השוק

מאסק בביקורת עצמית: "מערכת הנהיגה האוטונומית שלנו לא נהדרת"

הבעלים של טסלה לא התלהב מהשבחים שזכתה המערכת של FSD Beta 9.2, כאשר טען: "צוות הטייס האוטומטי מתאסף כדי לבדוק ולהשתפר כמה שיותר מהר"
כפיר אדר | 
צילום אייס
אילון מאסק בוחר להצטנע? זה נדיר, אבל זה מה שעולה מהציוצים שלו הלילה (אור לרביעי) בטוויטר האישי שלו, כאשר תיאר את הגרסה האחרונה של חברת הבטא שלו לנהיגה עצמית כ"אינה נהדרת", דווקא לאחר שקיבלה סקירה חיובית של מומחית התעשייה סנדי מונרו.
"FSD Beta 9.2 הוא למעשה לא מצוין, אבל צוות הטייס האוטומטי מתאסף כדי לבדוק ולהשתפר כמה שיותר מהר", צייץ מאסק, בעליה של טסלה וספייס X. "זה דורש חשיבה מחדש ובאופן מאסיבי".
הציוץ ממאסק הגיע לאחר ציוץ בו נראה קליפ של מונרו, המנהל חברת ניתוח תחרותית ליד דטרויט, ומסיים סיבוב מאחורי ההגה של רכב פורד המצויד בטכנולוגיית הנהיגה למחצה האוטונומית החדשה של BlueCruise. מונרו, שנחשב פעם כמבקר של טסלה, הפך לאחד ממליצי היושר של יצרנית הרכבים והציע סקירה פושרת על הטכנולוגיה לפני שהצביע על הטכנולוגיה של טסלה כמשהו שפורד צריכה לחקות לחקות.
"בסך הכל זה היה בסדר", אמר מונרו. "אני מניח שקצת התקלקלתי כשצפיתי במה שעשתה טסלה עם גרסת הביטא המלאה לנהיגה עצמית. זה ממש מרשים ואני הולך להציע איכשהו, אם אתה יכול, תשים את זה על ידך ותנסה את זה. זה באמת יעזור לך להבין על מה דיברתי".
אמנם נהיגה עצמית מלאה היא תקן הזהב, אך אם להאמין למאסק, היא אינה נטולת ביקורת והטכנולוגיה של החברה אינה חפה מכמה בעיות. בראש ובראשונה, קודמו של FSD, הטייס האוטומטי, הוא נושא לחקירה של המינהל הלאומי לבטיחות בתעבורה בכבישים.
כזכור, הטייס האוטומטי של טסלה מילא תפקיד בהתנגשות עם כבאית חונה. ספציפית, סוכנות הבטיחות בוחנת 11 תאונות שבמהלכן סבורים כי רכבי טסלה פעלו כטייס האוטומטי ופגעו ברכבים נייחים המופעלים על ידי כונני חירום. המכ"ם ואפילו חיישני מצלמה יכולים להיות בעיות בזיהוי מכשולים נייחים, אמרו מספר מומחים. מצבים כאלה מורכבים עוד יותר כאשר מדובר בקונוסים או ברכבי חירום, אמרה פרופסור להנדסה מאוניברסיטת דיוק, מרי קאמינגס, לוול סטריט ג'ורנל.
טסלה לא הגיבה לבקשה להערה על בדיקת ה- NHTSA החדשה. אבל המנכ"ל מאסק הגן לעתים קרובות על מערכת הטייס האוטומטי, וטען לעתים שהיא בטוחה יותר לשימוש מאשר להסתמך על נהגים אנושיים בלבד. הוא גם מבטיח להוציא גרסה נטולת ידיים מלאה של הטכנולוגיה, למרות שההשקה התעכבה שוב ושוב ועכשיו לא צפויה להתרחש עד 2022 לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה