דיגיטל וטק

השיטה של השוטרים להסתיר את האלימות שלהם כלפי אזרחים

שוטר שהגיע לחקור תלונה על גניבת רכב הסתבך לאחר שניסה למנוע מתושבים לתעד את התנהלותו תוך שימוש בשיטה שגרמה להרבה מאוד כעס ותסכול

יאיר מור |  2
ניידת משטרה (צילום דוברות המשטרה)
שוטר שהגיע בשבוע שעבר לבדוק תלונה אודות רכב גנוב מצא את עצמו מובך פעמיים – גם בפני תושבי השכונה וגם בפני האינטרנט כולו – לאחר שסרטון שתיעד את התנהלותו השערורייתית עלה לרשת וזכה גם לתשומת לב תקשורתית.
התקרית אירעה בעיר סנטה אנה הסמוכה ללוס אנג'לס שבקליפורניה. השוטר שהגיע לחקור את התלונה שם לב לאדם שעומד מעבר לכביש ומצלם אותו, ניגש לניידת והפעיל פלייליסט של שירי דיסני דרך מערכת הכריזה שלה בעוצמה המרבית. לאורך 6 הדקות הבאות של הסרטון ניתן לשמוע ברקע את השירים "יש לך חבר" מתוך "צעצוע של סיפור", "אל תזכירי את ברונו" מתוך "אנקאנטו", "השתקפות" מתוך "מולאן", ו"פוקו לוקו" מתוך "קוקו".

הסיבה למעשה המוזר הזה נחשפת בערך באמצע הסרטון, כאשר חבר מוערת העיר ג'ונת'ן ראיין הרננדז מגיע למקום ושואל את השוטר מדוע הוא משמיע מוזיקה בקולי קולות באמצע הלילה ומפריע לתושבי השכונה לישון. "למה? כי זה יהיה הפרת זכויות יוצרים עבורו", עונה השוטר ומצביע על הצלם.
הפרת זכויות יוצרים הפכה בשנים האחרונות לשיטה עבור שוטרים להימנע מחשיפת התנהלותם מול אזרחים בציבור. זאת מאחר וביוטיוב קיימים מנגנונים לזיהוי של סרטונים עם שירים המוגנים בזכויות יוצרים, ובמקרים רבים – בדגש על שירים שמזוהים עם דיסני – הסרטון מוסר מהשירות, או שהצליל שלו מושתק כך שאי אפשר לשמוע את הנאמר. זה כנראה מה שקיווה השוטר שיקרה במקרה הזה – אלא שכפי שניתן לראות, הסרטון נשאר ביוטיוב במלואו, ורק הועמס בפרסומות כדי שדיסני תכניס ממנו כסף.
 
"אז אתה משתמש במשאבים שלנו בצורה כזו?", שואל הרננז, ונענה על ידי השוטר בחוצפה כי "אני לא משתמש במשאבים 'שלנו'. זה הטלפון שלי". בשלב זה מחליט הרננדז להסיר את הכפפות. "אתה יודע מי אני?", הוא שואל, והשוטר עוצר לרגע, מזהה אותו ומייד משנה את התנהגותו ומתחיל להתנצל.
"אתה לא הולך להתנהג בצורה כזו מול השכנים של. תתנצל בפניו", אומר לו הרננדז. "האנשים שלי גרים כאן, אחי. אנא התייחס אליהם בכבוד. יש (פה) ילדים שצריכים ללכת מחר לבית ספר, יש אנשים שעובדים, ואתה בחרת להשתמש בכספי המסים שלנו כדי לזלזל בבן אדם עם המוזיקה שלך. זה ילדותי, אדוני".
מנהל המחלקה, דייויד ולנטין, אישר בטוויטר כי הוא מודע לסרטון, וכי "אנו מבינים את הדאגה באשר לווידאו. מחלקת המשטרה של סנטה אנה לוקחת ברצינות את כל התלונות על השירות המסופק על ידי המחלקה והתנהגות עובדיה. המחלקה שלנו מחויבת לביצוע חקירות שלמות, מעמיקות ואובייקטיביות. כולי ציפייה שעובדי מחלקת המשטרה יבצעו את חובותיהם ביושר ובכבוד לקהילה שנשכרנו לשרת".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כותרת שיקרית
    עמית 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התנהגות לא הולמת, מה הקשר לאלימות? הכל בשביל הקליק בייט
    סגור
  • 1.
    אל תיתנו רעיונות לשוטרים בישראל כי אקו"ם בישראל לא כזה
    בושה חרפה וביזיון 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארגון אקו"ם בישראל לזכויות הזמרים בישראל . שידע לא להתערב ולבקש זכויות מהשירים כשרואים שוטרים מפוצצים במכות איתיופים צעירים .
    סגור