משפט

בית המשפט קבע: הסתה לטרור "מחייבת מאסר מאחורי סורג"

בית המשפט גזר פסק דין של מאסר בפועל על שני תושבים ערבים שהורשעו בהסתה לטרור: "הרשעה בעבירות מן הסוג הזה מחייבות הטלת עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח"
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)

תושב רמלה ותושב קלנסוואה ירצו עונש מאסר בפועל בגין הסתה והזדהות עם ארגון טרור, בעקבות פרסומים המהללים ושבחים מעשי טרור, אותם פרסמו השניים ברשתות החברתיות.

על פי הודעת הפרקליטות, בין היתר שיבחו הנאשמים מפגעים אשר ביצעו פיגועי טרור אכזריים בהם נרצחו חפים מפשע, וחלק מהפרסומים נעשו בתקופה של אווירה ציבורית רגישה ונפיצה על רקע פיגועי טרור שהתבצעו. השניים המשיכו בביצוע העבירות אף לאחר שנחקרו באזהרה.
בית המשפט השלום ברמלה גזר 16 חודשי מאסר בפועל על כמאל טנוס, תושב רמלה, לאחר שהורשע בשתי עבירות של הסתה לטרור, לצד עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור, זאת כאשר הנאשם התמיד בפרסומי ההסתה במשך תקופה של מעל 3 שנים.
 

 
השופט מנחם מזרחי ציין בפסק דינו כי פרסומים דוגמת אלו שפרסם הנאשם, עלולים לגלוש אל תחום המעש, אם ימצאו אחיזה באוזניים קשובות, וכי יש להעניק ממד עונשי בעל משקל לאינטרס של הרתעת הרבים.

הוא הוסיף כי דבריו של טנוס, מלמדים על ההתדרדרות של הנאשם לתהום מוסרית, המחייבת להבהיר לו ולאחרים בדרך של ענישה מחמירה את חומרת הפרסומים וכוחם המסית. בהליך נוסף, בית המשפט השלום בכפר סבא גזר 9 חודשי מאסר בפועל על דיא תאייה, תושב קלאנסווה, אשר הורשע במסגרת הסדר טיעון. במהלך תקופה של כשנה וחצי, החל מחודש דצמבר 2017 ועד חודש מרץ 2019, פרסם הנאשם בפייסבוק בתפוצה נרחבת בשפה הערבית קריאות לעשיית מעשי טרור, דברי שבח, אהדה, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשי טרור וכלפי ארגוני הטרור.
 


בית משפט השלום בכפר סבא, בפסק דינו של כבוד השופט אביב שרון, קבע כי "הנאשם פעל ממניע אידיאולוגי לאומני חמור של שנאה ואיבה כלפי הציבור היהודי, פרסם תוכן קשה הקורא למעשי טרור, תמיכה במעשי טרור וכלל דברי שבח והלל כלפי מבצעי פיגועי טרור רצחניים- כל זאת בנסיבות בהן יש אפשרות ממשית וסבירה שהדבר יביא להוצאה לפועל של טרור רצחניים- כל זאת בנסיבות בהן יש אפשרות ממשית וסבירה שהדבר יביא להוצאה לפועל של מעשה טרור, יחיד או מאורגן".

בנוסף נכתב כתב השופט כי הוא " סבור שהרשעה בעבירות מן הסוג הזה מחייבות הטלת עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח - כאשר לא יכול לקום חולק שאפקט ההרתעה מושג באופן מיטבי יותר שעה שמוטלים על העבריינים עונשי מאסר לריצוי בפועל, ולא בעבודות שירות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה