משפט

"בפרקליטות מחקו פסקאות שלא התאימו לעמדתה". משפט זדורוב נפתח

רמה גדולה מאפילה רגע לפני המשך משפטו של רומן זדורוב שכן בפרקליטות מחקו חלק מתצהירו של ד"ר קוגל לאחר שלהערכתם לא שיתף איתם פעולה במשפט. כך על פי חדשות 13. 
מערכת ice |  2
רומן זדורוב (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)

ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, יחל היום (רביעי) להעיד מטעם ההגנה במשפטו החוזר של רומן זדורוב המואשם ברצח תאיר ראדה.

ד"ר קוגל טוען כעת כי הרצח נעשה בסכין משונן - פרט חשוב שבימי המשפט הראשון אמר כי אינו יכול לקבוע את הממצא. כזכור, בתחילת המשפט החוזר הפרקליטות התנגדה שקוגל יעיד מטעם ההגנה בשל היותו מצוי בניגוד עניינים, לטענתה.
 


אמש (ג') פורסם בחדשות 13 כי דרמה גדולה מאפילה רגע לפני המשך משפטו של רומן זדורוב שכן בפרקליטות מחקו חלק מתצהירו של ד"ר קוגל לאחר שלהערכתם לא שיתף איתם פעולה במשפט.
 


בפרקליטות אף התנגדו לעדותה של ד"ר מאיה פורמן, עמיתתו של קוגל מהמכון לרפואה משפטית. על פי הדיווח, השניים העידו מטעם ההגנה בערכאות הקודמות מטעם ההגנה, ובתוך כך חוות הדעת של ד"ר פורמן סתרה את עמדת התביעה באשר לכלי הרצח.
בית המשפט דחה את חוות דעתה של פורמן, ועל פי הדיווח בחדשות 13 הפרקליטות אף פעלה באופן אקטיבי כדי לטרפד את מינויה לתפקיד בכיר במכון לרפואה משפטית.

עוד דווח כי במכתב של שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, כי "עדותה של פורמן מגומגמת ולא אמינה", וביקש שלא לאשר את מינויה. אלא שאחר האקט הזה של ניצן, ד"ר קוגל הגיש תצהיר, התייצב לטובתה ותמך בעמדתה. בפרקליטות ביקשו מקוגל את התצהיר שלו ועל פי הדיווח: בפרקליטות "מוחקים פסקאות שלמות", בעיקר טקסטים שלא תאמו את עמדתה.


על פי הדיווח ד"ר קוגל שלח מייל לפרקליטות וציין כי "אני מכבד את השינויים הנדרשים אולם יהיה עליהם לעבור את אישורי". בפרקליטות השיבו לו באותה עת, כי "המדינה אינה מגישה לבית המשפט תצהירים הסותרים את עמדתה".

כאמור, ד"ר קוגל יגיע להעיד במשפטו של זדורוב, ויציג עמדה מנוגדת לעמדת הפרקליטות.
מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה לחדשות 13: "העמדה שעלתה מתצהירו של קוגל לא שיקפה את עמדתו של היועמ"ש והוא התבקש להשמיט סעיפים שסתרו חזיתית את עמדתו המשפטית המחייבת כעובד מדינה. הפרקליטות הבהירה בזמנו כי תצהירו האישי מובאת על דעתו".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא הרוצח! עובד על כולם.
    ליב 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא משנה פלפולי ההגנה .זדורוב עם הרוח הכבית של אילנה ראדה צגמה על רטצח בתה! לא נתפס איך הדמן הזנ מהתל בכולם.הוא ישוחרר מחמת הספקות שמזרעו אבל אל תטעו הוא הרוצח ודמה של תאיר זועק ביחוד נגד אמה.אבל בסופו של דבר הוא זדורוב עוד ישלם אץ מחיר רציחתה של תאיר
    סגור
  • באיזה שפה התגובה הזאת? (ל"ת)
    נעמי 04/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור