משפט

תמ"א 38: זה הפיצוי הגדול ששולם על איחור במסירה

על פי הליך גישור בין חברות בנייה לרוכשי דירות בפרויקט תמ"א 38 בבת ים, ויתרו החברות לרוכשים על כ-80% מהתשלום האחרון לדירות. בשל כך, סכום הפיצוי הכולל יעמוד על יותר מ-800 אלף שקל  
מערכת ice | 
בת ים התחדשות עירונית (צילום הדמייה וויופוינט)
מסירת דירות באיחור משמעותי מתרחשת לא מעט. אלא שכעת מתברר שיש לכך מחיר, ואפילו משמעותי. על פי הסכם גישור שאושר בבית משפט השלום בהרצליה, חברות הבנייה 'מעלות הבונים הנדסה ובנייה" ו'א.ב. יעל ישראל' ויתרו לרוכשי דירות על נתח משמעותי מהתשלום האחרון לדירות שרכשו, זאת לאחר שהרוכשים תבעו את אותן חברות בעקבות איחור במסירת הדירות וכן ליקויי בנייה.
על פי ההסדר שאישר השופט אמיר ויצנבליט, יוותרו החברות לרוכשים על כ-80% מהתשלום האחרון עבור אותן דירות וישלמו להם פיצויים בסך כולל של למעלה מ-800 אלף שקל. מדובר בפרויקט תמ"א 38 ברחוב מסריק בבת ים, כאשר בשנה שעברה הוגשה תביעה נגד החברות על ידי נציגות הבית המשותף וארבעה רוכשי דירות.
בתביעה נטען בין השאר כי הדירות החדשות שנרכשו בסכום של למעלה מ-2 מיליון שקל כ"א, היו אמורות להימסר במהלך 2018, אך נמסרו בסופו של דבר רק בהוראת בית המשפט ובאיחור של למעלה משנה וחצי. עוד טענו הרוכשים כי נגרמו להם נזקים אדירים, בין היתר משום שנאלצו להמשיך לשכור דירות ולא קיבלו את הפיצויים המגיעים להם על פי ההסכם וחוק המכר בשל האיחור הקיצוני.
 
מנגד, טענו החברות כי הבניין היה מוכן בזמן, אך טופס האכלוס התעכב בגלל משבר הקורונה והסגרים שבעקבותיהם לא היה כמעט כוח אדם פעיל בעיריית בת ים. החברות לא הכחישו את האיחור החריג בן כ-16 חודשים, אך טענו שלא היו אחראיות לו.
במקביל להגשת התביעה, פנו התובעים לבית המשפט בבקשה שיאפשר להם לקבל את הדירות, ובדיון הושגה הסכמה לפיה יכנסו לדירות אחרי שכל אחד יפקיד סכום של 112 אלף שקל בקופת בית משפט, ומתוכם יועברו לחברות כ-20% מהתשלום האחרון של כל רוכש.
כאמור, ההסדר שאושר בהליך הגישור קבע כי הרוכשים יקבלו חזרה את הכספים שנשארו בקופת בית המשפט, ובנוסף החברות ישלמו לרוכשים פיצוי ויוותרו על יתרת התשלום האחרון של כל רוכש. המשמעות היא שכל אחד מהם יקבל סכום שנע בין 130 אלף שקל ל-250 אלף שקל, ובסך הכולל למעלה מ-800 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה