רכב

שוטרים ניסו לעצור מונית ללא נהג – והיא "ברחה"

מה קורה כשמאשרים למוניות אוטונומיות לנסוע ברחבי העיר ללא נהגים אנושיים שמשגיחים עליהם? שוטרים שניסו לעצור רכב כזה מצאו את עצמם מתוסכלים מאוד
יאיר מור |  3
Waymo, המונית האוטונומית של גוגל (צילום מתוך אתר החברה)
אירוע מוזר קרה בשבוע שעבר ברחובות סן פרנסיסקו: שוטרים ניסו לבצע נוהל שגרתי של מעצר רכב, ככל הנראה בשל העובדה שהבחינו כי הוא נוסע בעיר בשעות הלילה ללא אורות דולקים. הרכב עצר – אך כשניסו לגשת אליו הוא שעט לפתע קדימה וחצה את הצומת הקרובה לפני שעצר שוב, והפעם נותר במקום עד לסיום האירוע.
זה לא היה נהג פרוע, אלא רכב מדגם בולט החשמלי של שברולט, מותג הרכב של הענקית ג'נרל מוטורס (GM), שהוסב על ידי Cruise – חברת בת של GM שמפתחת רכבים אוטונומיים – לרכב שנוהג בעצמו.
תיעוד של האירוע שותף במקור על ידי משתמש בשם ברד ברשת החברתית אינסטגרם בשבוע שעבר, אך לא זכה לפופולאריות רבה.
 

עם זאת, אתמול לפנות בוקר לפי שעון ישראל (שזה בשבת בערב לפי שעון ארה"ב) שותף הסרטון בטוויטר על ידי סת' וויינטראוב, בעל רשת אתרי הטכנולוגיה 9to5, שאחריו עוקבים יותר מ-15,000 משתמשים. זה כבר הביא לו אלפי צפיות ולייקים – וחשוב יותר, תגובה מצד החברה.
"הרכב האוטונומי שלנו ציית לרכב המשטרתי, ואז עצר במקום הבטוח הקרוב ביותר לעצור בו, כפי שאמור להיות", כתבה החברה. "שוטר יצר קשר עם צוות קרוז ולא הוטל קנס. אנו עובדים מקרוב עם מחלקת המשטרה של סן פרנסיסקו על הדרך לתקשר עם כלי הרכב שלנו, כולל מספר טלפון ייעודי עבורם להתקשר אליו במצבים כאלו".
 
נציין כי כפי שניתן לראות בסרטון, לקח זמן רב מאוד מתחילת האירוע ועד שהשוטרים הבינו מה הם צריכים לעשות. תחילה הם ניסו לדבר אל הרכב, לפתוח את הדלת (הנעולה, כמובן) ועוד, ובמשך מספר דקות עמדו סביבו אובדי עצות.
רכבים ללא נהג הם חידוש מסעיר (או מבעית) על הכבישים: אמנם, מזה מספר שנים נוסעים במדינות שונות רכבים שמסוגלים לנהוג בעצמם, אך החוק אסר עליהם עד לאחרונה לנסוע ללא נהג אנושי המוכן להשתלט על הרכב בכל רגע אם יתעורר בכך צורך. בפברואר קיבלה קרוז לראשונה אישור להתחיל להפעיל את הרכבים שלה כמוניות אוטונומיות באזורים מסוימים של סן פרנסיסקו ללא נהג כלל – וכעת נראה שהשוטרים באזור לא קיבלו הכנה ראויה.
 
לפי סרטון ארוך להחריד שיצרה החברה עבור אנשי כוחות החירום (החל מ-7:00), אם יש צורך "לנהל אירוע" מול רכב כזה צריך להתקשר תחילה למספר טלפון ייעודי שמקשר בין השוטרים, מכבי האש וכדומה לאנשי החברה שמסוגלים לשלוט על הרכב מרחוק. בנוסף, ממליצה החברה לבלום את הרכב בעזרת מחסומי-גלגלים מיוחדים ששוטרים נושאים במכוניותיהם ולהעביר אותם למצב ידני – אך התהליך להעברת המצב הזה אם הוא לא קורה לבד הוא מסורבל ואף מסוכן. אמנם, לרכבים מערכת תקשורת עם החברה – אך היא פועלת רק בתוך חלל הרכב, ובקרוז לא חשבו להתקין רמקולים ומיקרופונים גם מחוץ לרכבים, כך שאם השוטרים לא מצליחים לפתוח את הרכב או להשיג את מוקד החברה (או פשוט לא יודעים את המספר שלו) – הם תקועים ללא יכולת לעשות דבר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ומה עם זה שהאורות לא דלקו בלילה?
    אמריקקה 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על זה לא מגיע קנס? או שגם פה השוטרים לא ידעו מה לעשות?
    סגור
  • 2.
    דוד
    צריך שיהיה גם נידות 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך שיהיה נידות ללא שוטרים
    סגור
  • 1.
    מונית אוטומומית
    רוני רבי 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ספוריי עלי בבא וארבעים השודדים,שיקחו לה צמיג כעונש
    סגור