משפט

המרצה סירב לפנות לטרנסג'נדרית בלשון נקבה - וקיבל פיצויים

ארה"ב: פיצוי בגובה 400 אלף דולר למרצה שסירב לפנות לסטודנטית טרנסג'נדרית בלשון נקבה - ונענש, אך החליט לתבוע בתביעה נגדית בטענה להפרת אמונתו כנוצרי אדוק וקיבל פיצוי גבוה, כולל הוצאות משפט. התביעה: "הגן בצדק על החופש לדבר ולא להתיישר לפי דרישת האוניברסיטה לאחדות מחשבתית"

מערכת ice |  1
בית משפט (צילום freepik)
פיצוי בגובה 400 אלף דולר למרצה לפילוסופיה שסירב לפנות לטרנסג'נדרית בלשון נקבה - ונענש. המרצה לא קיבל את הדין, תבע את האוניברסיטה שהענישה אותו לאחר שסרב לבקשת הסטודנט, וטען כי דרישתה עומדת בניגוד לדעותיו ומדובר בהפרת אמונתו כנוצרי אדוק: "הגן בצדק על החופש לדבר ולא להתיישר לפי דרישת האוניברסיטה לאחדות מחשבתית".
 
באתר פוקס ניוז דיווחו כי המרצה לפילוסופיה ניק מריוות'ר מאוניברסיטת שאוניברסיטת סטייט באוהיו, ענה לשאלה של סטודנטית בשיעור ב-2018 בקורס לפילוסופיה פוליטית בתשובה: "כן, אדוני". לאחר סיום השיעור הסטודנטית הציגה עצמה בפני המרצה כטרנסג'נדרית ודרשה כי בעתיד יפנה אליה בלשון נקבה.
מריוות'ר סרב לעשות זאת בטענה שבכך יפר את אמונתו כנוצרי אדוק. לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, הסטודנטית הגיבה בתוקפנות לסירובו של המרצה, ואיימה שתדאג לפיטוריו. היא הגישה תלונה להנהלת האוניברסיטה, שפצחה בחקירה וקבעה כי מריוות'ר "יצר אווירה עוינת" לסטודנטית. האוניברסיטה גם הוסיפה אזהרה לתיקו האישי של מריוות'ר, שבו ציינו כי ינקטו בפעולות נוספות אם תקריות דומות יתרחשו בהמשך.
בתגובה הגיש מריוות'ר תביעה נגד האוניברסיטה בטענה שהפרה את "הזכות שלו לחופש דת תחת התיקון הראשון לחוקה". התביעה נדחתה בערכאה נמוכה, אך במרץ השנה בית המשפט לערעורים צידד במריוות'ר ואפשר לו להמשיך בתביעה.
ארגון Alliance Defending Freedom שייצג אותו בתביעה הודיע בשבוע שעבר כי הגיעו להסדר עם האוניברסיטה במסגרתו תשלם למרצה 400 אלף דולר בפיצויים ולכיסוי הוצאות עורכי הדין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה מכניסים ללהטבים את כל הצינור (ל"ת)
    עגל הזהב 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור