דיגיטל וטק

גזר דין חמור: מאסר ופיצויים על פרסום מילות שירים

שלושה שופטים דנו אדם שהפעיל שלושה אתרים להפצת מילות שירים ושידורי רדיו חינמיים ברשת לשישה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויי עתק

יאיר מור | 
מאסר (צילום pexels ,freepik)
על אזרח פינלנד בן 37 נגזרו חצי שנת מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 250,000 אירו לאחר שהואשם בהפרת זכויות יוצרים – בלי ששיתף אף תוכן שהפצתו אינה חוקית.
הגבר הפעיל בין השנים 2013 ל-2020 שלושה אתרי אינטרנט, שאחד מהם ריכז שידורים חיים של 109 תחנות רדיו פיניות והשניים האחרים הציעו לגולשים להעלות מילים לשירים פופולאריים לשם פרסום. פרסום מילים לשירים והפצה של שידורי רדיו שפתוחים חינם לציבור באתרים של התחנות אינם מהווים בעיקרון הפרה של חוקי זכויות היוצרים של האיחוד האירופי – אך כאן נכנסים לתמונה שני גורמים שסיבכו את האזרח.
 
הגורם הראשון היה שהוא הרוויח כסף מהאתרים הללו. כל האתרים הציגו לגולשים פרסומות, וההכנסות המוערכות של הגבר משלושתם יחד במהלך שנות פעילותם הן כ-300,000 אירו; הגורם השני הוא פסק דין של בין הדין האירופי לצדק מ-2021, שקבע כי גם הפצת תוכן חינמי שאינו עולה כסף יכול להוות הפרת זכויות יוצרים אם בעל הזכויות הביע שאט נפש מאופן ההפצה – ו-15 החברות שתבעו את האזרח הפיני, וביניהן הענקיות הבינלאומיות וורנר מיוזיק ויוניברסל מיוזיק, פנו אליו לדבריהן מספר פעמים וביקשו שיחדול מפעילותו, אך לא נענו.
בינואר האחרון שטחו החברות את הטיעונים הללו בפני שלושת שופטי בית המשפט המחוזי של לֶנְסי-אוּסימה (החצי המערבי של פינלנד), ובימים האחרונים פסקו השופטים כי הנאשם לא יכול לטעון שלא היה אחראי להפרת זכויות, בשל העובדה שהיה מודע לחוסר שביעות רצונן של החברות מהפעילות, והמשיך בה למרות הכל, תוך שהוא מרוויח ממנה כסף ומשמש עורך וגורם פעיל בפעילות האתרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה