משפט

"אני רושם רק מזומן": כך נתפס ע"י רשות המסים

רשות המיסים ערכה ביקורת יזומה לבדיקת 11 עסקים במזרח ירושלים, במהלכה נתגלו ליקויים של אי רישום הכנסות בשווי אלפי שקלים: "אני רושם רק מזומן"
מערכת ice | 
משטרת ישראל ורשות המיסים (צילום דוברות המשטרה, פלאש 90)
במסגרת המאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, לחיזוק המשילות וההרתעה, ערכה מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה ירושלים 2 ביקורות בעסקים בשועפאט שבמזרח ירושלים. לביקורות התלוו שוטרי מחוז ירושלים.
במהלך הביקורות נבדקו 11 עסקים וב-5 מתוכם נתגלו ליקויים של אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים. כך, לדוגמה, בביקורת בעסק למכירת חומרי בניין, נמצא כי תשלומים שהתקבלו באשראי בסך 7,000 שקלים לא נרשמו בספרי העסק. תגובת בעל העסק לממצאי הביקורת: "אני רושם רק מזומן".
 
בביקורת אחרת, במוסך, מצאו המבקרים כי תשלומים בסך 1,600 שקלים לא תועדו בספרי העסק. כנשאל על כך, ענה בעל המוסך שהוא "שכח" לרשום. בביקורת בבית קפה עלה כי בעלי המקום אינם מנהלים ספרים וכי העסק כלל לא רשום ברשות המסים. המקרה הועבר להמשך טיפול במשרדי השומה.
 
רשות המסים ומשטרת ישראל מציינות כי " ימשיכו להגביר את האכיפה בתחום הפשיעה הכלכלית, כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית, במטרה לחשוף ולמוטט את התשתית הכלכלית של מחוללי הפשיעה הפוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה