משפט

פייסבוק אפשרה לחשוף פרטים אישיים שלכם? זו התביעה נגדה

עובד לשעבר בצוות שהיה אחראי על בדיקת תלונות, הגישה תביעה נגד החברה בה נטען כי, לחלק מן העובדים הייתה גישה לא חוקית לנתוני משתמשים שנמחקו
מערכת ice | 
פייסבוק (צילום pexels)

עובדי פייסבוק יכלו לגשת לנתוני משתמשים שנמחקו ולשתף פרטים שלהם עם רשויות אכיפת החוק, כך עולה מהאשמות שנכללו בתביעה שהגיש עובד לשעבר שאמר שהוא הודח בגלל העלאת חששות לגבי הנוהג.

לפי פרסום ב"בלומברג", ברנן לוסון, חבר לשעבר בצוות הטיפול בתלונות הגלובלי של פייסבוק המטפל בתלונות, אמר שעלו בו חששות, לאחר ששם לב ב-2018 לממשק חדש המאפשר לעובדים לצפות בנתונים אודות משתמשים במדיה החברתית בניגוד למדיניות הפרטיות. 
 


בתביעה נטען כי התאפשר לעובדים "לעקוף את פרוטוקולי הפרטיות הרגילים של פייסבוק" מבלי שמשתמשי הפלטפורמה מודעים לכך. כאשר, על פי הדיווחים, הכלי הופעל כדי לסייע לגורמי אכיפת החוק במהלך חקירות ואיסוף עדויות.


"רשויות אכיפת החוק העלו שאלות לגבי השימוש של החשוד בפלטפורמה, כמו מתי נשלחו הודעות, ואפילו מה ההודעות האלה מכילות", טוען לוסון בתביעה, לפי המגזין האמריקאי. לדבריו, הוא פוטר ביולי 2019 זמן קצר לאחר שהטיל ספק בחוקיות הפרקטיקה. כאשר ע"פ, הדיווח פקידי פייסבוק האשימו אותו  בשימוש לא נכון בכלי ניהולי של פייסבוק. 
 


בתביעה, שהוגשה לבית המשפט של מדינת קליפורניה, נטען כי היכולת של פייסבוק לגשת לנתונים שנמחקו מפרה את תקנות פרטיות המשתמשים האירופיות, כמו גם את דרישות ועדת הסחר הפדרלית לפיהן על "מטא" לציין במדויק את מדיניותה למשתמשים.

מטא דחתה את הטענות נגדה. "הטענות הללו חסרות טעם ואנחנו נתגונן מפניהן בתוקף", אמר דובר מטא בהצהרה לתקשורת. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה