משפט

אלפי מוזיקאים נגד הוט: "התמלוגים שמשולמים הם לעג לרש"

עמותת עילם, המייצגת אלפי אומנים מבצעים, תובעת את ענקית התוכן: "התמלוגים שמשלמת HOT מאז שנת 2017 הם לעג לרש ולא משקפים את המגיע למוזיקאים"
מערכת ice |  1
אלפי מוזיקאים נגד הוט (צילום pexels ,Magma Images)

בשנים האחרונות מתנהל מאבק משפטי מתוקשר, של ארגון זי"רה, המייצג את ספקיות התוכן הגדולות, וביניהן HOT, נגד אתרי צפייה פיראטיים והפרת זכויות יוצרים. "כדי שנוכל להמשיך ליהנות מיצירה ישראלית מקורית, כולנו צריכים לעמוד לצד האנשים שיצרו את התכנית שתצפו בה עכשיו. אל תתנו יד לצפייה פיראטית", כבר למדנו להכיר את הכתובית, המופיעה לפני צפייה בתכניה של ספקית התוכן.

אלא שלא בטוח שהחברה מיישמת את אותם כללים ממש שהיא מניפה כדגל, זאת כאשר עמותת עילם המייצגת כ-4500 מוזיקאים מבצעים, הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בלוד בטענה ש-HOT , מפרה את זכיותיהם ולא משלמת תמלוגים כנדרש.

צילום מסך יוטיוב

לפי העמותה, התמלוגים שמשלמת HOT אינם כוללים את השימוש העצום שנעשה בביצועים מוגנים בשידורי ה-VOD שלה ושימושים נוספים הנעשים בניו מדיה באינטרנט. עוד נטען כי בעוד שבעשור האחרון -HOT הגדילה פי ארבעה את היקף התמלוגים שהיא משלמת לארגוני זכויות היוצרים והמבצעים (אקו"ם, תל"י ואשכולות), התמלוגים שהיא משלמת למוזיקאים המבצעים (עיל"ם) לא גדלו כלל, למעט הצמדה למדד.
 


בכתב התביעה שהוגש באמצעות עוה"ד רועי בלכר וראות כתרי ממשרד קריספין רובינשטיין בלכר ושות', דורשת העמותה פיצוי בסך של כ-21 מיליון שקלים, שמחושב לפי תמלוגים בסך של 4.5 מיליון שקלים לשנה, בחמש השנים האחרונות. בנוסף, התובעים מבקשים מבית המשפט להורות ל-HOT לנהל משא ומתן בתום לב עם עיל"ם לחתימה על הסכם הרשאה לשימוש בביצועיהם שיחול משנת 2023 ואילך, ויהיה בתוקף לשלוש שנים.


"פרנסתם היחידה של מוזיקאים רבים הם ביצועיהם בלבד. לצערנו, התמלוגים שמשלמת HOT מאז שנת 2017 הם לעג לרש ולא משקפים את המגיע למוזיקאים. מזה שנים HOT עובדת מול עילם במסגרת הסדר ישן, שעיל"ם פעלה לשנותו ללא הצלחה". מסרו בעמותה, והוסיפו: "הסדר שהיה טוב לשעתו אך אינו רלוונטי כלל לתקופה זו ויצר עיוות ועוול כלפי המוסיקאים. לצערנו עד היום הוט לא נענתה לתקן את העיוות שנוצר כלפי ציבור המוזיקאים המבצעים בישראל ואנו קוראים לה לעשות כן לאלתר".


מהוט נמסר בתגובה: "החברה משלמת כדין תמלוגים בסכומי עתק לכל ארגוני היוצרים והמבצעים. עד לרגע זה לא התקבל כתב תביעה אצלנו. נלמד את הטענות כשנקבל את כתב התביעה ונגיב בהתאם".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוט שתובעת את אתר סדרות בעצמה מפירה
    . 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זכויות יוצרים? פחחחח
    סגור