משפט

מייסד אתר ויקיליקס יוסגר לארצות הברית

בריטניה קיבלה החלטה להסגיר את ג'וליאן אסאנג' לארצות הברית. מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס מבוקש מזה כעשור על ידי רשויות האכיפה האמריקאיות
מערכת ice | 
ג'וליאן אסאנג' (צילום ויקיפדיה)
בריטניה אישרה את הסגרתו לארה"ב של מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג'. כעת יש בידו 14 ימים לערער על ההחלטה, כך קבע משרד הפנים הבריטי.
אסאנג', כזכור, מבוקש על ידי הרשויות האמריקאיות בשל מסמכים שהודלפו ב-2010 וב-2011 באתר שלו, שהוקם על מנת לקבל הדלפות אנונימיות. הוא נמצא בכלא מאז הורחק משגרירות אקוודור בלונדון ב-2019 ונעצר על ידי המשטרה הבריטית, לאחר שאקוודור ביטלה את מעמד מבקש המקלט שלו.
 
בתגובה להוראת שר הפנים, ויקיליקס אישרה כי תערער על החלטתה. אשתו של אסאנג', סטלה, אמרה שבעלה "לא עשה שום דבר רע" ו"הוא לא ביצע שום פשע", וכן כי "הוא עיתונאי ומוציא לאור, והוא נענש על ביצוע עבודתו". במאי 2019, בזמן שריצה עונש מאסר בבריטניה בגין הפרת ערבות, משרד המשפטים האמריקאי הגיש 17 אישומים נגד אסאנג' בגין הפרת חוק הריגול - בטענה שחומר שהגיע לידי ויקיליקס היה מסוכן ביטחונית.
הצוות המשפטי של אסאנג' טען כי מסמכים מסווגים שפרסמו ויקיליקס, הקשורים למלחמות עיראק ואפגניסטן, חשפו עוולות של ארה"ב והיו אינטרס של הציבור. ארגון זכויות האדם אמנסטי אמר כי מתן אפשרות להסגרה "תעמיד אותו בסיכון גדול ותשלח מסר מצמרר לעיתונאים". "ההבטחות הדיפלומטיות שסיפקה ארה"ב כי אסאנג' לא יישמר בבידוד לא ניתנות למעקב ואי אפשר לסמוך עליהן בהתחשב בהיסטוריה", אמרה מזכ"לית הארגון אגנס קלמרד.
"בתי המשפט בבריטניה לא מצאו שההסגרה תהיה בלתי צודקת או מסוכנת עבור מר אסאנג'", במשרד הפנים הבריטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה