משפט

מהפך בהוצאה לפועל: האם יבטלו את שלילת הרשיון לחייבים?

הצעת החוק לביטול הפקעת רשיון נהיגה לחייבים בהוצאה לפועל עברה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. הדיון יעבור לוועדת חוקה, חוק ומשפט לקריאה שנייה ושלישית. שר המשפטים גדעון סער: "כלי גבייה שלא קיים במרבית מדינות המעבר"
אביחי דלאל |  1
משרד הרישוי (אילוסטרציה) (צילום פלאש 90)
הצעות החוק של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, ח"כ אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת, ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה ושר המשפטים גדעון סער, מדובר בהצעת חוק מוצמדת שעברה בקריאה ראשונה הערב (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ונדמה כי בקרוב בהוצאה לפועל לא יוכלו להגביל את רשיון הנהיגה ככלי גבייה לחייבים. הצעת החוק עברה לדיון לקראת קריאה שנייה ושלישית בוועדת חוק, חוקה ומשפט.
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מסר: "הצעת החוק שלי לביטול הגבלת רישיון נהיגה לחייבים בהוצאה לפועל באופן קבוע, עברה כעת במליאת הכנסת. נעביר זאת סופית בקרוב מאוד בעזרת ה'. האבסורד שבו שוללים רישיון נהיגה שהוא כלי עבודה לכל דבר ועניין ותוך כדי דורשים מאדם להחזיר תשלום, נפסק עכשיו".
ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה מסרה: ״רבות הפעמים שיכולות ההחזר וההשתכרות תלויה בקיומו של רשיון נהיגה בתוקף. שלילתו משולה לשמיטת השטיח תחת רגלי האזרחים שגם כך נמצאים במצב קשה ותלויים ברשיון נהיגתם כתנאי להחזר ההלוואה״.
 
לדברי שר המשפטים, גדעון סער, שהיה אחד מיוזמי החוק, נכון להיום יש כ-180 אלף בעלי חוב שרישיון הנהיגה שלהם נשלל בעקבות חובותיהם. "הצעת החוק משקפת את תפיסתו של השר, העולה בקנה אחד עם התפיסה הרווחת היום בעולם המערבי ביחס לסוגי ההגבלות המוטלות על חייבים" אמר סער.
עוד הוסיף: "מגבלה על רישיון נהיגה מהווה פגיעה משמעותית בחופש התנועה של החייב, ביכולתו להגיע למקום העבודה, ובהתנהלותו היומיומית, ואף אין לה בהכרח זיקה לגביית החוב ולנכסים שיכולים לשמש לפירעון החוב. ניתן להעלות על הדעת מקרים רבים בהם דווקא הטלת מגבלה כזאת מכבידה על החייב לפרוע את חובו. עוד נמצא, כי כלי גבייה מסוג זה לא קיים במרבית מדינות המערב".
צפו בסרטון: 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תקשיבו
    אחד שמאמין לזדורוב 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד לא הבנתי אף פעם מה קשור אישים נהיגה לחייב בואו נגיד שכן .עכשיו אים הוא חייב כסף איך יצא לעבוד להחזיר אותו אין אין לא רשיון .נגיד משאית נגיד מונית איך הא איך בית המשפט לא חשב על זה אז יש לו חובות איך ישלם אותם זה גזר דין מוות לחייב .
    סגור