משפט

כך בן 15 עקץ מאות אלפי שקלים מעשרות ישראלים

עשרות ישראלים מרחבי הארץ נדהמו לגלות כי נגנבו להם עשרות אלפי שקלים מכרטיס האשראי שלהם. במשטרה חקרו ונדהמו לגלות שמי שעומד מאחורי זה הוא נער בן 15 מבית שמש, שהשתמש בארנק דיגיטלי כדי לבצע את העוקץ. כך פעלה השיטה
מערכת ice | 
שיטת עוקץ חדשה (צילום freepik, pexels)
עשרות ישראלים מרחבי הארץ נדהמו לגלות כי נגנבו להם עשרות אלפי שקלים מכרטיס האשראי שלהם.  בגדים של מותגי יוקרה, טלפונים חכמים, ומחשבים חדשים - הכסף ירד מחשבון הבנק על רכישות שמעולם לא ביצעו. 
ב-'N12' חשפו את השיטה המתוחכמת של נער בן 15, שהצליח לעקוץ עשרות ישראלים. טכנולוגיית הארנק הדיגיטלי מאפשרת תשלום ישיר באמצעות הצמדת הטלפון החכם למכשיר הסליקה, מבלי שיהיה צורך להציג פיזית את הכרטיס.
 
מדוברת בשיטה נוחה מאוד, אך בעלת פריצה גדולה לעוקצים. במשטרת ירושלים פתחו בחקירת עקיצת הענק בהיקף של 100 אלף שקלים וגילו שמי שעשה זאת הוא נער צעיר, רק בן 15 מבית שמש. אל החשוד חברו שלושה צעירים נוספים ולהם שיטת הפעולה קבועה. 
פקד צליל דניאל, קצינת נוער בתחנת בית שמש, סיפרה: "הם היו מתקשרים לאנשים ומבקשים מהם לשלוח קוד שנשלח אליהם למכשיר הנייד. האזרחים חשבו שמדברים איתם מטעם חברת האשראי או מטעם חברת סלולר כזו או אחרת ומסרו להם את הפרטים האלה". הרכישות בוצעו בכל רחבי הארץ, מה שהקשה עוד יותר על החוקרים. לאחר חקירה במחלק הנוער של תחנת בית שמש ארבעת החשודים נעצרו והשבוע בית המשפט שחרר אותם למעצר בית בתנאים מגבילים. 
 
בתיה לב, תושבת ירושלים ואחת מהקורבנות של עקיצת הענק, סיפרה: "קיבלתי שיחת טלפון מחברת האשראי שנעשו רכישות לא שגרתיות בכרטיס האשראי שלי, התחילו לפרט לי את סוג הרכישות שעשיתי ואף אחת לא הייתה שייכת אליי. קניות בחנויות של מותגי אופנה, טלפונים ניידים, מחשבים ומוצרי עישון. אמרתי להם שלא אני רכשתי את הדברים האלה והם התקשו להבין כי הקניות נעשו דרך ארנק דיגיטלי". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה