכת שר המפשטים נטען כי הצעת החוק משקפת את תפיסתו של השר, העולה בקנה אחד עם התפיסה הרווחת היום בעולם המערבי ביחס לסוגי ההגבלות המוטלות על חייבים. 
 
עוד נמסר כי מגבלה על רישיון נהיגה מהווה פגיעה משמעותית בחופש התנועה של החייב, ביכולתו להגיע למקום העבודה, ובהתנהלותו היומיומית, ואף אין לה בהכרח זיקה לגביית החוב ולנכסים שיכולים לשמש לפירעון החוב. ניתן להעלות על הדעת מקרים רבים בהם דווקא הטלת מגבלה כזאת מכבידה על החייב לפרוע את חובו. עוד נמצא, כי כלי גבייה מסוג זה לא קיים במרבית מדינות המערב.
הצעות החוק עברה ב-7 בדצמבר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ונדמה כי בקרוב בהוצאה לפועל לא יוכלו להגביל את רשיון הנהיגה ככלי גבייה לחייבים במידה והחוק יאושר גם בקריאה השנייה והשלישית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח
    אחד שמאמין לזדורוב 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו לירקות לאדם שני רגליים ולהכריח אותו לרוץ
    סגור